sjanten Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Hva er den beste? Det som _må_ være med er: -mulighet for å lese web-sider (f.eks. lynx) -mulighet for å komme på nett via nettverk (det er vel standard med alle linux'ene?!) Det som bør være med: -mulighet for å dn.loade filer, p2p, ftp og/eller lign. -mulighet for å kjøre programmer som er på en server Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått tak i noe gammelt noe, men jeg gidder ikke å kjøpe HD! Har så langt litt erfaring med red hat. Lenke til kommentar
larsal Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Har du en annen maskin som server kan du kanskje sett den opp som en dum terminal. Boote mot serveren o.s.v. Les i HOWTOENE om dette Eller har du en bitteliten HD kan du jo boote fra denne og hente det aller meste fra nettet. Jeg tror det er Suse som lager en linux CD som kan kjøres. Den er beregnet for brannmur formål eller liknende. Det blir jo umulig å endre konfig og software naturlig nok. LL Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 31. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2002 jeg kommer ikke til å ha cd-rom på maskinen, og jeg ønsker ikke å ha en cd-rom i hovedmaskinen ("serveren" -dvs semiserver) da små søsken kan komme og ødelegge! (glemte å takke for reply... ) [ Denne Melding var redigert av: sjanten på 2002-01-31 07:30 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå