Amant Nena Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 jeg har tenkt å bestille meg noe på nett fra utlandet, det koster over 300, er det da porto i tillegg? har hørt at det er det... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Ehh, mener du at du må betale moms på portoen ? Om du må betale porto eller ikke avhenger jo av hvilken butikk det er. Mva grensen er forøvrig 200. Endret 6. august 2010 av Thomas_H Lenke til kommentar
phunkie Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) jeg har tenkt å bestille meg noe på nett fra utlandet, det koster over 300, er det da porto i tillegg? har hørt at det er det... Mener du moms? hehe Edit: småtrøtt Endret 6. august 2010 av phunkie Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 eeee.... det var broren min(20) som snakka om porto, han bestiller er haug med ting på nettet, så.... men detkan sikkert henne det er noe med mooms også, noen som vet noe mer om det? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Du må betale 25% mva + gebyr for tollbehandling. Hvis vi tar som eksempel at det du kjøpte kostet akkurat 300 kr. og at Posten tar over frakten av varen(e) når de kommer til Norge ser regnestykket slik ut: 300 kr * 1,25 = 375 kr. (ganger med 1,25 for å legge på norsk mva) 375 kr + 108 kr = 483 kr. (108 kr er for klareringen når varens verdi er mellom 200 og 1000 kr) Noen varer er det også toll på i tillegg. Klær har vel f.eks. 10,7% man må legge på i tillegg. Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 aha, når det gjelder parfyme da, er det toll på dem den koster ca.322kr(53 U.S dollar) Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Parfyme er, såvidt jeg vet, ikke tollbelagt. Men du må betale moms. Og ja, du må også betale moms for frakten. Men igjen, dersom varen koster *under* kr 200,- *uten* frakt, og beløpet *med* frakt overstiger kr 200,- så betaler du *ikke* moms. Moms betales kun hvis *vareverdien* er kr 200,- eller mer. Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 hmmm... da kan det kanskje bli dyrt, men det er bare et sted jeg finner å kjøpe parfymen, den er svert sjelden og selges ikke i butikker (er jeg ganske sikker på), det er Michael Jackson parfymen jeg leter etter (ikke den som skal være laget av hans dna kode) den heter et eller annet med "Mystique de Michael Jackson" hvis det er noen som eer flinke på å finne sånne ting så tar jeg gjerne i mot hjelp Lenke til kommentar
kreppsen Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Kjøp det på eBay, legg som merk. i bestillingen at de ikke har merkelapper eller priser utenfor esken og at de sender den i en ganske anonym innpakning hjem til deg og slipp toll, osv. Jeg kjøper nesten alt på nettet og får stort sett alt tilsendt i posten (du har kanskje stor postkasse, viss broren din handler mye på nett?) og betaler sjelden tollgebyrer og moms. Hva er forresten regelen på varer som overstiger 1000,-? Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 17. august 2010 Forfatter Del Skrevet 17. august 2010 (endret) finner ikke parfymen på eBay finses det noe sted den kan kjøpes i det hele tatt som er trykt på nettet, til en "rimelig" pris? Endret 17. august 2010 av Amant Nena Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 For vel et år siden ble MJ duftene lagt ut for slag. Da var det snakk om noen få dusin flasker som fortsatt var tilgjengelig.f De koster nok mye om du vil ha den i dag, hvis du i det hele tatt for tak i den. http://www.metrolyrics.com/2009-bottles-of-michael-jackson-perfume-set-to-go-on-sale-news.html Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Hva er forresten regelen på varer som overstiger 1000,-? 1000-kronershrensen gjelder gaver (ikke varer sendt fra firma/butikk e.l.). Beregning av toll og moms blir lik - men behandlingsgebyret kan være høyere. NB! verdien beregnes etter tollvesenets valutakurser når tollbehandling foregår (ankomst i Norge), ikke når varen er bestilt eller betalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå