Gå til innhold

Anno 1404 tråden

Anbefalte innlegg

Så fort man går utover 999t så blir det jo juks, da :) Hadde jo lett kommet opp i 10000t med trær og tools hvis det ikke var grenser... dessuten koster jo storehouse veldig mye - og denne kostnaden hadde man også kommet utenom...

Mener at man har en bygning i ekspansjonspakken Venice som viser hva som er på lager etc, men husker ikke hva denne het (Merchandise... (?)).

Hviler man musen over det man ønsker å produsere så ser man jo med en gang om han har nok... kanskje ikke helt det du tenkte på, men jeg tror likevel at Anno mister mye av sjarmen hvis man fjerner begrensninger og gjør ting enklere...

En "lovlig" løsning på storehouse-begrensningen på 999 er jo å ha en båt med varer stående utenfor havnen, men blir ikke helt det samme (f.eks 6 x 70t med tools = 420t tools ekstra).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.Er det flere der ute som har skaffet seg det nyeste spillet i Anno-serien,det fantastiske Anno 1404!?

Har selv akkurat fått det og holder på å sette meg inn i det...Utrolig komplekst og vanedannende!Anbefales!!

Her er noen linker:Hjemmeside

Fanside:Annofans

Produksjonskjeden i spillet er laaang,har funnet en side som tar for seg den..MEN den er på tysk!:Produksjon.Finnes det noen der ute som kan oversette ?? :dontgetit:

Beste strategispill som fins:D

Lenke til kommentar

Eg har kjøpt meg Anno 1404 no. Og eg trur eg e på bane nr.3-4. Eg speler sammen med Lord Richard Northburgh, Leif Jorgensen, Hassan ben Sahid og Grand Vizier Al Zahir.

Eg starte heilt nord. og i sør er det orient øyer.

Men problemet mitt med bana, eller igrunn heile spelet. er at eg ikkje forstår kva som skal til for å bli ferdig med bana :S

På vanlege folka har eg kommet til Noblemen og hos orientene har eg kommet til Envoys, og driver å bygger mosqueen. eg har gjort ein haug med oppdag. og fått maximum prestige hos Grand vizier al zahir.

Eg har fleire øyer og til sammenhar eg 10,366 innbyggarar no. Eg har fleire trade ruter. og ei stor flåte med krigs skip. Eg har ei inntekt på 2657 no. men har ikkje bygt nåken borger enda.

Men det eg lurer på er kva skal til for at eg skal bli ferdig med bana??? skal eg utslette alle på kartet? kor mangen oppdrag skal eg gjere? eg klarer ikkje å finne ut kva eg skal gjere på bana. og no har eg spelt dinna bana i nesten 10 timer :S og begynner igrunn å bli veldig lei.

Lenke til kommentar

Om du valgte ''continoius game'' så er det ikke noe krav til å vinne. Du bare spiller å gjør byen bedre.

å herregud da :S så eg kunne ha blitt ferdig for lenge sia da???? korleis går eg vidare no da?

Lenke til kommentar

Ehm :p spela eg ikkje campaign?? eg spelte no da i går :p da fekk eg oppdrag av ein liten gnom om at eg måtte forsyne han med diverse ting og sånt. var ikkje det campaign??? men ditta er ikkje samma bana da. eller har eg rett og slett trykt på noko anna og begynnt å spelt "free play"???

Lenke til kommentar

Kan tyde på det. Startet du med helt tomt kart og måtte bygge opp alt fra starten av?

Uansett er jo Continous Game det morsomste å spille da, da du SELV bestemmer hva du skal gjøre. Virker jo ikke akkurat som du trenger noe mer opplæring hvis du har kommet så langt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan får jeg bygget meg opp på en ny øy? Bare sitter å koser meg litt med dette spillet men skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme videre. På første øyen min kan jeg ikke bygge utenfor den ringen til Warehouset jeg begynte med, og jeg får ikke lov til å bygge et til. Jeg har også et nytt skip ute som fant en ubebodd øy men det skjønner jeg heller ikke hvordan jeg bygger. Im stuck ;(

Lenke til kommentar

Hei

Jeg spiller Anno 1404 mye for tiden, og jeg kan ikke is at jeg kommer så langt må gamer, en av grune er at jeg ikke får utviklet alle husene jeg setter opp. Nåe jeg plaserer mange hus rundt markedplassen, utvikler bare de som er i midten seg, selv om jeg har fult av økonomi, og resurser.

Alle har alt de trenger av mat og slikt. Også de i høyest intekstgruppe.

Er det noen som vet hvordan man kan få mange innbyggere?

Takker for svar:)

Lenke til kommentar

N har jeg kommet meg en del videre på spillet mitt og jeg må si jeg elsker hvordan spillet stadig utvider seg og byene krever litt mer og litt mer. Men nå har jeg Patricians og de er pinadø kravstore gitt! Men jeg skjønner ikke hvordan jeg lager glass og mosaic!? ;(

Edit: Fant ut at jeg kan lage glass med potasch og quartz men jeg har ingen mulighet til å mine quartz.

Endret av dredg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp skaffet meg dette spillet pluss Venice nylig etter å ha hatt en heller kjedelig spillsommer. Må si at dette kom heller overraskende på meg, for et bedre by-byggespill har jeg ikke spilt på mange år.

Litt vanskelig i starten, siden manualen er heller tynn, og noen særlig tutorial finnes jo heller ikke så mye må man finne ut av på egen hånd (som f.eks at de bruker ressurser for å oppgradere husene sine etc).

Koser meg med campaign og etter å ha brukt minst 10 timer pr mission frem til 4. campaign så krasja savegamet mitt. Bra da at jeg raste gjennom de 3 første på to timer siden jeg kunne litt mer ha ha.

Og så har jeg Venice å begynne på når jeg er lei Dawn of Discovery. Koser meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...