KjemikerJon Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Er på kapittel 5 i kampanjen og de hersens bortskjemte patriarkene nekter å formere seg til 1590 stykker slik at de kan bli noble herremenn. Derfor kommer jeg meg ikke av flekken i den videre questen. De er både euforiske over skattenivået og har tilgang til alle slags varer de begjærer, men fremgangen uteblir. Noen tips til en stakkar? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Har du alt av materialer til at husene kan oppgraderes også? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Er på kapittel 5 i kampanjen og de hersens bortskjemte patriarkene nekter å formere seg til 1590 stykker slik at de kan bli noble herremenn. Derfor kommer jeg meg ikke av flekken i den videre questen. De er både euforiske over skattenivået og har tilgang til alle slags varer de begjærer, men fremgangen uteblir. Noen tips til en stakkar? De har tilgang til Tavern, Church, Prison etc? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Har du denied ascension rights i marketplace? Då må du velge huset og trykke på "U" Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Har du nok "undersåtter"? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Har du melk til tedrikkerne? *beklager* Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Har du båter og slikt? Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg har ikke nektet dem oppgraderingsrettigheter, jeg har foret dem med nok ressurser til å oppgradere husene og jeg har ventet som en tålmodig nisse. Jeg har saumfart Anno 1404-sider og jeg kan ikke skjønne at jeg ikke oppfyller alle kravene som skal til for at disse såkalte noble mennene kan flytte inn. Så nå har jeg droppet den hersens kampanjen og hoppet over på vanlig spill. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Goodie... Continious game er jo definitivt det mest givende Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Noen skatteleggingstips? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Legg den på lysegrønt så fremt du ikke skal oppgradere til neste folkeslag. Hvis det var det du tenkte på? Lenke til kommentar
JUL Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Legg den på gult så fremt du ikke skal oppgradere til neste folkeslag og har fulle hus(kan sjekkes på marketplace ved og holde over det aktuelle nivået på inbyggertallet). Hvis det var det du tenkte på? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Legg den på gult så fremt du ikke skal oppgradere til neste folkeslag og har fulle hus(kan sjekkes på marketplace ved og holde over det aktuelle nivået på inbyggertallet). Hvis det var det du tenkte på? Ja, det er viktig å gjøre som det ble påpeket ovenfor. Hvis du ikke gjør det så har du betalt for oppgraderingen, men tjener ikke på fordelen med at det f.eks bor 15 stk i huset istedet for 8. Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Prøvd å se litt rundt på internett, men fikk ikke noe særlig svar. Har aldri vært noen fan av campaing i strategispill, eller noen typer spill igrunn. utenom total war serien, men er ikke helt sammenleggbart. Uansett, Particians, sliter med å få disse. Altså jeg har ingen av disse. Har 5000 innbyggere. 500 k gull, income på 1500. bosatt meg på 2 øyer, en i nord og en i sør. har 4 øyer som jeg kun bruker for å pumpe ut ressurser. Så de matrielle behovene er så som så på 98~% hele tiden, par av husene har nok ikke kirke eller "kro" i nærheten, men er bare 5-6 av 100 hus. Er det det som er grunnen? Noen tips? Særlig på klær og krydder så kan det vippe ned på 70-80% iblant, men tar ikke lang tid før jeg er opp der jeg skal være igjen. Så skjønner ikke helt hvor jeg gjør feil. Utrolig kult spill, men blir frustert. Hadde problemer med å få citizens i starten også, tok litt tid, hehe. Men nå har jeg full kontroll på veien til å få citizens og envoyes. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Hver oppgradering til Patricians krever 1 Tools; 1 Wood; 4 Stones... Har du skrudd av eller på ascensions rights? Har du skattenivået på minimum (moving in)? Det spiller ingen rolle om noen hus er utenfor kirkedekning etc. Sikker på at du ikke har satt skattenivået for høyt, slik at selv Citizen-husene ikke er helt innflyttet ennå? Endret 13. oktober 2010 av oslo72 Lenke til kommentar
Axl91 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Aha, det er nok det da. Skal prøve dette med skattene. tools og woods og stein masseproduseres så akurat det er ikke noe problem;) Takk! Edit: haha, det tok 5 sec så var det patricans der. Endret 13. oktober 2010 av Axl91 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Så bra, da Husk på å la alle patricians flytte inn i hvert hus, slik at det ikke er halvfulle hus. Fulle hus = full skatt. Når de aller fleste husene er fullt innflyttet setter du skattenivået på gult igjen. Ikke oppgrader med for mange patricians på en gang, for da må du fort lage MYE av MANGE ting. Bedre å bli ajour med de grunnleggende kravene før du får ennå mer å tenke på. Sett også full skatt på Citizens og Peasants (gul). Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hvor mye går dere i overskudd? Når jeg setter alle innbyggerne på gult nivå, så har jeg nesten 10.000 i pluss. *skryte* Fant ut at man må bygge stort for høyt overskudd. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 10.000 er bra, ja! Jeg ligger vel på rundt 5-6.000 og er fornøyd med det. Pass på at det fort kan gå nedover hvis du oppgraderer for mange hus om gangen... Misfornøyde Noblemen er noe dritt... Hvor langt har du kommet? Jeg har kommet til litt gullgraving nå i denne saven - men frykter at det snart er mange misfornøyde kakser der oppe i nord... Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Produseres alt som kan produseres. Et tips er at det er mer lønnsomt å ha de litt misfornøyde enn og sitte med 300+ tonn gods overskudd i lagerhusene. Så bruker jeg production calculator for å se hvor mange av hver produsjonsenhet jeg trenger per. bearbeidingenhet. Begynner dessverre å gå tom for land å bygge på. Endret 14. oktober 2010 av Eaan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå