NavStar22 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Sjekk aftenposten-magazinet fra igår da. Dybdeartikkel om kornsirkler. MAnge kornsirkler er jo menneskelaget, men hva med de største og mest komplekse som bare plutselig dukker opp? http://www.google.no/images?oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&q=crop+circles&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=sSVdTIDvG6ihONyLkL0J&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CEYQsAQwAw&biw=1440&bih=746 Noen som har sett kornsirkler selv her og? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Surfet en gang innom en youtube video om kornsirkler. Som vanlig var det hundre komentarer under videoen. En av komentarene var "fine pupper" ? I videoen ble flere vitner spurt om hva de hadde sett den dagen kornsirkelen dukket opp. Og faktisk, en av vitnene i videoen hadde finne pupper. Så hva folk ser og ikke ser, henger sammen med hva de tenker på. Ellers er vel alle kornsirkler menneske laget samme hvor kompliserte de er. Endret 7. august 2010 av IHS Lenke til kommentar
Populært innlegg Myagos Skrevet 7. august 2010 Populært innlegg Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Ellers er vel alle kornsirkler menneske laget samme hvor kompliserte de er. 4000 innlegg skulle det ta før vi ble enige om noe. Utrolig Endret 11. august 2010 av Myagos 10 Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Ellers er vel alle kornsirkler menneske laget samme hvor kompliserte de er. Wow, det tok 4000 innlegg før du sa noe vi er enige i. Congratulations, you have won the Internet! Now, go out and play. Endret 7. august 2010 av Bloodwake 2 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Personlig tviler jeg på at kornsirkler er laget av annet enn mennesker. Vi er jo i stand til å lage vesentlig mer komplekse ting enn noen enkle kornsirkler. Jeg tipper det ikke er så vanskelig heller. Du må vel ha litt greie på landskaps måling (eller noe slikt) , så lenge man har en plan for hvordan motivet skal se ut, så er det vel bare å følge en eller annen tegning, og blande inn matematikk. Ellers så finnes det helt sikkert en del Photoshop jobber også på nettet... Om det finnes romfartøy som overvåker oss, aner jeg ikke.. men jeg ser ingen grunner for at de skulle ha noe nytte av å lage disse kornsirklene. Er de såpass avanserte at de kan reise gjennom lysårene, så har de helt sikkert noe fancy markeringssutstyr som vi ikke kan se uansett.. tror ikke de er avhengig av åkere Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Spørsmålet er ikke om mennesket eller ikke lager kornsirkler. Om det er noe annet enn mennesker som lager de så vil intet rasjonelt tenkende sinn tro på det. Spørsmålet er hvorfor i h**vete vil noen i det hele tatt bruke tid å ressurser på noe sånt? Det er jo mange utrolige kornsirkeler der ute med helt utrolige geometriske dimensjoner! La meg nå få dra klisjeen en gang til:"det er mer mellom himmel og jord en det vi vet...". Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Spørsmålet er ikke om mennesket eller ikke lager kornsirkler. Om det er noe annet enn mennesker som lager de så vil intet rasjonelt tenkende sinn tro på det. Spørsmålet er hvorfor i h**vete vil noen i det hele tatt bruke tid å ressurser på noe sånt? Det er jo mange utrolige kornsirkeler der ute med helt utrolige geometriske dimensjoner! La meg nå få dra klisjeen en gang til:"det er mer mellom himmel og jord en det vi vet...". Poenget med å lage slike kompliserte kornsirkler er å få dimwits som tror det finnes mer mellom himmel og jord til å tro at det er romvesner som selv om de har en teknologi som lar dem reise raskere enn lyset og overleve alle universets prøvelser alikevel har så dårlig koordinasjon at de må lage kornsirker i åkre for å manuvrere. Eller å prøve å kommunisere med oss, da de i sine super intelligente sinn har funnet ut at fackings kornsirkler er beste måten å sakte overbevise oss at de er her. Her har du noen slike aliens som sammarbeider med myndighetene for å sakte overta verden men bare Alex Jones vet om dette. http://www.youtube.com/watch?v=l_KXhf1BI-k 1 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Sjekk aftenposten-magazinet fra igår da. Dybdeartikkel om kornsirkler. MAnge kornsirkler er jo menneskelaget, men hva med de største og mest komplekse som bare plutselig dukker opp? http://www.google.no/images?oe=utf-8&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a&q=crop+circles&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=sSVdTIDvG6ihONyLkL0J&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=4&ved=0CEYQsAQwAw&biw=1440&bih=746 Noen som har sett kornsirkler selv her og? Det er forholdsvis enkelt å lage svært kompliserte kornsirkler. De dukker heller ikke plutselig opp, men det kan ta noen timer å lage dem selvsagt. Spørsmålet er ikke om mennesket eller ikke lager kornsirkler. Om det er noe annet enn mennesker som lager de så vil intet rasjonelt tenkende sinn tro på det. Spørsmålet er hvorfor i h**vete vil noen i det hele tatt bruke tid å ressurser på noe sånt? Det er jo mange utrolige kornsirkeler der ute med helt utrolige geometriske dimensjoner! La meg nå få dra klisjeen en gang til:"det er mer mellom himmel og jord en det vi vet...". Hvorfor strikker folk votter? Hvorfor spiller folk dataspill? Hvorfor ser folk på skjult kamera på TV? Folk har hobbyer, folk liker å være kreative, og/eller de liker å lure folk. Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Sant nok. Det sitter nok en eller annen bruce wayne der ute hver og humrer hver gang avisene hyler "from outer space!". Nok en gang har hans geniale og kreative kornsirkelmaskin slått til. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 De bruker ikke maskiner. De bruker tau og treplanker. Det skal ikke mer avansert utstyr til enn det for å lage de mest komplekse figurer du kan tenke deg. Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Og det tror du virkelig på? Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Og det tror du virkelig på? Hvorfor tro, når du kan vite? http://www.youtube.com/watch?v=puDF0hJpzWo 3 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jeg har svært vanskelig for å tro at en utenomjordisk art som er så avansert at de kan lage farkoster som kan bringe dem helskinnet fra whatever planet eller galakse de kommer fra ikke klarer å kommunisere med oss på annet vis enn å trampe i maten vår! Come on, they can do better than that!!!? Her har vi, som bare kan vise til et par turer til månen, utviklet små mobile telefoner med batteri kapasitet til et par timers prat med en kar på den andre siden av jorden ved hjelp av et par tastetrykk og så skal de har meg til å tro at en så avansert utenomjordisk art ikke kan klare å lage noe like avansert og derfor må trampe sirkler i åkre i forsøk på å snakke med oss? Ha ha, latterlig! ET phone home... 1 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jeg har svært vanskelig for å tro at en utenomjordisk art som er så avansert at de kan lage farkoster som kan bringe dem helskinnet fra whatever planet eller galakse de kommer fra ikke klarer å kommunisere med oss på annet vis enn å trampe i maten vår! Come on, they can do better than that!!!? Her har vi, som bare kan vise til et par turer til månen, utviklet små mobile telefoner med batteri kapasitet til et par timers prat med en kar på den andre siden av jorden ved hjelp av et par tastetrykk og så skal de har meg til å tro at en så avansert utenomjordisk art ikke kan klare å lage noe like avansert og derfor må trampe sirkler i åkre i forsøk på å snakke med oss? Ha ha, latterlig! ET phone home... Tja, hvis hele rombudsjettet til alien-NASA er brukt opp på ett fartøy som kan kjøre i hyperspace, så er det ikke sikkert de har penger nok på kontantkortet.. Men fra spøk til alvor. Selvsagt har du rett, det blir for dumt å i det hele tatt tro at romvesner må ty til såpass primitive kommunikasjonsmåter som dette. Hadde nå enn vært noen bokstaver.. Hva skal man tolke ut av mer eller mindre symmetriske figurer? Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Og det tror du virkelig på? Det er ikke snakk om tro, men om viten. Jeg vet at det er slik det foregår. Jeg vet at mennesker kan lage veldig kompliserte mønstre med enkle redskaper på noen timer. 1 Lenke til kommentar
gingerviking Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Ikke misforstå meg. Selv tror jeg ikke det er noen romvesener i det hele tatt. Men de er bare så komplekse og avanserte. Se for eksempel den med bildet av det romvesenet lenger opp i tråden. Sirkelen er faktisk en datakode som kunne leses. Har vanskelig for å tro at verken mennesker eller romdyr har vært på tokt på de evige åkre. Men for å se det fra romvesen-siden av saken: ville det ikke vært et aldri så lite sjakktrekk å kommunisere med oss på denne måten? En kommunikasjonsmetode som ville bekreftet for verden at intelligent liv søker kontak ville jo skremt veldig mange. Hvis de er så utviklet at de kan snakke med oss hvis de vill, så tror jeg de velger kommunikasjonsmetode med omhu. Vi er rett og slett ikke klare for det. Vi har enda igjen å finne ut om det i det hele tatt er liv der ute. Hvis det er det, har vi så igjen å finne ut om det er intelligent liv, for å til slutt søke kontakt når vi selv er utviklet nok. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Hadde romvesnene ønsket å kontakte oss, så hadde de gjort det. Hadde de ønsket å skjule alle spor, så hadde de gjort det (evt. så hadde vi sett noe annet enn kornsirkler siden det ikke kan være det vanskeligste å unngå). Jeg tror det er svært sannsynlig at det finnes andre levende planeter enn Jorden der ute, men jeg tror ikke det er skapninger som reiser gjennom det astronomiske tomrommet bare for å bøye noen korn. Om vi i det hele tatt kommer til å se andre levende skapninger siden reisen kan ta millioner av år. Endret 11. august 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ikke misforstå meg. Selv tror jeg ikke det er noen romvesener i det hele tatt.Men de er bare så komplekse og avanserte. Se for eksempel den med bildet av det romvesenet lenger opp i tråden. Sirkelen er faktisk en datakode som kunne leses. Har vanskelig for å tro at verken mennesker eller romdyr har vært på tokt på de evige åkre. Men for å se det fra romvesen-siden av saken: ville det ikke vært et aldri så lite sjakktrekk å kommunisere med oss på denne måten? En kommunikasjonsmetode som ville bekreftet for verden at intelligent liv søker kontak ville jo skremt veldig mange. Hvis de er så utviklet at de kan snakke med oss hvis de vill, så tror jeg de velger kommunikasjonsmetode med omhu. Vi er rett og slett ikke klare for det. Vi har enda igjen å finne ut om det i det hele tatt er liv der ute. Hvis det er det, har vi så igjen å finne ut om det er intelligent liv, for å til slutt søke kontakt når vi selv er utviklet nok. Vi vet at mennesker kan lage uhyre kompliserte og intrikate kornsirkler. Vi vet at det er firmaer som spesialiserer seg på dette. Vi vet at det også er spøkefugler som elsker oppmerksomheten og kaoset når de lager dem. Hva så om det inneholder kode som kan leses? Hvor har du det fra at mennesker ikke kan gjøre dette? Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det finnes mange mulige forklaringer på fenomenet kornsirkler: - Gud har gitt opp menneskeheten og tilbringer dagene med å lage "tegninger" britiske åkre. - Utenomjordisk liv forsøker å få kontakt - Underjordisk liv forsæker å få kontakt - Jævlig talentfulle mennesker kjeder seg og får ut kreativiteten ved å ødelegge andres avlinger. Jeg har aldri møtt Gud, underjordiske eller overjordiske, men jeg kjenner jævlig talentfulle mennesker, som også kunne vært tilbøyelige til å bedrie herværk, derfor antar jeg at den siste forklaringen er helt eller delvis riktig. 1 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Som en fyr sa på en dokumentar vist på National Geographic: Om romvesnene hadde prøvd å kontakte menneskeheten med beskjeder i en stakkars bondes kornåker, hvorfor ikke lage beskjeden på plenen ved det Hvite hus eller slottet i England... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå