knutby Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) x Endret 24. februar 2010 av Loffelur Lenke til kommentar
JUL Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Med en kullgruve. Blir tilgjenglig når du har ca 1000 nobelmenn fram til da må du bruke den andre gården som lager kull av tre. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 hvordan utvinner man kull fra fjellet? Du får en kullgruve-ting senere i spillet, langt etter ud har fått noblemen. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Har ikke spilt spillet så mye enda, men jeg lurer på om gruvene kan oppgraderes eller lignende slik at de varer evig slik som på 1701? Lenke til kommentar
Rincewind Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Har ikke spilt spillet så mye enda, men jeg lurer på om gruvene kan oppgraderes eller lignende slik at de varer evig slik som på 1701? Har ikke funnet noe slikt enda selv, men tror ikke det finnes. Men så trenger du det ikke heller. Der 1701 hadde 3/4 Irongruver på en stor øy, med kanskje 600 per gruve, har de største øyene her fort 6 gruver, og hver gruver inneholder 1500++. Men alle ressursene såvidt jeg har sett har en liten knapp du trykker på for å fylle den opp. Men det koster fort endel gull og da. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Har ikke spilt spillet så mye enda, men jeg lurer på om gruvene kan oppgraderes eller lignende slik at de varer evig slik som på 1701? Har ikke funnet noe slikt enda selv, men tror ikke det finnes. Men så trenger du det ikke heller. Der 1701 hadde 3/4 Irongruver på en stor øy, med kanskje 600 per gruve, har de største øyene her fort 6 gruver, og hver gruver inneholder 1500++. Men alle ressursene såvidt jeg har sett har en liten knapp du trykker på for å fylle den opp. Men det koster fort endel gull og da. Jepp en kan betale for at de graver videre på samme måte som man gjør på noria når de begynner å bli tom. Jeg er rimlig sikker på at de største øyene i 1404 er såpass mye større enn de var i 1701 at en trenger å ha flere gruver etterhvert. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Det var godt å høre, hvis ikke hadde det blitt litt slitsomt å perfeksjonere all produksjon slik at det er skreddersydd øyene jeg har. Dette spillet er fantastisk avhengighetsskapende, klarte ikke å få meg til å slutte å spille før nå. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 De snobbete folka i byen min bare klager hele tiden Jeg kan jo ikke gi de det de vil ha når jeg ikke har nok av de folka for å kunne bygge de greiene. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 De snobbete folka i byen min bare klager hele tiden Jeg kan jo ikke gi de det de vil ha når jeg ikke har nok av de folka for å kunne bygge de greiene. Litt difust hva du tenker på her, men generelt så har jeg ikke hatt problem med tilfredstille behovene til innbyggerene, men har kun spilt på easy to nå. Stort sett så er det greit å bygge hus først, så følge etter med produksjon for å dekke behovene. Du når ikke maks produksjonskapasistet med en gang, så det er greit å være litt tålmodig, så ser man fort om man har evt. over/underproduksjon. Sjekk varehuset, rød pil på varen/ressursen betyr at lagret tømmes, og er ett godt tegn på høyere forbruk enn produksjon. Men for varer som utelukkende produseres på andre øyer så vil det være naturlig at det synker inntil en ny last ankommer. Det er også nødvendig å fokusere på begge kulturer fra starten av, da de er avhengig av hverandres produkter. Men det går mer fra orienten til oksidenten enn motsatt. -- For min del så var det veldig lærerikt å spille igjennom kampanjen på easy, da jeg aldri har vært borti Anno spillene før. Så kan ett easy continuous være greit, så er det mindre å holde fokus på og man får bedre tid til å sette seg inn i de forskjellige produksjonskjeder osv Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Nobles folka eller de som er nr 2-3 i rang stigen. Begynte litt på campaign, men ble litt utoldmodig så jeg gikk på custome game.. Skal forsette på campaign nå. eller forsette. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Nobles folka eller de som er nr 2-3 i rang stigen. Begynte litt på campaign, men ble litt utoldmodig så jeg gikk på custome game.. Skal forsette på campaign nå. eller forsette. Du har Peasant, Citizen, Patrician og Nobles. Det kan også dukke opp tiggere, men de har en litt annen funksjon. Hvilke behov klarer du ikke å tilfredstille? For å kunne bygge visse byggninger så må du ha stor nok by/mange nok innbyggere og nok innbyggere av visse typer. I orienten så må du også ha nok prestige, denne øker du ved å kjøpe titler/ruller fra Northburgh og gir til stor visieren i gave. Disse rulle koster honour, og kommer i størrelse 50 - 100 - 250 - 500 prestige pr stk, hvor størrelsen på byen din bestemmer hva du får tilgang til å handle hos Northburgh. Hvis du ser ett bygge ikon som er "grået ut", så kan du ha musepekeren over, og du får opp hva som trengs for at du skal få tilgang til å bygge den byggningen. Campain er veldig grei som opplæring og innføring, fordi det er begrenset hvor høyt (f. eks maks nivå citizens) du må gå på hvert kart, slik at man får en slakere læringskurve. For min del så fungerte historien ganske greit, selv om det ikke akkurat er orginal. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Tok kanskje litt feil, tror de kalles Patrician. De vil ha øl og noe annen type klær enn linnen(skriveleif). Hvis jeg husker rett. Men ska se på det imorgen, og kanskje komme med litt mere nøyaktig info. Btw har det noe innvirkning om jeg er litt treig med å dele ut ascension ? Funnet ut at jeg liker å ha den på 'manuell' slik at jeg selv kan styre det. Var en annen ting jeg skulle spørre om men kommer ikke på det i farte Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Tok kanskje litt feil, tror de kalles Patrician. De vil ha øl og noe annen type klær enn linnen(skriveleif). Hvis jeg husker rett. Men ska se på det imorgen, og kanskje komme med litt mere nøyaktig info. Øl får med ved å bygge "crop farm", "monastery garden" og "monastery brewery". For Leather Jerkins så må du ha "Pig farm", "salt mine" (bygges over "brine"), "Saltworks", "charcoal burners hut" (kull til "saltworks") og ett "tannery" som må bygges på en elv. Se den siden jeg har lagt ut adresse til noen ganger tidligere i tråden. Btw har det noe innvirkning om jeg er litt treig med å dele ut ascension ? Funnet ut at jeg liker å ha den på 'manuell' slik at jeg selv kan styre det. Ikke som jeg vet om, det gir deg full kontroll på ressurs bruken. Jeg pleier å bytte mellom auto og manuell etter hva jeg driver med og hvor mange ressurser jeg har på lager og produserer. Er vel også en fordel med manuell at man vil kontrollere etterspørselen, slik at man får litt bedre til å tilfredstille den hvis man ikke produserer nok. Husker ikke helt, men mulig det er slik at etterspørslen etter ett produkt kommer med færre innbyggere enn hva som kreves for å bygge de nødvendig byggningene. Hvis det er slik så er ikke det noe stort problem da de overlever en stund uten, og det er bare å bygge flere hus så får man tilgang på de andre byggningene ganske raskt. Endret 2. august 2009 av Crowly Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Hvor mange krigsskip er greit å ha når man skal gå til krig i continuous mode? Har nå 7 stykk, og vurdere å bli kvitt noen til fordel for et par handelsskip Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Sitter på jobben nå ellers skulle jeg ha sjekket selv. Men er det en instilling hvor du kan spillet spillet i 'window mode' ? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Men er det en instilling hvor du kan spillet spillet i 'window mode' ? Options -> Screen Mode: Full Screen eller Window Hvor mange krigsskip er greit å ha når man skal gå til krig i continuous mode? Har nå 7 stykk, og vurdere å bli kvitt noen til fordel for et par handelsskip Har ikke gått til krig enda, men det kommer vel litt an på hva motstanderen din har. Du trenger nok færre store hvis motstanderen kun har små. Kan også kjøpe en del oppgraderinger for honour (skjold ikonet nede til høyre), uten at jeg vet helt hvor stort utslag det gir. Jeg har satt inn noen av krigsskipene mine på handelsruter hvor jeg kun frakter en eller to ting, siden jeg allerede hadde dem og ikke ville erstatte dem for øyeblikket. Da har jeg en krigsflåte litt raskere tilgjengelig, regner jeg med, så får jeg heller produsere flere handelsskip når jeg evt går til krig. Er også oppgradering som øker størrelsen på maks antall skip i flåten. Endret 2. august 2009 av Crowly Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 (endret) Det finnes iallefall et "Fullscreen" alternativ, antar denne gir windowed dersom en fjerner krysset. (Edit; En smule for sein) Andre tips; (mulig dette er nevt før) Velg "flaggskipet" og trykk Ctrl+1. Da kan skipet velges med et trykk på 1 tasten senere (Første press på 1 velger, andre sentrer skjermen). Andre enheter (eller grupper av dem) kan tilegnes hurtigtast via Ctrl + [0-9]. Du har en kommandolinje nede på skjermen som kan holde opptil 9 hurtigvalg. Klikk og dra f.eks veibygging ned til et av disse. Eventuelt havner eller byer (havner) du vil nå hurtig. Kombiner dette med hurtigtaster på enheter (f.eks flaggskipet) så går det rimelig greit å gjøre ting. Endret 2. august 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Flottis, da kan jeg titte på film på ene skjermen og spille på den andre xD Er forresten veldig glad i interface, veldig enkelt og veldig fleksibelt mtp at du kan dra ting ned på den hurtibaren. Og høyreklikke. Lenke til kommentar
robolai Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Hvordan er vanskelighetsgraden på 1404 i forhold til 1701? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Farlig spill.. hentet meg en nytraktet kanne med kaffe, og når jeg skulle forsyne meg av kaffen hadde den romtemperatur og klokken hadde løpt fra meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå