Konnis Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Hvilken måte bruker dere for å skaffe gull? En bestemt vare dere selger elns? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. august 2009 Del Skrevet 9. august 2009 Til min egen problemstilling: Etterhvert fikk jeg muligheten til å lage lysestaker, regner med at det var et nøkkelpunkt her. og til Konnis: Jeg selger alt jeg har for mye av, ned til den grensen jeg trenger til eget bruk. Har nå snart 700k, og salg av varer har hjulpet enormt. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Flere enn meg som har problemer med savegames på Anno 1404? Jeg får rett og slett ikke lagret noenting. Alt ser bra ut, men når jeg skal loade er det ikke lagret noe savegame. Har kastet bort et par timer på dette, og nå kan jeg ikke spille før jeg får løst problemet. Finner ingen patcher eller svar fra Ubi. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Du har vel ikke piratkopiert spill? Har du valgt en annen mappe(som kanskje er skrivebeskyttet?) for savegames? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Det er ikke problemer med saves i gratisversjonen av Anno 1404. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Du har vel ikke piratkopiert spill? Har du valgt en annen mappe(som kanskje er skrivebeskyttet?) for savegames? Nei, men har tidligere hatt problemer med programmer som legger ting i "mine dokumenter" pga sync på jobben som er utenfor min kontroll. Kan være relatert kanskje. Det er ikke problemer med saves i gratisversjonen av Anno 1404. Gratisversjon? Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Noen som vet vordan man eliminerer han ''Corsair'' fra kartet? Handelsskipene blir alltid rævkjørt siden de ikke har kanoner. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Gratis versjon? Min er jo gratis men men det er fordi den er fra the pirate bay Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 (endret) Noen som vet vordan man eliminerer han ''Corsair'' fra kartet?Handelsskipene blir alltid rævkjørt siden de ikke har kanoner. I mitt easy continous game så fikk jeg etterhvert ett oppdrag av han om å senke en flåte, 5-6 store skip tror jeg det var. Når det er fullført så blir han alliert, eller han plager deg ikke lengre og du kan handle med han, bl.a selge skip du ikke lengre har behov for. @Konnis: Les igjennom tråden er en del tips om hvordan å tjene penger, eller i alle fall ikke gå i minus. Kort oppsummert så ikke produser mer enn nødvendig, alle produksjonsbygg koster å vedlikeholde. Har du overproduksjon så bør du bygge flere hus så du får inn mer i skatt, og/eller selg overskuddet enten ved å sette opp ting til salgs i varehuset ditt, eller ved å frakte det selv til noen som vil kjøpe. Endret 16. august 2009 av Crowly Lenke til kommentar
Brian Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Fortsatt ingen som har funnet en løsning på crash to desktop problemet med spillet? Jeg har lyst å spille anno NÅÅÅÅ! Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Oi, F***! Spelte anno til 3:30 inatt Fikk advarsel om at ei pause hadde vore ein god idé, eg hadde spelt i 6 timar ! 1200 patricians, overproduksjon av mosaic, glass, stone og tools som eg seller for STOR profitt Skatten er fortsatt oppi +200, og bok-produksjonen er godt i gang. No står teppeproduksjonen for tur Det skumle er et det snart kjem enda meir produksjonslinjer med Envoys og Noblemen Herregud, dette spelet er STORT. ( og avhengigheitsdannande ) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Spillet er digert ja, jeg tror at marsipanen er rett rundt hjørnet for meg nå, og jeg har spilt i ca 30 sammenhengende timer på samme game Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 ENDELIG ferdig med 3 ukers ferie med kjerring og pjokk!!! Nå skal det bli ANNO-maraton resten av uka. Dessverre må jeg også være på jobb... Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 17. august 2009 Del Skrevet 17. august 2009 Har envoys no Blir litt kluss med alle trade-routes etterhvert, må vel ta en sjikkeleg organisering snart når utbygginga av byen (4400 innbyggjarar no) er ferdig. Indigioen blir merkelig nok brukt opp fortere enn papiret når ein produserar bøker... Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Tok helt av idag. Bygget som en galning og nå er det like før jeg går kraftig i minus Tror eg må loade savegamet jeg lagde før den store økonomi depresjonen startet ^^ Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 18. august 2009 Del Skrevet 18. august 2009 Har no halvert antalet traderoutes frå 6 til 3 5000 patricians, med konstant tilførsel av books, spices, cider, fish og bread. har også 1200 nomads i en by med carpets, dates og milk går i +1000 på skatten Men leather jerkins kan bli ei utfordring, med 2 produksjonslinjer involvert... salt og leather.. får vel bere hoppe uti detog ta det som det kommer Lenke til kommentar
abbor Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Etter ti timer kom denne: you know we cant give you a medal ... Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hvordan angriper jeg feks en Corsair 'by'? Hvorfor får jeg ikke angripe trading skipene til Corsair? Men bare Warshipene deres går det helt fint.. Jeg er at war med de. Lenke til kommentar
UknowsI Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Jeg ser det er mye lovord om spillet her, så jeg tenkte jeg skulle komme med litt motvekt. Jeg synes dette spillet er veldig langtekkelig og gjentakende. Spillet er jo laget ganske bra, så førsteinntrykket mitt var bra. Men etter et par spill innså jeg at man bare skal gjøre det samme om og om igjen og at det tar utrolig lang tid å få gjort noe som helst. Jeg kan anbefale å spille igjennom ett eller to brett, men etter det mister spillet veldig mye av sin verdi etter min mening. Utfordringene ved å sette opp vanskelighetsgraden kunne vært interessante hvis det ikke var for at hvert game tar så lang tid og man i praksis må bruke timer på å gjøre akkurat det samme som forrige gang. Så det ble raskt (etter 12 timer spilletid eller noe slikt) tilbake til Civilization IV for min del. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Alle har rett til å ha sine egne meninger, heldigvis Personlig er jeg også en MEGET iherdig Civ-spiller gjennom tidene. CIV kan også til tider bli veldig repetetivt - og tar ihvertfall lang tid. Det som sjarmerer meg med Anno-spillene er følelsen av kontroll og tilfredstillelsen av å se byene vokse frem. CIV går litt mindre i dybden, og har et større fokus på militærmakt (som regel). Etter "bare" 12 timer spilletid av ANNO tror jeg nok at du dessverre bare har skummet fløten av spillet. Det går dypere enn som så etter hvert ut i spillet. Lykke til med CIV4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå