svelemoe Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Etter "bare" 12 timer spilletid av ANNO tror jeg nok at du dessverre bare har skummet fløten av spillet. Det går dypere enn som så etter hvert ut i spillet. Ja, som sunnmøring har eg berre ein ting å sei: HÅRRE RAMLANDES D!! eg har kanskje spelt i 20-30 timar no, og har ikkje ein gong fått nobles :| Såg på Anno production calc kor mykje som skulle til bere får å gladgjere noblemen , so eg har ikkje turt å produsere leather jerkins enda, eg er bekymra for at haudet mitt kanskje sprenger når eg ser alle krava på noblemen Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 Har fått et 'quest' i continus mode, der en fyr spør etter 'Court architecture 0/1' Noen som hat peiling på hvordan jeg greier å fullføre det? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Det er når Noblemen kommer at KRAVENE kommer, ja... Glasses, Wine, Fur... Greit å ha en god del båter til å frakte varene da - og å bygge MANGE Storehouses for å lagre de... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Himmel! Nå begynner selv jeg å bli litt stressa... Klarer ikke å produsere nok lysestaker, og nå er det gull jeg sliter med å utvinne nok av... Noblemen er kravstore, men NÅ begynner det å bli litt vel mye av det gode... Får vel begynne å multitaske litt bedre og sørge for å bygge flere "hus" i Østen og få litt skattekroner derfra også... Har 25.000 innbyggere, hvorav ca 12.000 noblemen... luksusvarene fyker unna i en voldsom fart, og båtene hoper seg opp i havnene selv etter en grundig restrukturereing av handelsrutene. Sånn - måtte bare få utløp for litt stress Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Noen som vet om det har noe å si, hvis man ikke bygger ting som fontener, står i teksten noe med at det 'beutifies the settlements'. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Har aldri bygget dette - men kan sikkert prøve... Kan jo være at oppgraderingen fra f.eks Patricians til Noblemen går raskere... Feilen jeg gjorde var at jeg oppgraderte altfor raskt (manuelt) til Noblemen - så jeg plutselig gikk fra å ha 1000 lysestaker på "lager" til å slite med å levere nok... Lenke til kommentar
joey92 Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Etter jeg har oppgradert PCen fra XP til Windows 7 har spillet fått en rar bug. Bakken på spillet har blitt helt svart. Fjell, hus, trær og veier ser helt som normalt ut men bakken er svart.. Noen flere som har opplevd dette? Har en hypotese om at det kan være dx10 som gjør det siden xp ikke støtter dette. Grafikkortet mitt er et XFX HD4890 og prossesoren min er en AMD Athlon 64x2 2,6 Ghz... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 Skjer det hvis du endrer noen grafikkinnstillinger også? F.eks oppløsning eller kvalitet. Da skulle jeg tro at den tegner opp landskapet på nytt. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hvor mange prosent av hvert befolkningsnivå kan ikke oppgraderes til neste nivå? La oss si jeg bygger 100 Peasant hus, hvor mange hus kan jeg da oppgradere til Citizen? Jeg prøver å beregne hvor mange hus jeg må bygge for å nå 5000 Noblemen. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har ikke sjekket det med prosentvis. Har inntrykk av at så lenge du har alt som behøves, og det ikke går tomt på lager, kan du oppgradere en stor andel av befolkningen. Forutsetter jo selvfølgelig at du har Tavern, Church, Chapel etc i alle områder også. Har rundt 14.000 noblemen nå og sliter med nervene... får ikke produsert nok Iron og annet råmateriale til å produsere alt... og båtene går så treeeeeeeegt Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Har nettop skaffa meg spillet, gleder meg til å prøve det. Virker litt vanskelig though. Er det meningen man skal begynne å spille kampanjen først? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Har nettop skaffa meg spillet, gleder meg til å prøve det. Virker litt vanskelig though.Er det meningen man skal begynne å spille kampanjen først? Dei første 3-4 delane av kampanja er anbefalt for å klare seg i continuous play. Men continuous play er sjølve hoveddelen av spelet. Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Har nettop skaffa meg spillet, gleder meg til å prøve det. Virker litt vanskelig though.Er det meningen man skal begynne å spille kampanjen først? Dei første 3-4 delane av kampanja er anbefalt for å klare seg i continuous play. Men continuous play er sjølve hoveddelen av spelet. Åja, ok. takker for tipset. Da satser jeg på kampanjen først. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Puh. Startet et nytt "Continuous game" i helga siden jeg allikevel var syk... Etter bare 4-5 timer spill har jeg nå over 1.2 mill på bok og over +4500 i inntekt. Taktikken er å hele tiden ha MER enn nok til f.eks Citizens før man oppgraderer til Patricians - og igjen til Noblemen. Ellers går man fort tom for f.eks Cider og Fish. Bygg drøssevis av hus - gjerne fyll en hel øy tidlig. Skru av slik at husene ikke oppgraderer seg selv, og ta litt og litt av gangen, slik at man kan produsere f.eks 300 Meat før man gir det til befolkningen. Husk også å sette skattegrensene opp til maks tolererbart (altså ikke slik at de flytter ut). Ønsker man å oppgradere husene igjen senker man skattene slik at de igjen ønsker å flytte inn (Euphoric). Sånn... må bare spille litt til... Lenke til kommentar
fjodd Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Etter jeg har oppgradert PCen fra XP til Windows 7 har spillet fått en rar bug. Bakken på spillet har blitt helt svart. Fjell, hus, trær og veier ser helt som normalt ut men bakken er svart.. Noen flere som har opplevd dette? Har en hypotese om at det kan være dx10 som gjør det siden xp ikke støtter dette. Grafikkortet mitt er et XFX HD4890 og prossesoren min er en AMD Athlon 64x2 2,6 Ghz... Hei. Fant du ut av det? Jeg har samme problemet som deg. Jeg har også samme skjermkort som deg. Lenke til kommentar
asad Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg skjønner ingenting. I 3. scenario, der man skal bygge opp en by, og få 500 "citizens" til å flytte inn. Jeg har masse hus, har oppfylt kravene til alle, men de forblir "pesants". Kan dette ha noe å gjøre med at jeg overhode ikke har flere "tools" igjen? ( kan ikke få tak i flere heller tror jeg ) Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Richard nortborough(skriveleif?) brukar å selge tools. men eg huskar ikkje når han slutta, det var i campaign... ellers kan du sette opp tool production, med iron ore. Lenke til kommentar
asad Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Richard nortborough(skriveleif?) brukar å selge tools. men eg huskar ikkje når han slutta, det var i campaign... ellers kan du sette opp tool production, med iron ore. Åja, så man kan lage tools selv? Dette var et utrolig fengende spill forresten. Skal se om jeg får til tool-produksjon nå Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) For å lage Tools trenger du Ore Mine, Coal Burner, Iron Smelter og Tools Workshop (muligens noe skriveleifer). Koster en god del i utgifter, og du trenger uansett Tools for å lage disse bygningene. Og ja - du MÅ ha tools og wood for å oppgradere befolkningen. EDIT: Oppdatering fra mitt Continuous Game: Har nå 2.1 mill på "bok" og +5600 i inntekt Endret 10. september 2009 av oslo72 Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Gøyalt og tidsdrivende, men litt krevende spill! Få opp farta på denne tråden igjen da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå