el_cash Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg vurderer å kjøpe følgende produkt: Maxtor S-ATA/150 250GB 7200RPM 8MB MaXLine Plus II, 8Mb Cache, eller Western Digital Caviar 250GB S-ATA 7200k Special Edition 8MB cache WD2500JD Har tenkt å oppgradere hovedkort, cpu og ram om ca et halvt år til ett års tid (dual opteron), derfor vil jeg være litt fremtidsrettet og kjøpe en S-ATA disk nå. Problemet er at hovedkortet jeg har nå kun støtter vanlig IDE. Jeg er klar over at jeg vil miste fordelene ved S-ATA vs IDE, men dette skal som nevnt kun være en midlertidig løsning da jeg desperat trenger mer diskplass =) Mine spørsmål blir da som følger: 1) Finnes det noen overgang mellom IDE og S-ATA? 2) Hvor mye koster den isåfall? 3) Hvor kan en slik overgang/kontroller skaffes? 4) Hvilken av de ovennevnte diskene er best til å ha film- og musikk-samling på for rask opphenting via nettverk? Takker for alle svar! =) Lenke til kommentar
TCK Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Det fins overganger, ja De koster vel 50-100kr, er ikke helt sikker De kan kjøpes på www.komplett.no Vil vel tro at Western Digital disken er den raskeste, men den bråker mer enn Maxtor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå