chrlod Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Har et lite problem med iPhone 3G. Solgte min gamle 3G til en kompis. Telefonen ble kjøpt med Netcom, men ble straks låst opp og benyttet med Telenor. Når han nå setter Netcom SIM-kortet sitt i telefonen er det bilde av et USB ikon og iTunes ikon, og "Slide for emergency". Det står at SIM-kortet er låst og "Sett inn et gyldig SIM-kort uten pin-lås for å aktivere iPhone". Hva er det som er galt? Når den er ulåst burde vel alle SIM-kort fungere i telefonen? Hva kan vi gjøre? (Telefonen er forresten ikke jailbraket, og ønsker heller ikke å gjøre det) Takker for all hjelp/tips. Endret 7. august 2010 av chrlod Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hører faktisk ut som den er låst. Ta og trippelsjekk det først. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Hvordan sjekker jeg det? Jeg har jo inntil i dag brukt den med Telenor, selv om den ble solgt til meg med Netcom :s Jeg tok også en gjenoppretting like før jeg leverte telefonen fra meg, for å få slettet alt innhold. Kan dette ha noe med det? Endret 7. august 2010 av chrlod Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 maybe. Men lite vits å spekulere over det. Be om å få opplåsningskoden fra operatøren mobilen ble kjøpt med. "Sett inn et gyldig SIM-kort" betyr så og si alltid at telefonen er låst. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 OK, men hvordan går jeg frem da? Jeg må vel kontakte Netcom, men hva skal jeg si? Nummeret jeg fikk med telefonen er ikke lenger i bruk, og jeg husker det ikke. Er det IMEI-nummer de trenger? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 du får nok en mail med instruksjonene og koden du skal bruke. De trenger IMEI koden ja, og de trenger som regel tlf nummeret mobilen ble kjøpt med for å verifisere at du er den opprinnelige kjøperen. (for ellers kunne alle tyver lett fått opplåst mobilen). Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Ok, får prøve det imorgen. Har nok kontrakten liggende hvor det nummeret som følgte telefonen står. For det finnes ingen innstillinger på iPhone som jeg kan ha aktivert som låser telefonen til ett SIM? Og burde det evt. forsvinne ved gjenoppretting? Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Finner du ikke nummeret, så finner de på Netcom når de søker på navnet ditt. Mobiler kan kun bli låst mot et operatør selskap, ikke spesifikke sim kort. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Ok, men telefonen ble jo kjøpt med Netcom, og det er jo det som skal benyttes nå :s Tenkte egentlig på om iPhone har noen sikkerhetsfunksjon jeg kan ha aktivert som stenger ute andre SIM-kort? (Som gjør telefonen burukelig ved f.eks tyveri). Vet noen telefoner har dette, og man må oppgi en kode for å låse opp. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 alle telefoner har sikkerhetskode. Men det er ikke det den mobilen din ber om. Den gir deg en feilmelding at simkortet ikke kan brukes. Så enten er simkortet ditt ødelagt, eller så er den operatør låst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå