KAS Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 995t capacity må da koste en liten formue i upkeep? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Min måte går også ut på én stor øy med alle innbyggere, dersom det var tvil Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 (endret) Min måte går også ut på én stor øy med alle innbyggere, dersom det var tvil Ok, da misforstod jeg KAS: Joa, koster en del - har det på de aller fleste øyene nå. Har likevel rundt +11000 i "inntekt" og rundt 5-6 mill på bok. Endret 23. mars 2010 av oslo72 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 endelig har jeg det:D men en ting lurer jeg på, når jeg skal lage farm kommer det grønt over, de råtner, har kjøpt seed til det men ingenting skjer.. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Råtner? Kan gjerne hjelpe, men hva mener du med "farm"? Antagelig har du bygget "cider" eller en annen type produksjon som ikke har vekstvilkår der du bygger. F.eks "Spice" må dyrkes på de gule Orient-øyene, og "Cider" må dyrkes på de grønne øyene. Som du selv nevner må du også ha tilgang til frøene enten på øya eller at du kjøper seed og legger de inn i varehuset. Hvilke frø som allerede finnes på øya ser du i midten, øverst på skjermen. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 det er cider ja. men når jeg tar på hard play ( 3 spillere) så kommer det ingen.. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 noen er wanted i byen min. hva nÅ? noe med 3 knigs Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 (endret) Det er folk som lurker rundt i byen din. Zoom helt inn og let etter personer med en blå "glow" rundt seg. De oppholder seg ofte i nærheten av markedsplassen klikk på dem Endret 25. mars 2010 av khaffner Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 vet dere om en map ( skriv gjærne koden ) som har en stor og fin øy til meg? isåfall hvor på kartet? Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 tror banene generes random. rett meg vist jeg tar feil Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Map 10504 holder jeg på med - to store øyer opp til venstre og høyre for "Northug jr." - Du bør IKKE velge Hard vanskelighetsgrad i begynnelsen... - Cider krever tilgang til frø, enten fra før eller som du kjøper og planter på øya. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_110531 Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) hvorfor ikke? tok samme map som deg:D og starter med 30 000:D tror banene generes random. rett meg vist jeg tar feil man kan bestemme mapen selv 1.hvordan får jeg spickes? 2.hvordan unngår jeg i og tape penger? og hvordan setter jeg opp handelsruter og hva er det bra med dem? Endret 28. mars 2010 av Simon Aldra Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Dumt å velge "HARD" fordi det kan være frustrerende å bli angrepet med krigsskip mens du ikke har kommet lengre enn å produsere tømmer og hente opp fisk... 1. Spices kan kun dyrkes på Orient-øyer (med spice-frø fra før eller som du har plantet). For å få tilgang trenger du dessuten nok goodwill hos Storvisiren samt ha nok orient-hus og en Bazar. Goodwill skaffer du deg ved å "kjøpe" en papirrull (husker ikke hva det heter) hos Northburg (?) og gi det til Storvisiren. 2. Du taper penger så lenge du har mindre inntekt enn utgifter. Begrens antall øyer/varehus i begynnelsen, og sørg for å bygge en del hus og gi disse TILSTREKKELIG fisk, cider og kirker. Det kan også være greit å øke skattene så mye som mulig (gult felt), men pass på at du ikke setter de for høyt - for da flytter de ut. Vær oppmerksom på at innbyggerne ikke vil oppgradere seg før du igjen senker skattenivået til grønt. Lenke til kommentar
kulo Skrevet 27. april 2010 Del Skrevet 27. april 2010 Kjøpte Anno 1404 for en uke siden. For et fantastisk spill. Synd jeg ikke har oppdaget det tidligere. Denne tråden har vært til god hjelp med mange gode tips. Hva er erfaringen til dere som har kjøpt Venice? Er det planer om et nytt Anno i år eller neste år? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Har begynt med anno igjen. Synes baren som viser ressursene er litt ''liten''. Ville likt og sett andre ressurser som mat, klær osv. Er det mulig uten modding? Endret 1. mai 2010 av Eaan Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Har nettop fått anno, hvilken mode er det jeg burde spille på? Campaign eller sånn vanlig? Never mind, fant ut av de forskjellige modene Endret 11. mai 2010 av nikolai-n Lenke til kommentar
kulo Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Etter hva jeg har lest og selv erfart er å spille noen kampanjer først. Mener å ha lest anbefaling om minst fire. Edit: Les gjennom denne tråden. Mange gode tips. Endret 11. mai 2010 av kulo Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Går allitid konkurs når jeg går til krig. Vinner krigen, men så går jeg konkurs :!: Noen tips? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Ikkje gå til krig før du har spart opp litt, og har solide inntekter. Det er lurt å pause dei mindre viktige produskjonslinjene for å spare pengar i krig. Og husk å sette skatten på det nivået i midten, calm trur eg det var. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 jeg skjønner virkelig ikke det dere rank systemet med medaljer osv.. DEtte spillet er FOR komplisert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå