Gjest Slettet+1234 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Jeg sitter her med en krasjet HD (WD Passport 320 GB) som jeg prøver å kjøre GetBackData for FAT på. Prøvde først å kjøre recovery av disken, men etter mange timer låste programmet seg. Nå forsøker jeg å lage image av disken, og etter 2 timer har prosessen bare kommet til 1 prosent. Har brukt programmet før, og mener å huske det ikke brukte i nærheten av så lang tid tidligere på lignende prosesser. Disken er koblet til en bærbar PC via USB-adapter. Noen som har en formening om hvorfor det går så sakte? Det burde vell ikke ta så lang tid, bare fordi den er koblet til PC via. USB? Er redd gjentatte forsøk på recovery bare vil skade disken ytterliggere. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Kan være at selve disken er skadet. Man kan jo dele diskproblemer i to kategorier: korrupt filsystem eller skade på magnetbelegg. Ved korrupt filsystem er disken fullt lesbar, det er bare innholdet som er vanskelig å finne fram i. Men når det er dårlige sektorer vil disken ofte prøve å lese samme område flere ganger (retry), og når det skjer på sektor etter sektor så vil det ta ufattelig lang tid. Lenke til kommentar
Kiseijuu Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Jeg bruke getdataback mye. Flere ganger har hele skannejobben tatt 20-40 timer og jeg har klart å hente ut data etter dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det er nok en fysisk skadet disk jeg har med å gjøre. Prøvde å starte programmet i Windows sikkermodus, og prosessen virket straks mye mer stabil. Programmet har kommet til 20 % og det fortsetter i et tilfredsstillende tempo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå