Gå til innhold

Anno 1404 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var derfor jeg stusset på at den andre karen sier han prøvde å legge inn cd-key på steam. Hvordan kan man det om det ikke eksisterer.

Vel, jeg sitter med 1404-casen foran meg nå, og på insiden så ligger DVDen og manualen. På forsiden av manualen står det "Install Keycode" med en cdkey under, og den måtte jeg skrive inn når jeg la inn spillet. Det var denne keyen som ikke funka på steam.

Lenke til kommentar

Var derfor jeg stusset på at den andre karen sier han prøvde å legge inn cd-key på steam. Hvordan kan man det om det ikke eksisterer.

Vel, jeg sitter med 1404-casen foran meg nå, og på insiden så ligger DVDen og manualen. På forsiden av manualen står det "Install Keycode" med en cdkey under, og den måtte jeg skrive inn når jeg la inn spillet. Det var denne keyen som ikke funka på steam.

Man kan ikke legge til random spill på steam, desverre

Lenke til kommentar

Jepp, derfor merkelig at en påstår han har det. Men ferdig med den saken hehe.

Er det slik at man blir kvitt bugsene i 1.2 patchen når man installerer Venice? Den håpløse Ubisoft Autopatch saken tvang meg til å installere 1.2 og det samme gjorde faktisk Venice pakken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Anno 1404 har ikke cd key. Tilleggspakken Venice har det. Vanskeligere er det ikke.

Jepp, derfor merkelig at en påstår han har det.

Merkelige greier dette her, spesielt siden Anno 1404 DVD-casen min ser slik: 648274.jpeg ut på insiden...

Lenke til kommentar

Fantastisk moro spill, nærmer seg 20 timer på to døgn nå. Men uansett, hvordan planter man Spiece seeds? Slik at jeg får oppgradert de pusete citizens. Er på en øy i sør, orient.

Du må kjøpe papirruller fra han lord richard og seile til øya hans sheik orient. Rullene koster Honor.

Når skipet ditt kommer frem til øya hans så spør han om du vil gi bort rullene, da velger du selvfølgelig ja.

Nå kan du lage spice fields.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært innom tråden, men klarte ikke holde meg unna. Startet et nytt continous game forrige uke og koser meg 3-4 timer hver kveld mens dama ser på søppel-TV :)

Jeg måtte ihvertfall legge inn CD-key når jeg installerte, men tydeligvis ulike distribusjoner ute i markedet.

Når det gjelder Spice så må du som nevnt ha Honor (godvilje) hos Sjeiken, men du må også passe på at det er Spice på den øya du skal bygge på. Har du ikke det må du kjøpe Spice-frø hos Sjeiken og plante det på øya (du finner sikkert ut hvordan).

For å gro Spice (forutsatt at du har frø) må du bygge en Noria som gjør marken grønn og frodig (nam, nam). Som nevnt må du ha Spice for å utvikle dine innbyggere i nord ytterligere.

Lenke til kommentar

Har brukt altfor mye tid på Settlers 7 (overaskende bra og slik jeg alltid har ønsket det skulle være) i det siste og er redd det nå også går en del timer igjen på 1404 etter Venice pakken kom :s

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjører både Settlers7 og Anno1404 litt om hverandre om dagen... Veldig gode spill begge to - og ikke "smør på flesk" da jeg bruker Anno1404 mer til bybygging fremfor Settlers7 som fokuserer mer på kriging. Uansett begynner jeg vel snart å få brannskader på lårene etter å ha den bærbare i fanget litt for mange timer de siste ukene.

Lenke til kommentar

Bare jeg som begynner å få nervøse sammenbrudd av disse Noblemen'a? Får lyst til å rive hver eneste fordømte hus hver gang jeg hører syting om varer og tjenester :) Blir omtrent som å jobbe på en Bunnprisbutikk i Holmenkollåsen tenker jeg...

Nå er jeg ihvertfall aktiv i kaffebransjen, så selger jevnlig 300t kaffe... hjelper på økonomien :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror det ble litt dårlig formulert, hva jeg mente med enkelt var hvor enkel installasjonen av modsene var.

Tenkte da på at varehuset på en øy kan ha mer en 999 tonn varer og bedre oversikt over hvilke varer som er i et varehus. Er litt slitsomt å se etter om jeg har nok jern eller kvarts til noe. Men ja, det er bare småting og spillet er nesten komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...