mesha Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Tenkte jeg skulle legge ut en liten guide om hvordan man streamer musikken fra Spotify ut til diverse media spillere:) Jeg kan bekrefte at dette funker med Pinell nettradio. Har ikke selv prøvd med Xbox, men har sitt at det funker. Dessuten er ikke oppsettet/menyene mellom Pinell og Xbox så forskjellige. Nødvendige programmer: Jamcast Før du starter: Sørg for at lyden på din laptopen/pc er slått av. Grunnen til dette er delay fra tiden lyden kommer ut fra din laptop til den når media spilleren. Guide: 1. Last ned og installer Jamcast. 2. For Pinell nettradio: - Main Menu-->Music Player-->Shared Media-->Her kommer opp navnet på din stream, standard er "Jamcast"-->My Music-->Playlists-->Virtual Soundcard For Xbox 360: - Gå på konsoll innstillinger og finn nettverksinnstillinger. Søk for pcer (tar ca 30 sekunder), og da vil Jamcast dukke opp som valg. Her er menyen lik som på Pinell sin ,dvs. "My Music--> Playlists-->Virtual Soundcard" 3. Spill musikken din fra Spotify:) (NB: All lyden fra din pc/laptop blir streamet dvs. inkl systemlyder etc) Programmet er gratis for 14 dagers trial. Ellers koster det 30 dollar. dvs ca 180 kr. Endret 6. august 2010 av mesha Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Fungerte fint det:-) Ankepunktene så langt: -Kan ikke bytte sang -Avhengig av en playlist -Kan ikke se hvilke sang som spilles Dette var forøvrig testet på Xbox360. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Fungerte fint det:-) Ankepunktene så langt: -Kan ikke bytte sang -Avhengig av en playlist -Kan ikke se hvilke sang som spilles Dette var forøvrig testet på Xbox360. Takk for at du fikk testet det på Xbox:) Dette er selvfølgelig ikke en optimal løsning, men heller en midlertidig løsning fram til vi får egen Spotify versjon til Xbox 360. Noen så vet når de releaser Spotify i USA? Føler det tar evigheter! Lenke til kommentar
SvartUtenSukker Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Artig løsning, men kanskje mer komplisert enn det må være, så lenge utfordringen er å sende forhåndsdefinerte spillelister til Pinellen. Alternativ løsning - også for gratisbrukere av Spotify: (for alt jeg vet, for elementært til at den nevnes her - beklager i så fall!): Last ned Audacity (det dominerende open source lydredigeringsprogrammet), velg "Stereo mix" som kilde for lyd inn ( -det kreves evt litt enkel konfigurering av Windows for å få opp dette valget, men det er ikke noen utfordring, og det finnes masse oppskrifter.) Da kan du ta du opp all lyden som går ut fra lydkortet og til pc'ens høyttalere direkte og "innenfra". Lagre lydfilen(e) du får, rediger evt. bort hvis det er noe du ikke vil ha, legg dem i en delt nettverksfolder på pcen, og spill på Pinellen. I forhold til all slags lydgrabbingsprogrammer etc. som gjerne brukes, er denne metoden hjertelig enkel og idiotsikker. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Artig løsning, men kanskje mer komplisert enn det må være, så lenge utfordringen er å sende forhåndsdefinerte spillelister til Pinellen. Alternativ løsning - også for gratisbrukere av Spotify: (for alt jeg vet, for elementært til at den nevnes her - beklager i så fall!): Last ned Audacity (det dominerende open source lydredigeringsprogrammet), velg "Stereo mix" som kilde for lyd inn ( -det kreves evt litt enkel konfigurering av Windows for å få opp dette valget, men det er ikke noen utfordring, og det finnes masse oppskrifter.) Da kan du ta du opp all lyden som går ut fra lydkortet og til pc'ens høyttalere direkte og "innenfra". Lagre lydfilen(e) du får, rediger evt. bort hvis det er noe du ikke vil ha, legg dem i en delt nettverksfolder på pcen, og spill på Pinellen. I forhold til all slags lydgrabbingsprogrammer etc. som gjerne brukes, er denne metoden hjertelig enkel og idiotsikker. Enkelt? Å lagre med Audacity er bare idioti når jeg har lyst til å høre på en sang fra spotify i ny og ned, eller kanskje søke etter sanger for å spille på hjemmekinoanlegget mitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Har selv nettopp funnet dette programmet og det er genialt! Jeg har også spurt spotify om de kommer med en løsning for xbox/ps, men fikk til svar at de ikke hadde planer om det pr dags dato om det i hele tatt kom.. Kommer nok til å betale de få $ for å få jamcast, absolutt verdt det i mine øyne og ører Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå