Gå til innhold

Overklokking ikke mulig via BIOS.

Anbefalte innlegg

Jeg har lest og søkt en del, men finner ingen som besvarer spørsmålet mitt:

Jeg får ikke overklokket via BIOSen. Hvordan kan jeg da få overklokket?

Alt av informasjon er der, men når jeg trykker på pilene hopper ''merkningen'' over de valgene jeg trenger for å overklokke, og går videre til neste tilgjengelige valg.

Hovedkort: Gigabyte GA-MA785GT-UD3H

Prossesor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Quad Core, 3.4Ghz

Skjermkort: Radeon HD 5770 1GB

Nå som pc-informasjonen min ligger ute, er det noen som har samme ''oppsett'' og vil anbefale hvilke tall som skal brukes? :)

Ikke at overklokking er nødvendig. PCen er kjapp uansett hva, og jeg kjører alle spill på full grafikk uten noen som helst problemer. (det har vel mye med skjermkortet å gjøre).

Men så Crysis 2 traileren igår, og ble skremt av grafikken. Hadde i hvertfall vært greit å være klar til nyere spill som krever mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar at du ikke har lest manualen om hvordan du overklokker ditt HK, normalt er det et valg som må gjøres før du får tilgang til alle OC alternativene som nå står på auto og må settes til manuell el.l.

Du finner en del info her GA-MA785GT-UD3H User's Manual begynn å lese kapittel 2

Når du har lest og fått til litt så er det jo bare å spørre her på forumet så får du helt sikkert hjelp, vet det mange gode AMD-klokkere her. :)

Lykke til thumbup.gif

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Antar at du ikke har lest manualen om hvordan du overklokker ditt HK, normalt er det et valg som må gjøres før du får tilgang til alle OC alternativene som nå står på auto og må settes til manuell el.l.

Du finner en del info her GA-MA785GT-UD3H User's Manual begynn å lese kapittel 2

Når du har lest og fått til litt så er det jo bare å spørre her på forumet så får du helt sikkert hjelp, vet det mange gode AMD-klokkere her. :)

Lykke til thumbup.gif

Takker for hjelpen. Fikk det endelig til nå. Gikk fra 3.4 Ghz til 3.57 Ghz.

Vet du, eller noen andre, om et program som styrer vifte hastigheten/RPM?

Uansett hva jeg gjør i BIOS får jeg det ikke til der, og manualen var ikke til hjelp.

Kan bli litt for mye bråk når jeg spiller Bad Company 2 en stund. Den ene vifta går normalt sett på 3700-4000 RPM, noe som er helt greit, og temperaturen på CPUen ligger på 45-50 grader når jeg surfer litt på nett med Chrome, har skype og spotify oppe. Kan også spille CS 1.6 uten at det er noe støy.

Igjen, takk for hjelpen! :)

Overklokket skjermkortet tidligere i kveld, og har ikke spilt enda, så jeg er utrolig spent! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lykke til thumbup.gif

Takker for hjelpen. Fikk det endelig til nå. Gikk fra 3.4 Ghz til 3.57 Ghz.

Vet du, eller noen andre, om et program som styrer vifte hastigheten/RPM?

Uansett hva jeg gjør i BIOS får jeg det ikke til der, og manualen var ikke til hjelp.

Kan bli litt for mye bråk når jeg spiller Bad Company 2 en stund. Den ene vifta går normalt sett på 3700-4000 RPM, noe som er helt greit, og temperaturen på CPUen ligger på 45-50 grader når jeg surfer litt på nett med Chrome, har skype og spotify oppe. Kan også spille CS 1.6 uten at det er noe støy.

Igjen, takk for hjelpen! :)

Overklokket skjermkortet tidligere i kveld, og har ikke spilt enda, så jeg er utrolig spent! :D

Viften går nok for en grunn.

Sjekk hva cpuen din takler av temperaturer, så må du sjekke temp mens du gir full load på alle kjernene (prime, t.d.). Om du nærmer deg max temp som AMD anbefaler, bør du clocke ned, senke vcore eller bytte kjøling.

Om du er misfornøyd med støynivået, er som regel ikke løsningen å skru ned kjølingen et bra triks. Da ville jeg heller investert i en god kjøler som støyer lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...