oslo72 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Så lenge de holder seg til samme grafikkmotor, eller ihvertfall ikke totalt herper det som fungerer i dag, vil nok Anno 2070 være et godt spill. Jeg er også litt skeptisk til å gå FREM i tid, da mye av Anno-følelsen er nettopp det "koselige" med å jobbe med ulike klasser samt stemningen rundt gamle bygninger og skip. Dersom jeg ikke får altfor mye asfalt- og dieselsmak i munnen av Anno 2070 blir det nok altfor mange timer foran PC'n i november. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Jeg ville avventet og sett hva slags priser eks. Direct2Drive får om spillet kommer dit. Ellers savner jeg en god Preview da jeg neppe kjøper om det ikke er en vesentlig fornyelse annet enn tidsepoken. Endret 22. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg derimot håper virkelig ikke at det er en vesentlig fornyelse. Anno 1404 er bortimot perfekt, så en annen stemning, ny musikk og litt andre arbeidsoppgaver hadde vært optimalt. Ikke gjør masse andre endringer som resulterer i dårligere resultat - ihvertfall ikke grafisk. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Helt enig med oslo72. Alle Anno-spillene er omtrent klin like, og jeg liker de gang på gang. Hvorfor forandre noe som funker? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Anno 1602: Anno 1503: Anno 1701: Anno 1404: Anno 2070: Det SER jo lovende ut. Endret 22. september 2011 av oslo72 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hehe, moro å se utviklingen. Mye har skjedd grafisk (heldigvis )ifra det første spillet ser jeg. Er også ørlitegrann skeptisk til en futuristisk tilnærming til serien, særlig når jeg leser at halvparten vil foregå under vann!?! Men hører jo at de har holdt på den røde tråden hele veien i serien og vil sannsynligvis fortsette med det og da blir det uansett ett kjøp! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Jeg ser nå vesentlig fornyelse i grafikken hele veien (har også spilt alle) og det er garantert fornyelser i mekanikk, spillinnhold/opplevelse og gameplay mellom versjonene. "hvorfor forandre noe som fungerer" blir for vagt, da hadde ingen gode spill utviklet seg. Og om dette er premisset kunne det nye spillet bare vært en expansion pack i likhet med Venice. Endret 22. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Det er mange spill jeg heller ville sett en utvidelse enn en etterfølger, til. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Hvis du tenker på utvidelse til Anno 1404, så er jeg ikke helt enig. Har Venice - men har slettet det. Tilførte meg mer frustrasjon enn glede. Det er kanskje på tide å venne seg til noe annet enn grønne skoger og blått hav... uansett under 8 uker igjen nå!!! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Jeg ser nå vesentlig fornyelse i grafikken hele veien (har også spilt alle) og det er garantert fornyelser i mekanikk, spillinnhold/opplevelse og gameplay mellom versjonene. "hvorfor forandre noe som fungerer" blir for vagt, da hadde ingen gode spill utviklet seg. Og om dette er premisset kunne det nye spillet bare vært en expansion pack i likhet med Venice. Jeg er tildels enig, men mener at grafikken/grafikkmotoren ikke trenger å utvikle seg. Den er mer enn god nok nå - og raskt nok. Annen kamerastyring eller mer eyecandy kan gjøre spillet tregere - og er det noe jeg haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaater er det trege strategispill (les: Civ V). På små kart, greit nok. På store kart, håpløst. For min del er det mye viktigere med respons enn naturtro grafikk. Jeg sitter på en PC og vet at det ikke er ut av vinduet jeg ser. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Nå er det ikke bare bedre grafikk som betyr å dytte spillet i ny og ennå bedre retning. Noe jeg heller ikke kan se å ha sagt. Ellers enig i at Civ5 er elendig men gudskjelov gjør ikke alle studioer en så dårlig jobb med fornyelse. Endret 26. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Neida, du har ikke sagt det. Jeg har bare påpekt at jeg synes grafikken er mer enn god nok nå, og frykter treghet hvis ting skal bli "smoothere" nå. Håper på litt ny type tankegang i 2070 enn i 1404, da det fort kan bli altfor lett i 1404. Bygger man ting i riktig rekkefølge ender man som regel opp med 14000-20000+ i inntekt - og da KLARER man ikke å feile uansett hvor mye man "driter på draget". For øyeblikket har jeg rundt 30.000 innbyggere, 8+ mill på bok og 15000+ i inntekt. Alle varehusene er fulle, og jeg pauser de produksjonslinjene som er overflødige. Jeg er i full gang med å lage parfyme og kaffe, og i løpet av et par timer om kvelden kan formuen gjerne øke 1-2 mill. På en annen side så elsker jeg friheten i Anno 1404. Blir det forutbestemt hva jeg skal gjøre og når jeg skal gjøre det så faller mye av sjarmen bort. Jeg er veldig optimistisk til Anno 2070, og er overbevist om at UBI kommer til å gjøre en god jobb. Også morsomt å se at det ikke har vært så mye pes rundt dette med UBI og DRM denne runden. Jeg har installert Anno 1404 minst 6-7 ganger og har fortsatt ikke blitt bedt om å reaktivere spillet. Følger det samme sti i 2070 så ser jeg ikke problemet. From Dust hadde vel ikke helt den samme suksessen... Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Neida, du har ikke sagt det. Jeg har bare påpekt at jeg synes grafikken er mer enn god nok nå, og frykter treghet hvis ting skal bli "smoothere" nå. Håper på litt ny type tankegang i 2070 enn i 1404, da det fort kan bli altfor lett i 1404. Bygger man ting i riktig rekkefølge ender man som regel opp med 14000-20000+ i inntekt - og da KLARER man ikke å feile uansett hvor mye man "driter på draget". For øyeblikket har jeg rundt 30.000 innbyggere, 8+ mill på bok og 15000+ i inntekt. Alle varehusene er fulle, og jeg pauser de produksjonslinjene som er overflødige. Jeg er i full gang med å lage parfyme og kaffe, og i løpet av et par timer om kvelden kan formuen gjerne øke 1-2 mill. På en annen side så elsker jeg friheten i Anno 1404. Blir det forutbestemt hva jeg skal gjøre og når jeg skal gjøre det så faller mye av sjarmen bort. Jeg er veldig optimistisk til Anno 2070, og er overbevist om at UBI kommer til å gjøre en god jobb. Også morsomt å se at det ikke har vært så mye pes rundt dette med UBI og DRM denne runden. Jeg har installert Anno 1404 minst 6-7 ganger og har fortsatt ikke blitt bedt om å reaktivere spillet. Følger det samme sti i 2070 så ser jeg ikke problemet. From Dust hadde vel ikke helt den samme suksessen... Tips: skru opp vanskelighetsgraden. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hehe... joda, har gjort det også - men ikke til Hard for da har jo plutselig motstanderne krigsskip og soldater før jeg har Cider. Kjører som regel med en Easy og en Medium motstander. Cluet er jo bare å ta de største øyene før de andre, samt de øyene med best ressurser/elver. En gang tok jeg alle øyene før motstanderene hadde rukket å ta en eneste øy - da bare seilte de rundt på måfå. Lenke til kommentar
frozeneyes Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Fremdeles folk som følger med på denne tråden? Hadde håpet noen kunne hjelpe meg med dette spillet. Har fått folk opp til citizens, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan få til noe annet mat enn fisk. Noen som kan forklare en nybegynner? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Klart det er mange som fremdeles spiller denne perlen Der hvor du velger hva du skal lage (Fish, Cider, Wood etc) er det bilde av "folkeslagene" øverst. Dersom du velger Citizen får du opp Citizen-bygningene som kan lages. Lenke til kommentar
frozeneyes Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Klart det er mange som fremdeles spiller denne perlen Der hvor du velger hva du skal lage (Fish, Cider, Wood etc) er det bilde av "folkeslagene" øverst. Dersom du velger Citizen får du opp Citizen-bygningene som kan lages. Den skjønner jeg, men citizen trenger nå flere mattyper (ikke bare fisk) for å advance, og jeg vet ikke hvordan jeg kan gi dem noen andre mattyper. Hvordan kan jeg produsere (eller kjøpe) spices o.l når jeg bare har citizens? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Klart det er mange som fremdeles spiller denne perlen Der hvor du velger hva du skal lage (Fish, Cider, Wood etc) er det bilde av "folkeslagene" øverst. Dersom du velger Citizen får du opp Citizen-bygningene som kan lages. Den skjønner jeg, men citizen trenger nå flere mattyper (ikke bare fisk) for å advance, og jeg vet ikke hvordan jeg kan gi dem noen andre mattyper. Hvordan kan jeg produsere (eller kjøpe) spices o.l når jeg bare har citizens? Her kommer sikkert Oslo72 med en god og bedre forklaring om ikke lenge kjenner jeg han rett Men det jeg kan si er at varer som Spice må du dyrke i sørligere strøk, disse varene får du altså ikke på samme øy som du for eks får hemp/cider osv. Du må altså ta båten, reise sørover og befolke en sydhavsøy. Dette gjelder også varer som kaffe, parfymer osv osv. Når du har gjort dette er det viktig å sette opp handelsruter så varer som kun kan dyrkes i sør blir fraktet nord og omvendt. Når du har dette på plass så vil det nok dukke opp Patricians ganske sjapt Lenke til kommentar
frozeneyes Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Klart det er mange som fremdeles spiller denne perlen Der hvor du velger hva du skal lage (Fish, Cider, Wood etc) er det bilde av "folkeslagene" øverst. Dersom du velger Citizen får du opp Citizen-bygningene som kan lages. Den skjønner jeg, men citizen trenger nå flere mattyper (ikke bare fisk) for å advance, og jeg vet ikke hvordan jeg kan gi dem noen andre mattyper. Hvordan kan jeg produsere (eller kjøpe) spices o.l når jeg bare har citizens? Her kommer sikkert Oslo72 med en god og bedre forklaring om ikke lenge kjenner jeg han rett Men det jeg kan si er at varer som Spice må du dyrke i sørligere strøk, disse varene får du altså ikke på samme øy som du for eks får hemp/cider osv. Du må altså ta båten, reise sørover og befolke en sydhavsøy. Dette gjelder også varer som kaffe, parfymer osv osv. Når du har gjort dette er det viktig å sette opp handelsruter så varer som kun kan dyrkes i sør blir fraktet nord og omvendt. Når du har dette på plass så vil det nok dukke opp Patricians ganske sjapt Jeg har faktisk en øy i sør som jeg har "slått opp telt" på, men finner ikke ut hvordan jeg skal få til å produsere mat der. Må jeg få tak i seeds, og hva skal jeg isåfall gjøre med dem? Beklager hvis jeg høres ut som en skikkelig blondine her. Og tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Det er vel ingen som har noe imot en blondine her inne - selv om "faren" kanskje er stor for at du er en gutt/mann Jeg anbefaler at du ved anledning tar en runde på: http://anno1404.wikia.com/wiki/Anno_1404_Wiki (Overhodet ikke spydig ment, men det kan gi deg mye nyttig info) Jeg regner med at du nå har funnet f.eks "Hemp Plantation" i menyen: Når du har bygget denne må du sette opp "jordene" - eller feltene som du skal dyrke hampen. Dette gjøres ved å trykke på "gjerde"-ikonet du ser når du har markert bygningen. For å få noe avling må det være fruktbart for nettopp det du ønsker å produsere. Hva du kan utvinne ser du øverst i midten på skjermen. Klikk på ?-ikonet for å få oversikt over antall jernminer, stenbrudd etc. Altså må det stå et Hemp-ikon øverst når du er på en øy for å få dyrket Hemp. Du kan også importere frø fra Lord/Sjeiken, men du har nok noen øyer med Hemp vil jeg tro Noen nyttige linker: http://anno1404.wikia.com/wiki/Production_chains http://anno1404.wikia.com/wiki/Natural_resources Her kommer sikkert Oslo72 med en god og bedre forklaring om ikke lenge kjenner jeg han rett Takk for tilliten Endret 24. oktober 2011 av oslo72 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå