mosle Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Har en gammel båt som jeg nettop fikk, der skal du starte den med en magnet, men jeg skjønner ingenting av motoren... Hvor skal jeg feste magneten, hva skal jeg sveive på for å starte. Trenger all info som du kan om motoren Mvh Mathias Lenke til kommentar
mosle Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 http://www.finn.no/finn/boat/used/viewimage?finnkode=23381163 Er samme motor som dette, men det er ikke noen sveiv, eller uttak til det, men ellers helt lik Lenke til kommentar
reor Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Søk med google på marna motor og du vil finne en god del stoff. Vanligvis er det sveiv på svinghjulet man sveiver med, men det hender denne sveiven forsvinner. Når man sveiver på svinghjulet blir det indusert spenning som gir gnist på pluggene. Lyden av marnamotoren er spesiell og dette er en motor å bli glad i. Lenke til kommentar
mosle Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Ja, ser ut som en veldig fin motor, har visst ligget under vann, men funker fortsatt... Virker massiv og god. Hvordan funker giring/gass på disse ? Lenke til kommentar
reor Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Hvis du sjekker bildet av svinghjulet vil du finne et hull ute i periferien av svinghjulet. Det er her du finner sveiven. mest sansynlig er den fjærbelastet og går inn i svinghjulet når man ikke sveiver. Bilde nr 4 fra topp. Venstre rekke Ut fra bildene å dømme se bilde nr 3 høyre rekke. Ser du antagelig sveiven. Skjelden den står der. Der ser du også sjalting av propeller fremmover/nøytral/bakking. Den "stangen som stikker opp." samt gassen som er den små delen på venstre side av motorkassen på dette bildet. Endret 6. august 2010 av reor Lenke til kommentar
mosle Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Tusen takk for svar Da får vi se hva jeg får til i morgen. Endret 6. august 2010 av mmolsen Lenke til kommentar
reor Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Du må ha lykke til! Jeg ville tatt kontakt med fabrikken hadde jeg vert deg spesielt etter at den har vært på havets bunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå