Gå til innhold

Anno 1404 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å installere dette på 13" laptopen i og legge meg "tidlig" i kveld (soverommet). Selvfølgelig veldig dumt med tanke på at det er jobb i morgen. Haff.

 

 

Ja tida flyr når man har det gøy.. For noen dager siden skulle jeg bare sånn og så skulle jeg bare endre litt der og så skulle jeg bare bygge den der osv. Så på klokka så var den langt over 02.00. Litt dumt når man skal på jobb 06.00 whistle.gif

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lurte bare på en kjapp ting. På noen øyer er det bygg/leirer hvor jeg kan bygge vei til. Disse "byggene" er da en som forsker på ting, eller en kar som driver med ekspedisjoner osv som du supplerer med varer som trengs.

 

Jeg får beskjed at han gamle karen med briller ibn al hakir eller hva han heter igjen om at han har funnet opp noe nytt. Er dette noe jeg kan få tilgang på og evt hvor? Eller er det bare bullshit?

 

Nevermind, fant selvfølgelig ut av det selv nå :)

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Ligger konstant med -700 inntekt. Har periodevis krevd lavere skatter til patricians slik at det blir fler av dem. Hva skal jeg gjøre for å komme i pluss igjen? Bygge flere hus slik at det blir flere innbyggere og mer inntekt i form av skatter? Men da blir det også mer utgifter på bygninger og enda mer minus.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar

Selg mye varer for å holde deg i pluss for eksempel. Jeg spilte i en periode med 1000 i minus, men hadde så stor omsetning på salg at jeg aldri mistet kapital.

 

Har du bygd hus i orienten så bygg masse flere der. Har funnet ut at de betaler ganske mye, så jeg bygde masse hus så jeg gikk i pluss igjen. Koster litt å bygge produksjonshus til disse folka, men du får igjen så det holder når de blir fornøyd.

 

Sjekk også om du har masse unødvendig som drar masse penger, for eksempel mye som står på vent pga fullt lager etc.

Lenke til kommentar

Selg mye varer for å holde deg i pluss for eksempel. Jeg spilte i en periode med 1000 i minus, men hadde så stor omsetning på salg at jeg aldri mistet kapital.

 

Aha.. Så det er egentlig ikke så altfor gærent å være i konstant minus så lenge man får igjen ved handel. Da skal jeg også prøve å bygge litt i orienten.

Lenke til kommentar

Nei, så lenge du har god omsetning på varesalg så kan du ligge i minus og fortsatt ha jevn kapital. Men selvfølgelig er det en fordel å gjøre noe med det slik at man kommer på plussiden innen rimelig tid. Et tips er å selge til lord norhug eller hva han nå heter igjen, han kjøper det meste, har utnyttet han en del ganger for å si det slik :p

 

Folka i orienten krever ikke så mye fancy i starten, bare ta den største øya, enda enklere om du finner en du kan dyrke dates på slik at de får det fortere. Betaler mer for seg enn settlers og patricians i mange tilfeller.

 

Se også om de mangler noe, for er de ikke helt fornøyde går inntekten fort ned.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål selv. I orienten gikk plutselig alle landbrusbaserte produksjoner, dates, indigo osv ned til 10% produksjon. Går ikke opp igjen heller, så lagrene tømmes fort når det blir slik. Hva kan jeg gjøre med dette?

 

Edit: Hmm, fjernet en åker på hver bygning og da gikk produksjonen opp fra 10 til rundt 70% ish?

 

edit2: Fjernet et par til og la nye på hvert hus og da gikk produksjonen opp til det normale igjen, må disse byttes ut eller hva er dette for noe?

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...