Gå til innhold

Anno 1404 tråden

Anbefalte innlegg

Først og fremst må du erklære krig mot motstanderen (via diplomati-bildet). Sender du masse soldater til en motstanders øy blir han lettere nervøs, deretter litt forbannet og til slutt erklærer krig mot deg... Da er det lurere å erklære krig i det øyeblikket du føler at du er militært overlegen.

Var ikke akkurat den delen jeg lurte på. Jeg var i krig, sendte tropper til øya hans. Men de ble bare stående i campene sine. De ville ikke angripe bygninger. Det ble ikke noe krig før fienden sendte sine tropper mot meg:S:S Og innen det skjedde var jeg blakk. (siden det er vanskelig å holde alle traderoutsene sine igang under en krig)

Endret av ad.pro.pl.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ikke akkurat den delen jeg lurte på. Jeg var i krig, sendte tropper til øya hans. Men de ble bare stående i campene sine. De ville ikke angripe bygninger. Det ble ikke noe krig før fienden sendte sine tropper mot meg:S:S Og innen det skjedde var jeg blakk. (siden det er vanskelig å holde alle traderoutsene sine igang under en krig)

Viktig at du lager konvoier, slik at de viktigste handelsskipene dine er beskyttet under en krig. Disse vil følge handelsskipet og angripe fiendtlige båter.

Husker ikke heeeelt hvordan jeg kriget (er en fredfull person), men det skulle jo gå å få soldatene dine til å angripe og ikke bare stå guard... hmmm...

Lenke til kommentar
du må flytte campen nært eit varehus eller ein marknad (bazaar, marketplace) så angriper dei automatisk.

k, litt håpløst egentlig men:P Krigingen er vel egentlig ikke det de satser mest på. Spilte min første continus game på medium. Hadde vel 30k da jeg ble angrepet og som vanlig mista jeg alle tradeships mine ganske fort. Noe som førte til sinna inbyggere.Setter da alltid tax på max så du rykker ned et hakk, mens jeg får en income boos. Etter at de har rykka ned endte jeg med -500 i income.

Hadde vel 10 large camps da av units så jeg sendte de direkt til motstanderens øyer. Planen var å slå ut alle varehusene og markeden på kort tid:P men siden jeg ikke skjønte at jeg måtte flytte campen i nærheten av varehus klart jeg ikke det:p Så da gikk jeg konkurs og bare ga opp.

Utrolig kjipt når man har spilt så mange timer også bare dø pga det

Endret av ad.pro.pl.
Lenke til kommentar

Viktig at du lager konvoier, slik at de viktigste handelsskipene dine er beskyttet under en krig. Disse vil følge handelsskipet og angripe fiendtlige båter.

Husker ikke heeeelt hvordan jeg kriget (er en fredfull person), men det skulle jo gå å få soldatene dine til å angripe og ikke bare stå guard... hmmm...

kjører den taktikken på neste game. Krigskpene kan vel også frakte litt varer. Noen trade routs har man jo flere skip på, går det å gjøre slik at du legger til flere skip på en tradroute og får alle til å gå samtidig. Slik at de fyller opp varer i havna, venter til alle andre har fylt opp, også seiler? Hadde vært kult:D

Lenke til kommentar
Det kan funke, har ikke prøvd akkurat det. Viktigere å utvide lagringsplassen på hvert skip slik at de kan frakte f.eks 70t fremfor de vanlige 40t i hver "slot" i båten.

Hvordan øker du lagringsplassen?. Begynner endelig å komme inn i det gamle anno mønteret:D har ikke noe problem med medium lenger:) Men liker virkelig ikke denne krige greia med camps:P Skjønner ikke helt poenget med de.

Et par sp til:p

1. Dere vet den baren øverst som viser hvor mange ressurser man har av noen slag. Er det mulig å få utvidet den til 10 eller 15 varer? Synes det er rart at man må sjekke varehuset hele tiden for å sjekke hvordan man ligger an på dvs varer. Vet at man kan bytte ut hvem varer som synes.

2. Det er en måte man kan sjekke hvordan økonomien til hver øy er, men husker det ikke. Noen som husker?

3. Noen som vet sån ca hvor god tid man har på seg før man blir angrepet på hard?

Lenke til kommentar

1. Har ikke hørt om dette - en jeg også irriterer meg over dette. Får vel google litt mer...

2. Mener at det er inne på Market Place, men usikker... Pokker så fort man glemmer sånne ting. Bare noen uker siden sist jeg spilte, men jeg er ikke såååå detaljert av meg...

3. Jeg hadde ikke bygget ett eneste hus på noen øy før jeg ble angrepet av motstanderen... slet litt da... hadde bare seilt rundt og tatt beslag i alle øyene som var ledige - og i det jeg bygde ett eneste lille Warehouse på motstanderens øy så angrep han meg. Hvordan han rakk å bygge båter på den tiden aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

takk for svar:D

Sykt som tiden flyr:P har spilt alt for lenge nå:p Presterte å bygge den kathedralen ved sjøen, trodde den bare var til pynt. Men så viste det seg at den oppfyller alle krav man trenger til husene:( Uansett så det greit pent ut å ha den helt for seg selv i strandkanten med fjell på alle kanter

Lenke til kommentar

Spiller continuous game nå, og så meg etterhvert lei av at Hassan skal drive å blackmaile meg hele tida. Sa derfor nei til treaty, noe som resulterte i harrasment av båtene mine. Kan jeg forvente hjelp av mine allies? Eller må jeg bygge om en militærmakt og vise hvem som er sjefen sjøl?

Lenke til kommentar
Spiller continuous game nå, og så meg etterhvert lei av at Hassan skal drive å blackmaile meg hele tida. Sa derfor nei til treaty, noe som resulterte i harrasment av båtene mine. Kan jeg forvente hjelp av mine allies? Eller må jeg bygge om en militærmakt og vise hvem som er sjefen sjøl?

Jeg er i samme situasjon og jeg godtar alle kravene hans, har tross alt pengene. Men så snart jeg har en grei flåte skal jeg knerte den jævelen :)

Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon og jeg godtar alle kravene hans, har tross alt pengene. Men så snart jeg har en grei flåte skal jeg knerte den jævelen :)

hehe... Keep me posted on that one :thumbup:

Men er det ikke noe hjelp å få av allies? Ikke noe måte å be om hjelp på?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan man knerter hassan. Går jo ikke å ilandsette tropper på øya hans tror jeg..

Jeg gidder foresten aldri å betale han. Har alltid defencetowers og repair crane i hoved havene så da mister jeg utrolig sjeldent skip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...