Gå til innhold

Anno 1404 tråden

Anbefalte innlegg

Det kan funke, har ikke prøvd akkurat det. Viktigere å utvide lagringsplassen på hvert skip slik at de kan frakte f.eks 70t fremfor de vanlige 40t i hver "slot" i båten.

Hvordan øker du lagringsplassen?. Begynner endelig å komme inn i det gamle anno mønteret:D har ikke noe problem med medium lenger:) Men liker virkelig ikke denne krige greia med camps:P Skjønner ikke helt poenget med de.

Et par sp til:p

1. Dere vet den baren øverst som viser hvor mange ressurser man har av noen slag. Er det mulig å få utvidet den til 10 eller 15 varer? Synes det er rart at man må sjekke varehuset hele tiden for å sjekke hvordan man ligger an på dvs varer. Vet at man kan bytte ut hvem varer som synes.

2. Det er en måte man kan sjekke hvordan økonomien til hver øy er, men husker det ikke. Noen som husker?

3. Noen som vet sån ca hvor god tid man har på seg før man blir angrepet på hard?

1. Det finnes ikke en offisielt måte å gjøre dette på, men på annofans sine sider så har en tysker mekka en uoffisiell.

Du legger til en liten patch, og da får du opp en ekstra rute som du kan flytte rundt på inne i anno. Den kan du selv bestemme hva skal vise.

Og så har den en fin ekstra feature. Litt juks vil kanskje noen si, men en fin tilleggsfunksjon.

Man kan sette at den skal vise om man overproduserer eller underproduserer.

Når du har nok av alt står det 0 på alle varene, men om du trenger noe ekstra får du opp om du må bygge en ekstra sider farm. Samme gjelder om du har for mange farmer. Da viser den hvor mange du kan slette for å slippe ekstra kostnader.

Ligger her inne en plass http://www.annofans.com/plugins/forum/forum.php

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt og spilte anno1404 i går og plutseig sa en stemme: "Warning, you have played anno1404 continious for two hours.."

Og jeg tenkte, jøss, sier de i fra om det også nå.... :)

Great game. Det eneste du faktisk kunne trengt mer av er tid..... men søknaden min om å utvide døgnet til 36 timer ble avslått :(

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får tilgang til online funksjonen i spillet? Gate to the world, eller hva det heter, har prøvd å retrieve min ubisoft konto, men får bare beskjed om at passordet er feil. Dog kan fint logge inn på spillets hjemmeside.

Edit: For logga på nå, men står uploading og litt senere kommer det uploaded failed tror jeg, litt vansklig å se, siden i det dette kommer så quiter spillet til desktop. Dog har lest om det, og det er vist pågrunn av Windows 7. Men er ikke noe krise, spillet er genialt, kan bli sittende og plutselig har det gått noen par timer, hehe.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Har flere enn meg problemet med at spillet bare lukker seg?

Har Windows 7 Ultimate 64-bit og har kjøpt spillet i Steam

Jeg har samme problem, bare på XP 32-bit. Spillet er kjøpt i butikk. Har ikke spilt på lange tider fordi det bare lukker seg hver bidige gang. Har enda ikke funnet noen løsning på problemet, så spillet må desverre ligge på hylla å samle støv. Har lagt inn windows 7 nå, så tenkte å prøve der etterhvert.

Lenke til kommentar

Har butikkversjonen og det fungerer helt fint i både XP 32-bit og Win7 64-bit. Problemet er at etter at de siste patchene automatisk la seg inn så har spillet blitt helt ubrukbart for min del :(

Spillet virker, men det som opprinnelig var et helt bugfritt spill har blitt fullt av irriterende bugs. Trodde patcher skulle fungere motsatt, jeg...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel - for mitt vedkommende kommer utvidelsen litt for mange måneder for sent.

Etter en svært dårlig opplevelse av de siste patchene så har de klart å ødelegge et svært godt spill.

Hvorvidt jeg kommer til å kjøpe utvidelsen vil nok være mer avhengig av hva forum etc skriver om bug'er etc fremfor selve spillet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal til å kjøpe Venice nå, men det står på steam: "Requires the Steam version of the original Anno 1404 game to play."

Eg kjøpte mitt Anno 1404 på gamestop, og har registrert det online på UBISOFT. Kan eg ikkje kjøpe expansionpacken på steam? Utruleg teit om eg må bestille på cdon og vente til etter vinterferien for å få spele.. Fins det nokon andre sider eg kan kjøpe og laste ned Venice utan å trenge ein steam versjon av Anno?

EDIT: kanskje http://www.gamersgate.com/DD-ANNO1401V/dawn-of-discovey-venice ?

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar

Linken din går vel bare til boxed version? eller er det download?

Uansett rimeligere å kjøpe fra CDON.com eller andre. MÅ du ha download-versjon da?

Har selv spilt Venice siden lansering, og det gir ikke akkurat noe særlig nytt til spillet annet enn flere oppdrag og litt spionering - men jeg har fokusert mest på å bygge - ikke å infiltrere... flerspiller har jeg heller ikke prøvd ennå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen tips:

1. Sett av GOD tid til å spille. Det tar nok noen timer før du kommer deg inn i Anno-modus, men når du først er der så går døgnene fort...

2. Ikke gi opp hvis du kjører deg fast eller går tom for penger.

3. Start i det små - lag tømmer, bygg et marked og noen hus samt fiskehytter.

4. Ikke oppgrader husene før du har tilfredsstilt de primære kravene til innbyggerne.

5. Handle aktivt med motparten(e).

Lenke til kommentar

Etterhvert som du har ca 4 øyer eller flere kan det lønne seg å omorganisere transportroutene.

Jeg for min del lager et serielt system mellom mine egne øyer. Jeg har minst like mange skip som øyer. Routen går innom alle øyene, en etter en. Det som fraktes er byggematerialer. Eksempel:

Skip A tar alle byggematerialer fra Øy 1 og frakter det til Øy 2. Repeat

Skip B tar alle byggematerialer fra Øy 2 og frakter det til Øy 3. Repeat

Skip C tar alle byggematerialer fra Øy 3 og frakter det til Øy 4. Repeat

Skip D tar alle byggematerialer fra Øy 4 og frakter det til Øy 5. Repeat

Skip E tar alle byggematerialer fra Øy 5 og frakter det til Øy 1. Repeat

Et kretsløp som forsyner alle øyer med alt.

Etterhvert som det fylles opp vil det alltid være nok byggematerialer over alt. Dette systemet egner seg best når du er skikkelig i gang med mange øyer og skip

Lenke til kommentar

khaffner har en litt annen fremgangsmåte enn hva jeg har, men det er jo opp til hver enkelt hva man er komfortabel med.

Jeg liker å ha EN øy med hus/innbyggere, og har varehus på så og si alle andre øyer (ca 25 øyer). Deretter bygger man ut havnen på hovedøya si slik at man etterhvert har plass til 995t av alt. På den måten har man alltid nok vin, stearinlys, kaffe, kåper +++ og kan handle aktivt (les: SELGE) til motstanderene.

Etterhvert som du får laget kaffe er det veldig lukrativt å selge dette til storvisiren og Northug (som jeg liker å kalle ham...).

Ved å ha beboere på kun 1 øy er det enkelt å sørge for at båtene får levert de riktige varene til riktig tid.

Pass på å ikke overprodusere altfor mye, for da blir det vanskelig å få solgt unna alt du lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...