Gå til innhold

Får ikke startet programvare for Jobo PhotoGPS

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har plutselig fått et rart problem.

For ca. 2 år siden kjøpte jeg en Jobo PhotoGPS for mitt Canon 350D kamera. Den har fungert smertefritt siden da.

Når jeg nå kom hjem fra ferietur og skulle "fremkalle" bildene + koble GPS-dataene sammen med bildene, så klarte jeg rett og slett ikke å starte programmet for PhotoGPS! Jeg har ikke endret oppsettet i det hele tatt siden sist jeg brukte det.

Det som skjer er .... ingenting. Ikke noe kommer opp på skjermen, men jeg ser under Windows Task Manager at photoGPS kjører med 50% av prosessorkapasiteten. Men ingenting annet skjer.

Beskrivelsen av tjenesten som kjører er "Java 2 Platform Standard Edition binary" - og altså ikke noe med PhotoGPS å gjøre - skal det være slik? Kan ikke erindre at det stod dette før...

Skal legge til at dersom jeg forsøker å kjøre PhotoGPS-programmet uten å kjøre det som administrator får jeg følgende feilmelding:

Launch4j

An error occurred while starting the application.

The requested operation requires elevation.

Om jeg kjører i kompitabilitetsmodus får jeg ikke feilen (men har aldri vært nødvendig å kjøre dette i et spesielt modus).

Jeg mistenker at det er noe tull med java men har noen peiling? Jeg får heller ikke kontaktet support hos jobo da det er noe feil på nettsiden deres.

Drar til Afrika om noen dager, slik at jeg "må" få klarhet i dette da det jo er på slike turer GPS virkelig kommer til sin rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har funnet ut av det!

Det viste seg at nyeste Java-oppdatering forårsaket feilen. Når jeg la inn en eldre versjon så virker det som det skal.

Idiotisk å release en oppdatering som tar knekken på det man har!

Beklager alle som har lagt ned timer av sin tid til å hjelpe meg med å finne ut av dette :-p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...