Chiasm Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Hvordan blir man kvitt skip? i 1602 kunne man enkelt og greit senke båten, går dette her? Target skipet, trykk på "delete". Tada. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Og det siste, hvor i alle dager kan jeg bruke clay og silk fertilication(skriveleif), det står sørlige øyer men alle mine sørlige er det ørken på. Og de sier da at klimaet ikke passer. Men når jeg prøvde på en som låg nærmest 'ekvator' så fikk jeg samme beskjeden. Forutsatt at du har en øy med ?, så kan du "plante" clay der. Clay "frø" for du kjøpt av stor visiren, hvis han ikke har så: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14115233 Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Dette er et sykt spill. Timene går, og jeg har såvidt begynt i gameplayet. Jeg har 1k ressurser av det meste (trer, fisk, osv), går i overskudd og alt sånn går bra. Til nå har jeg et problem: Hvordan får jeg til å lage krydder? Folkene mine krever krydder for mat. Jeg har funnet øyer som er gode til å lage krydder. Og jeg har vært på besøk hos en annen i spillet og kjøpt "spice seeds". Flyttet det "itemet" til den ørkenøyen som skal være god til p dryke krydder. Men mer enn dette klarer jeg ikke.. hva skal jeg gjøre? Endret 30. juli 2009 av mroystein Lenke til kommentar
Blekk. Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Sikler etter dette spillet! Er 99% på at skjermkortet mitt osv. er bra nok men vil være sikker. (har ikke så kjempemye peil på dettte) Noen som har peiling? Mitt skjermkort: ATI Mobility Radeon HD 3450 Minne: 4giga RAM og prosessor: AMD Athlon X2 Dual-core QL-62 2.00 GHZ Dette er bra nok ikk sant? Endret 30. juli 2009 av Perfecta Lenke til kommentar
Lange Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 "You've been playing for 4 hours straight, don't you think it's time to take a break?" Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Dette er et sykt spill. Timene går, og jeg har såvidt begynt i gameplayet. Jeg har 1k ressurser av det meste (trer, fisk, osv), går i overskudd og alt sånn går bra. Til nå har jeg et problem: Hvordan får jeg til å lage krydder? Folkene mine krever krydder for mat. Jeg har funnet øyer som er gode til å lage krydder. Og jeg har vært på besøk hos en annen i spillet og kjøpt "spice seeds". Flyttet det "itemet" til den ørkenøyen som skal være god til p dryke krydder. Men mer enn dette klarer jeg ikke.. hva skal jeg gjøre? Hvis øya har fertility for krydder fra før av, så trenger du ikke kjøpe krydder frø. Du må da bygge krydder gårder, på lik linje med cider, hamp, korn osv. Har ikke øya krydder med du vil plante det der så må du overføre frøene til kaia/lagerbyggningen, gå så inn på lagerbyggningen og den lukkede kista, du vil da se ikonet i en av de øverste slottene (er det ingen ledig så oppgrader byggningen, maks 3) og klikk på frøene og bekreft ved å trykk på haken. Nå kan du dyrke spice, hvis du kan bygge spice gårder. Krydder på bygges på "grønn" mark, noe det ikke er så mye av på de sydligere øyene, så du må bygge en naria(?, vann). Du må også ha nok honor hos stor visiren for å få tilgang på spice gårder, så du må kjøpe slike ruller og gi i gave til han. Edit: Mulig det kan ha noen krav om x antall innbyggere også Legger ved ett lite screenshot med noen enkle forklaring Rød sirkel = Fertility, viser hva som kan dyrkes på øya. Kan også klikke på dette for å se hva som er av råvarer på øya, og ved å klikke på råvarene så du flytte deg i mellom dem. Blå sirkel = Hvor mye ære du har hos stor visiren, gi gaver og gjør quests (tror jeg) øker denne, og du får tilgang til flere byggninger Grønn = Spice farm Gul = Store og liten naria/vann/brønn Endret 30. juli 2009 av Crowly Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Spørsmål; Når en lager "åkre" ved en bygning (f.eks Hemp, Clay etc) får man opp en brøk nede til venste. Denne starter med f.eks (avhengig av type bygning) 0/4 og for hver ny åker økes tallet til venstre med 1. Er det noe poeng i å få tallet til venstre større en tallet til høyre (For eksempel 6/4 "åkere".) ? (som f.eks raskere/høyere produksjon) Note: "Manualen" de leverer med er helt meningsløs! Mitt største ankepunkt mot spillet er at de ikke har giddi å lagt ved en skikkelig manual som PDF. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Så lenge det står 100% er det ikke noe vits å legge til flere åkre dette tar bare mer plass uten at plantasjen blir mer produktiv. hvis utnyttelsesgraden er på 80% kan du få den opp til 100% ved å legge til en ekstra åker. Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Øyen har fertility for krydder. Du sier det bare er å bygge gårdene da? Men jeg ser ikke dette i menyen. hva kan jeg gjøre feil? Dette er et sykt spill. Timene går, og jeg har såvidt begynt i gameplayet. Jeg har 1k ressurser av det meste (trer, fisk, osv), går i overskudd og alt sånn går bra. Til nå har jeg et problem: Hvordan får jeg til å lage krydder? Folkene mine krever krydder for mat. Jeg har funnet øyer som er gode til å lage krydder. Og jeg har vært på besøk hos en annen i spillet og kjøpt "spice seeds". Flyttet det "itemet" til den ørkenøyen som skal være god til p dryke krydder. Men mer enn dette klarer jeg ikke.. hva skal jeg gjøre? Hvis øya har fertility for krydder fra før av, så trenger du ikke kjøpe krydder frø. Du må da bygge krydder gårder, på lik linje med cider, hamp, korn osv. Har ikke øya krydder med du vil plante det der så må du overføre frøene til kaia/lagerbyggningen, gå så inn på lagerbyggningen og den lukkede kista, du vil da se ikonet i en av de øverste slottene (er det ingen ledig så oppgrader byggningen, maks 3) og klikk på frøene og bekreft ved å trykk på haken. Nå kan du dyrke spice, hvis du kan bygge spice gårder. Krydder på bygges på "grønn" mark, noe det ikke er så mye av på de sydligere øyene, så du må bygge en naria(?, vann). Du må også ha nok honor hos stor visiren for å få tilgang på spice, så du må kjøpe slike ruller og gi i gave til han. Legger ved ett lite screenshot med noen enkle forklaring Rød sirkel = Fertility, viser hva som kan dyrkes på øya. Kan også klikke på dette for å se hva som er av råvarer på øya, og ved å klikke på råvarene så du flytte deg i mellom dem. Blå sirkel = Hvor mye ære du har hos stor visiren, gi gaver og gjør quests (tror jeg) øker denne, og du får tilgang til flere byggninger Grønn = Spice farm Gul = Store og liten naria/vann/brønn Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 30. juli 2009 Del Skrevet 30. juli 2009 Øyen har fertility for krydder. Du sier det bare er å bygge gårdene da? Men jeg ser ikke dette i menyen. hva kan jeg gjøre feil? Les litt nøyere, jeg har uthevet det for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Hva de gjør/forårsaker "beggars" (tiggere) om du slipper dem inn (som jeg har gjort til nå) eller hva hender om du nekter dem å komme ? Hvordan kan man til å lage fler enn 2 "store" (large shipyard) skip ? Tips; Spillet blir en hel del lettere om en styrer accension (befolknings utvikling) manuelt. Endret 31. juli 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Hva de gjør/forårsaker "beggars" (tiggere) om du slipper dem inn (som jeg har gjort til nå) eller hva hender om du nekter dem å komme ? Tiggere gjør vel at du må betale mer skatt om du slipper dem inn. Slipper du dem ikke inn bygger de en leir på øya som gjør at du ikke kan produsere noe i husene innenfor en liten radius av leiren. Du kan angripe leiren med militærbygg og drepe de. Da kommer de sjeldent tilbake tror jeg. Hvordan kan man til å lage fler enn 2 "store" (large shipyard) skip ? Tips; Spillet blir en hel del lettere om en styrer accension (befolknings utvikling) manuelt. Hvordan kan man til å lage? øøhhh...... Hvorfor trenger du mer enn 2? Hva er fordelen med å styre ascension manuelt? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det kom en båt med beggers igår. Jeg sa neitakk og sa de måtte ryke og reise ^^, fikk beskjed om at det var en liten fare for at de ville komme å angripe meg etter. Men det skjedde heldigvis ikke. Angående fertility, når du ser en øy som har feks dadle fertility. Må du først kjøpe sånn dadle fertility greie før du kan dyrke det på øyen? Eller må du bare gjøre det når de ikke står under 'øy info' greiene? Hvis det var forstålig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Det kom en båt med beggers igår. Jeg sa neitakk og sa de måtte ryke og reise ^^, fikk beskjed om at det var en liten fare for at de ville komme å angripe meg etter.Men det skjedde heldigvis ikke. Angående fertility, når du ser en øy som har feks dadle fertility. Må du først kjøpe sånn dadle fertility greie før du kan dyrke det på øyen? Eller må du bare gjøre det når de ikke står under 'øy info' greiene? Hvis det var forstålig. Ja kun kjøpe frø om det ikke står på øy infoen. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Angående fertility, når du ser en øy som har feks dadle fertility. Må du først kjøpe sånn dadle fertility greie før du kan dyrke det på øyen? Eller må du bare gjøre det når de ikke står under 'øy info' greiene?Hvis det var forstålig. Nei det er bare å starte å dyrke dadler på en øy med dadler (om du kan bygge riktige byggninger). Det er hvis du ser en øy med "?" sammen men ikke det du tenker å dyre du kan kjøpe dadle fertility og aktivere den. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Oki, da har jeg forstått meg på fertility ^^ Takk takk xD *PS; Spillet ser forresten nydelig ut, vannet har de vært utrolig dyktig med imho.* Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Tiggere gjør vel at du må betale mer skatt om du slipper dem inn. Hæ...? Jeg får skatt fra innbyggere, men betaler jo ingenting. Jeg vet at dersom du du bygger et sånt "shelter" hus vil tiggerne forbruke fisk og cider. Bortsett fra det aner jeg ikke hvilken inflytelse tiggerne har på byen. Slipper du dem ikke inn bygger de en leir på øya som gjør at du ikke kan produsere noe i husene innenfor en liten radius av leiren. Du kan angripe leiren med militærbygg og drepe de. Da kommer de sjeldent tilbake tror jeg. Ok. De kan vel også angripe deg har jeg hørt, kommer de med båt? Hvordan kan man til å lage fler enn 2 "store" (large shipyard) skip ? Hvorfor trenger du mer enn 2? Disse skipene tar 6 varer istedenfor 3, samt at militærutgaven har langt mer "power". Kun 2 stk. skip totalt (inkl. handel og militær) blir fort en smule tynt. Hva er fordelen med å styre ascension manuelt? Noen fordeler; Hindrer bruk av wood, tools, stone og glass på uønsket tidspunkt. Unngår at mange misfornøyde folk flytter ut pga. manglende varer. Nobles vil helst at det er peasant's i byen. Endret 31. juli 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg vet at dersom du du bygger et sånt "shelter" hus vil tiggerne forbruke fisk og cider. Bortsett fra det aner jeg ikke hvilken inflytelse tiggerne har på byen. Etter hva jeg kan huske fra ingame tipset så vil du få citizens raskere, noe som forhåpentligvis betyr mer i skatt. Tar du en titt på markedet når du har bygd ett "tiggerhus", så vil du se en pil fra tiggere direkte til citizens. I tillegg så tjener du reputation og slikt på det. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Jeg vet at dersom du du bygger et sånt "shelter" hus vil tiggerne forbruke fisk og cider. Bortsett fra det aner jeg ikke hvilken inflytelse tiggerne har på byen. Etter hva jeg kan huske fra ingame tipset så vil du få citizens raskere, noe som forhåpentligvis betyr mer i skatt. Tar du en titt på markedet når du har bygd ett "tiggerhus", så vil du se en pil fra tiggere direkte til citizens. I tillegg så tjener du reputation og slikt på det. Du får en mer oppgradering for hver 40 tigger. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Er det positivt å ha tiggere? Jeg trodde de snylta på byen og at man måtte betale mer skatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå