Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med skurring i ny bilstereo

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt den siste uka på å sette opp bilstereoen min, og nå som alt er på plass, testa jeg det ordentlig i går.

Når jeg skrudde opp til normalt lydnivå, merket jeg at alle høyttalerene skurret. Både de fra forsterker, og fra selve spilleren. Det er en litt dyp, høy skurring. Jeg har lagt ved en paint-tegning dere kan se nedenfor.

Det er ingenting galt med hverken høyttalere eller forsterker, ettersom jeg har testet alt i en annen bil.

Jeg håper virkelig at noen har opplevd det samme/vet grunnen, og kan gi meg noen svar :hmm:

post-113371-1281137231,8354_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha.. Har en cab, og jordinga sitter i bagasjerommet atm. Har trukket jordingskabel til batteriet som jeg òg kan teste.

Har ikke skjermet noen av høyttalerene enda, men skal starte med bygging av monsterkasser til JBL'ene i morra(er vel det eneste jeg kan når det gjelder stereo :tease: ) Bygger med 23mm MDF.

Bør jeg skjerme frontsettet også? Det er ikke helt tett der jeg har festet elementene, og det er vel 5-7cm fra magneten til karosseriet. Kan det bli støy av det? Har forresten blåst rent alt med blåsepistol, så det er helt fritt for støv og spon ^^

Lenke til kommentar
Bør jeg skjerme frontsettet også?
Nei. Skjerming av 6x9" er for å beskytte dem mot trøkket fra subwooferen. Frontsettet vil helst ha hele døra å spille i, så det er viktigere å dempe dørmetallet/dørtrekk isteden, så dette er dødest mulig.

Hvordan har du stilt Gain på forsterkeren?

Hvilken forsterker er det?

Hvilken spiller har du?

Lenke til kommentar

Har nå testet jording direkte til batteri(har lagt hele veien fra forsterker til minuspolen) Nå er høyttalerene greie, men så dukket det opp et annet problem..

Jeg skrur på cd-spilleren, det kommer lyd, men etter maks 2 sekunder(uansett hvor lavt volum) er det et lite dypt smell i 6*9erene, og lyden er borte. Frontsettet spiller fortsatt, men det kommer 0 signal bak. Forsterkeren lyser fortsatt, men utgangene dør(har målt strøm på utgangene)

Det skjer hver gang jeg skrur på cd-spilleren.. Er det ikke det ene, så er det faen meg det andre. Kjenner jeg har lyst til å brenne hele driten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...