aiaN Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hei jeg vurderte å kjøpe en 2x 4 core Mac Pro eller en 2x 6 core alt etter pris. Men funderer på å kjøpe pc nå istede. Ved å oppgradere og bruke ting jeg har fra før. Vil veldig gjærne ha en 6 core prosessor så blir en i7 Extreme isåfall. Vil også ha et godt hovedkort, der det er en gammel pci slot til asus xonar kortet mitt (som heller ikke må kollidere med 3d kortene). Og skal ha 2x 1GB GTX 460 kort. Ram skal også til helst 3x4 eller noe i den duren (slik at jeg kan oppgradere senere.) Et helt stilrent kabinett. (ikke noe mer lys enndet evt. brytere har) Og om dere lurer som kjøling skal jeg ha en H70 senere så er ikke noe å tenke på. Prøve å få en pakke så billig som mulig, og har dere noen ideer om server maskin istede (flere xeon eller opterion prosessor setup!) Så kan jeg bite på der og. Vil helst ikke at noe skal overskride 20.000kr. Men kan gå helt opp til 35.000kr om dere kommer med server ideer. Maskinen skal brukes til spill og seriøs 3D arbeid. *ps er lov å legge på kule ting som står til prisen som 3D-vision, SSD disk og blu-ray spiller/brenner teks... så kjøpeliste* -Prosessor(er) -HK(MOBO) -Ram -Kabinett -Skjermkort Premie loves, på min mors grav til den som kommer med beste ideen (eneste er frakt som kanskje må betales av motager). Kommer til å være et par spill. Noe brukt, men! god hardware. Lukter et Coolermaster Stacker 832, med en del vifter og kos i. Pluss CPU kjøler og litt annet snaxx* (skal se hva jeg får til.) Hvis ikke en del spill med cd key's som funker online... har noe kos liggende her Svar innen 2 uker, selvom vinner kan trekkes etter 1. Er det ingen svar som er attraktive nokk så deles det heller ikke premie. Kanskje en trøstepremie til det som var mest lovende. Husk pris med frakt*, n'good hardware huntin* Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Slenger inn et foreløpig grovforslag før jeg tar kveld: https://prisguiden.no/profil/lister/117174 Den ligger endel over ønsket budsjett foreløpig, men vi klarer nok å knipe inn på å velge andre, tilsvarende produkter på enkelte områder, evt. splitte bestillingen på to butikker. Forøvrig var det visst enklere sagt enn gjort å finne 3x4-sett av RAM. Dette er et killeroppsett som er uforsvarlig dyrt for gaming alene, men heftig prosessor og gode mengder RAM kommer godt med til 3D-arbeid. Kikket forøvrig litt på dette hovedkortet, men jeg skjønner ikke helt hvilke kabinetter det passer inn i? Det er rådyrt, men har støtte for 2 CPU. Hva slags PSU har du? Endret 7. august 2010 av srbz Lenke til kommentar
aiaN Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Har en Galaxy Dx 1000W... kan brukes der fleste 1200W må till grunnet fine rails Lenke til kommentar
aiaN Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Liker også bedre Corsair SSD er grunnet det virker som de og kingston lo på ytelses toppen når jeg leste om de for 4-5 mnd siden... Lenke til kommentar
aiaN Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Så langt fant jeg en sweet deal på komplett... Corsair Obsidian 800D ASUS Rampage III Extreme, X58 i7-980 Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9 Kit w/6x 2GB (kosta litt over 2000kr) Gainward GeForce GTX 460 1GB Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB nVIDIA 3D Vision AVATAR edition Wireless Stereoscopic 3D for your PC Games pluss en dvd brenner (som langt ifra er viktig ;D) for ca samme prisen... kontaktet HP for å høre om priser på 2x quad og 2x hexa... (ikke noe forkjærlighet for corsair.... er bare gode produkter) ^^ Lenke til kommentar
aiaN Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Virker ikke som folk er glad i konkuranser her ;D Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Når man først legger såpass mye penger på bordet og krever mye av komponentene så kommer ofte de samme opp igjen. Kommer til slutt frem til om hvilke merker man liker da alle Hi end komponentene koster ca det samme. Hvis jeg hadde hatt såpass mye å kjøpe for så hadde det blitt dette. Og ja, den ble veldig likt mye av det du allerede har kommet frem til Handlekurv Lenke til kommentar
aiaN Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Merklig kom jeg frem til at CM 690 2 Advanced ble kabinettet mitt... fine steder å koble de 3 radiatorene jeg har planlagt på mine 2x GTX 480 kort og prosessor !! Alle skal være CoolIT skal kjøpe Zotac AMP! skjermkortet så kommer til å få minst en kjøleribbe til å gi bort eller selge så fort vannavkjølinga er i hus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå