Gå til innhold

iPhone 3G godtar ikke SIM

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med iPhone 3G.

Solgte min gamle 3G til en kompis. Telefonen ble kjøpt med Netcom, men ble straks låst opp og benyttet med Telenor. Når han nå setter Netcom SIM-kortet sitt i telefonen er det bilde av et USB ikon og iTunes ikon, og "Slide for emergency". Det står at SIM-kortet er låst og "Sett inn et gyldig SIM-kort uten pin-lås for å aktivere iPhone".

Hva er det som er galt? Når den er ulåst burde vel alle SIM-kort fungere i telefonen?

Hva kan vi gjøre? (Telefonen er forresten ikke jailbraket, og ønsker heller ikke å gjøre det)

Takker for all hjelp/tips.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan sjekker jeg det?

Jeg har jo inntil i dag brukt den med Telenor, selv om den ble solgt til meg med Netcom :s Jeg tok også en gjenoppretting like før jeg leverte telefonen fra meg, for å få slettet alt innhold. Kan dette ha noe med det?

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

du får nok en mail med instruksjonene og koden du skal bruke.

De trenger IMEI koden ja, og de trenger som regel tlf nummeret mobilen ble kjøpt med for å verifisere at du er den opprinnelige kjøperen. (for ellers kunne alle tyver lett fått opplåst mobilen).

Lenke til kommentar

Ok, får prøve det imorgen. Har nok kontrakten liggende hvor det nummeret som følgte telefonen står.

For det finnes ingen innstillinger på iPhone som jeg kan ha aktivert som låser telefonen til ett SIM? Og burde det evt. forsvinne ved gjenoppretting?

Lenke til kommentar

Ok, men telefonen ble jo kjøpt med Netcom, og det er jo det som skal benyttes nå :s

Tenkte egentlig på om iPhone har noen sikkerhetsfunksjon jeg kan ha aktivert som stenger ute andre SIM-kort? (Som gjør telefonen burukelig ved f.eks tyveri). Vet noen telefoner har dette, og man må oppgi en kode for å låse opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...