Gå til innhold

Anno 1404 tråden

Anbefalte innlegg

Ja da gikk det brått ett titalls timer Anno i helgen..:)

Kjørte continious game med huge map, mistenker at jeg har endel timer foran meg før man har bygget seg ferdig der..

Men er ett par ting jeg savner med spillet som jeg regner med ikke er implementert ettersom jeg ikke har funnet det enda. Skulle gjerne ha hatt en prioriterings rekkefølge på hvilke varer jeg ønsker skal bli fraktet først, dvs at det ikke blir hentet hemp til varehusene først når jeg mangler korn etc. Og etterhvert som byene blir større så savner jeg en oversikt over hva som er bygget og hvor slik at man ikke risikerer å bygge to taverns ved siden av hverandre for eks. Syntes det rett og slett mangler noen menyer for å få den oversikten og informasjonsdybden man trenger for å få organisert ting litt mer smidig.

Uansett er dette bare småting som kanskje blir implementert i Anno 2070. Ser flere steder at det kommer i høst men er det noen som vet mer nøyaktig dato?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen i klubben :)

Litt tips i farten:

Har du bygget en Tavern og forsøker å bygge en til vil du se dekningsområdet som skravert (grønn). Overlappende dekning vil synes mener jeg å huske (går på autopilot når jeg gjør dette). Har ikke sett på det som noe problem, men vi er jo alle ulike.

En måte å løse det første du nevner (prioriteringsrekkefølge) er å ha egne varehus til de ulike varene, etc ett varehus som du bygger 4 Hemp rundt, og ett varehus bare til korn. Da er det enklere å få oversikt, samtidig som det kan lønne seg å PAUSE alle plantasjer du ikke har behov for for øyeblikket (SHIFT + Zzzz).

Layout_CiderHempSpices.png

470px-Layout_GrainMilk.png

Anno 2070 har jeg store forhåpninger til, men samtidig litt skeptisk til tidsepoke-skiftet. Det er vel ikke spikret noen dato ennå.

Lenke til kommentar

Spilte litt til igjen i går, utvidet med flere hus på en ny øy.

Har nå 21000 innbyggere, 10000+ i inntekt og 2.3mill på bok.

Faren er at cider-, cloth-, fish- og spices-beholdningen raser dramatisk, så jeg får nok bygge vesentlig flere farmer i kveld.

Noen som har noen gode kart å anbefale (på Huge Map + Large Islands)?

Ser på Wiki at 39950 er å anbefale, men det kartet ser absolutt ikke slik ut når jeg genererer det.

Lenke til kommentar

Nja, et verdenskart ville jo egentlig vært litt kjedelig da det hadde blitt minimalt med transport. Er ikke veldig glad i mods da det uansett er juks. Anno 1404 er mer enn godt nok uten å jukse :)

Hater å fylle på noria's i tide og utide - ellers perfekt.

Kartet jeg leter etter er:

Mapa.png

Lenke til kommentar

Etterfylling av noiraer står for en veldig liten andel av de totale utgiftene mine. Men jeg synes jeg bruker veldig mye tid på å etterfylle de.

My point exactly... penger har jeg, men ikke tid til å etterfylle konstant.

Fant jo ut nå i helgen at det bare er å holde SHIFT nede mens jeg fyller på en Noria - så etterfylles alle andre samtidig (på samme øy). Blir da ihvertfall veldig enklere, og fatter ikke at jeg ikke har prøvd det tidligere.

Oppe i 25000+ innbyggere, 5+ mill på bok og 11500+ i inntekt.

Lenke til kommentar

Det var vel meningen, og Anno 1404 ligger inne på Steam, men "The game is currently not available for purchase" gjør det jo litt vanskelig å kjøpe.

Gjør meg ikke så veldig mye om det ikke kommer på Steam denne gangen heller, men det er jo aldri en ulempe... time will show.

Lenke til kommentar

Jeg var svært skeptisk da jeg hørte om Anno 2070, fordi Anno-spillene har vært bedre jo lenger tilbake i tid man har godt. Men jeg ble totalt overbevist etter å ha sett et par trailere. Det spillet ser faktisk veldig bra ut, og jeg gleder meg!

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...