Gå til innhold

Må kjøre programmer på lavest grafikk

trultis

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg ny datamaskin for ikke så lenge siden og den hadde rimelig bra specs til det bruket som jeg tenkte skulle bruke den til. skole og gaming. Dell Inspiron 580 med specsa:http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/INS5809923/dell-inspiron-580?Selected=Specifications#tProductTabcontent. Jeg trudde dette var rimelig bra til gaming og skole. Men jeg opplever at jeg må sette ned grafikk veldig lavt, ta f.eks. GTA IV her må jeg kjøre alt på det laveste og det "lagger" fortsatt. :/ jeg ville satt stor pris på om noen ville hjulpet meg med dette problemet eller om andre opplever det samme, takk på forhånd :D

M.V.H Truls :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Truls. Det kan virke som om du har litt for store forhåpninger til hva maskinen din vil klare å yte.

Spesifikasjonene på maskinen din er helt fine til skolearbeid og den slags, men noen gaming-maskin er det ikke. Hvis du vil ha en maskin som skal dra nyere spill er det viktig å huske på et godt skjermkort. Skjermkortet i maskinen din er ikke beregnet på spilling.

Her er hardware.no s test av kortet som sitter i maskinen din.

edit:skriveleif

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Til skolebruk er PCen helt top. Men til spilling har du gjort et realt bomkjøp med Dell Inspiron 580.

Som også nevnt er GTA IV et spill som krever sitt. Dette er også et av de få spillene som benytter Skjermkortets Ram, så et Skjermkort med 2GB GDDR5 Ram er ikke å forakte om man skal spille GTA IV.

Lenke til kommentar

Takk for all hjelpen :D men da vet jeg det at daten min funker til skole og det er jo braXD. Jeg jobber med hele Adobe master collection og dette fungerer veldig bra! Jeg hadde også satt stor pris på om noen av dere kunne anbefalt en ganske så bra gaming pc :) alienware? Og kanskje ikke så dyr :p

- Truls

Lenke til kommentar

Ikke kjøp laptop til gaming pc............. I allefall ikke som student. Greit nok, alienware drar det meste som er.. Problemet med laptop er at du kan ikke bare kjøpe ett nytt skjermkort for å opprettholde ytelse i nye spill. Må liksom kjøpe en ny lappis :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...