Dummst Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Angående noria..jeg mekker noria for at ørkenen skal bli dyrkbar, men når jeg mekker Date plantation med fields til, funker det alikevel ikke. Produserer ingenting av en eller annen grunn. Noen som vet hva som kan være galt? Har samme problem, bare det gjelder "clay pits". Hvor i alle dager skal jeg bygge de for at de skal virke? Clay er en "Fertility" som øya du planter på må ha. Om øya ikke kan dyrke fram Clay i utgangspunktet, må du finne noen å kjøpe "Clay frø" fra, hvor enn rart det måtte høres. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Campaignen er litt tam syntes jeg. Ellers greit spill. Ikke dypt nok til å holde min interesse for lenge men. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Slått ut en konkurent i imperator etter over 10 timer, skal sannelig si at det er vanskelig å holde ting i orden i dette spillet. C&C spilla og settlers virker superlette i forhold. Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei! Jeg lurer på om pcen min klarer å dra spillet.. Hva tilsvarer pentium 3ghz i amd? Jeg trur jeg har en Amd x2 2,2 ghz eller no.. Har hatt nesten alle anno spillene de siste årene, så håper på at dette virker også Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Hei! Jeg lurer på om pcen min klarer å dra spillet.. Hva tilsvarer pentium 3ghz i amd? Jeg trur jeg har en Amd x2 2,2 ghz eller no..Har hatt nesten alle anno spillene de siste årene, så håper på at dette virker også Kjør på. Hvis det ikke funker, kjøper du deg ny pc. Ja, spillet er så bra Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei godtfolk! Sitter å funderer på om jeg skal kjøpe Anno 1404. Kjøpte Empire:Total War før sommeren, og i forhold til de kritikkene det har fått er det en av de største spillskuffelsene noen sinne. Hele opplegget med turene tar for lang tid, samt at det blir for lite fokus på å bygge opp et fungerende samfunn. Det er ett eneste Strategispill jeg virkelig har forelsket meg i, Stronghold 2. Ikke på grunn av krigsdelen, for den er heller laber, men på grunn av det fokuset det er på å bygge en by. Dog, Stronghold blir kjedelig etter et par timer, da har man bygd "den perfekte by". Leste nettopp en review av Anno, og det slo meg at dette muligens kunne være strategispillet for meg. Spørsmålet er da; hvor mye fokus er det på å bygge ett vellfungerede samfunn? Lenke til kommentar
KinG^KaoZ Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 For ett fantastisk sandkassespill! Noen som vet hvordan jeg flytter over til nye øyer?? Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei godtfolk! Sitter å funderer på om jeg skal kjøpe Anno 1404. Kjøpte Empire:Total War før sommeren, og i forhold til de kritikkene det har fått er det en av de største spillskuffelsene noen sinne. Hele opplegget med turene tar for lang tid, samt at det blir for lite fokus på å bygge opp et fungerende samfunn. Det er ett eneste Strategispill jeg virkelig har forelsket meg i, Stronghold 2. Ikke på grunn av krigsdelen, for den er heller laber, men på grunn av det fokuset det er på å bygge en by. Dog, Stronghold blir kjedelig etter et par timer, da har man bygd "den perfekte by". Leste nettopp en review av Anno, og det slo meg at dette muligens kunne være strategispillet for meg. Spørsmålet er da; hvor mye fokus er det på å bygge ett vellfungerede samfunn? Jeg kan si følgende: Løp og kjøp! Anno har meget stor fokus på å bygge opp et samfunn, du trenger en by for å få penger. Innbyggerene har forskjellige klasser, de starter som settlers (nybyggere) og jobber seg oppover. Etter hvert som de jobber seg oppover har de større behov som brød, krydder, kultur bygg osv. Har ikke kommet så langt enda at jeg har begynt å krige, men i følge omtaler skal det ha blitt bedre funksjoner for kriger Et spill jeg vil anbefale for alle som vil ha et avansert samfunn. I tillegg for å saffe innbyggerne sine goder må man lage nye "settlements" på andre øyer for å skaffe det, da de forskjellige øyene har forskjellig ressurser. Jeg har fulgt anno serien i en årrekke og blir hekta hver gang Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 For ett fantastisk sandkassespill! Noen som vet hvordan jeg flytter over til nye øyer?? Fyll opp et skip med litt "wood" og litt "tools" så seiler du bort til en ubebodd øy eller en ubebodd del av en øy. Da kan man lage et nytt "warehouse" på øya Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 To "Anno 1404 tråden"-tråder har blitt flettet sammen. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hei godtfolk! Sitter å funderer på om jeg skal kjøpe Anno 1404. Kjøpte Empire:Total War før sommeren, og i forhold til de kritikkene det har fått er det en av de største spillskuffelsene noen sinne. Hele opplegget med turene tar for lang tid, samt at det blir for lite fokus på å bygge opp et fungerende samfunn. Det er ett eneste Strategispill jeg virkelig har forelsket meg i, Stronghold 2. Ikke på grunn av krigsdelen, for den er heller laber, men på grunn av det fokuset det er på å bygge en by. Dog, Stronghold blir kjedelig etter et par timer, da har man bygd "den perfekte by". Leste nettopp en review av Anno, og det slo meg at dette muligens kunne være strategispillet for meg. Spørsmålet er da; hvor mye fokus er det på å bygge ett vellfungerede samfunn? Jeg kan si følgende: Løp og kjøp! Anno har meget stor fokus på å bygge opp et samfunn, du trenger en by for å få penger. Innbyggerene har forskjellige klasser, de starter som settlers (nybyggere) og jobber seg oppover. Etter hvert som de jobber seg oppover har de større behov som brød, krydder, kultur bygg osv. Har ikke kommet så langt enda at jeg har begynt å krige, men i følge omtaler skal det ha blitt bedre funksjoner for kriger Et spill jeg vil anbefale for alle som vil ha et avansert samfunn. I tillegg for å saffe innbyggerne sine goder må man lage nye "settlements" på andre øyer for å skaffe det, da de forskjellige øyene har forskjellig ressurser. Jeg har fulgt anno serien i en årrekke og blir hekta hver gang Da er det avgjort, jeg kjøper Anno i morgen! Lenke til kommentar
Christian83 Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Da er det avgjort, jeg kjøper Anno i morgen! Godt å høre! Lenke til kommentar
KinG^KaoZ Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 For ett fantastisk sandkassespill! Noen som vet hvordan jeg flytter over til nye øyer?? Fyll opp et skip med litt "wood" og litt "tools" så seiler du bort til en ubebodd øy eller en ubebodd del av en øy. Da kan man lage et nytt "warehouse" på øya Takker! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hvor kan jeg kjøpe spice seeds? Får bare kjøpt frø til dadler og leire. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hvor kan jeg kjøpe spice seeds? Får bare kjøpt frø til dadler og leire. Du får det hos stor visiren. Hvis han ikke har så må du kjøpe andre frø, disse kan du f. eks selge til Nordberg(?) eller spare på. Når du har kjøpt disse så vil stor visieren fylle opp "butikken" sin igjen, og da dukker det forhåpentligvis opp det du har behov for. Jeg måtte handle en del for å få roser i mitt pågående spill. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Dette spillet blir nok med i bagasjen når jeg reiser til Ørland Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Du får det hos stor visiren. Hvis han ikke har så må du kjøpe andre frø Takk for hjelpen, måtte kjøpe ganske mange leirefrø før jeg endelig fikk krydder. Nå har jeg et nytt problem, noen spiser opp steinen i byen min, uten at stein er med i noen byttehandel eller transport. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Noen som vet en god måte for å tjene mye penger? Og hva spiser Nomadene? De liker jo ikke fisken min. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Noen som vet en god måte for å tjene mye penger? Og hva spiser Nomadene? De liker jo ikke fisken min. De spiser dadler, det får du også vite dersom du trykker på matsymbolet til nomadene. Det er ofte enklere enn å vente på svar i et forum. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Største problemet jeg har er med kles produsksjon. Jeg har alt jeg trenger og mer, men det blir fortsatt veldig lite produsert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå