Gå til innhold

Anno 1404 tråden

Anbefalte innlegg

Tenk deg hvordan det er i det virkelige liv...

Ville DU ha flyttet til en kommune som ikke hadde mat og drikke? Da hjelper det jo lite at nabokommunen har ALT. Du ser dekningen til chapel/tavern/prison etc når du bygger. ALLE krav må være tilfredstilt før nobles flytter inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Kan noen hjelpe meg. Er amatør i spillverden.

har kjøpt meg 1404 spillet.

Har starte spillet i "quick start" og bygget meg en liten landsby.

1. Trenger hjelp til å finne master builder til han der lorden.

2. Finner ikke dette kompasset heller, har funnet noe som ligger i sjøen men får det ikke opp i båten, hver gang jeg prøver på det så får jeg beskjed om at båten er full og ikke kan ta den ombord.

Håper noen kan hjelpe meg :-)

Lenke til kommentar
Hei.

Kan noen hjelpe meg. Er amatør i spillverden.

har kjøpt meg 1404 spillet.

Har starte spillet i "quick start" og bygget meg en liten landsby.

1. Trenger hjelp til å finne master builder til han der lorden.

2. Finner ikke dette kompasset heller, har funnet noe som ligger i sjøen men får det ikke opp i båten, hver gang jeg prøver på det så får jeg beskjed om at båten er full og ikke kan ta den ombord.

Håper noen kan hjelpe meg :-)

Gratulerer med å ha kjøpt eit fantastisk spel :D Husk at det kan virke litt utfordrandes om ein oppgraderer hus med ein gong. Sett deg inn i spelet, og ha ein konstant tilførsel av varer til busettinga di før du utvidar den.

Campaign-delen funkar som ein læringsdel. Lurt å spele det først, minst til det 4. kapittelet for å lære om gameplayet. Ellers er det continuous play som er hovuddelen av spelet.

1.Personar du skal finne i spelet vandrar rundt i byen din, eller andre sine byar, alt etter som kva questen spesifiserer. Personen har ein blå strek rundt seg.

2.For å få plass i båten din må du reise til ditt varehus på kysten, og frigjere plass ved å overføre varer frå skipet til varehuset (klikk på vara i skipslageret når du er nær varehuset) så kan du plukke opp kva du vil frå sjøen.

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
...

2.For å få plass i båten din må du reise til ditt varehus på kysten, og frigjere plass ved å overføre varer frå skipet til varehuset (klikk på vara i skipslageret når du er nær varehuset) så kan du plukke opp kva du vil frå sjøen.

... eller bare høyreklikke på noe du ikke trenger i båten så blir det kastet over bord slik at du får plass til kompasset (eller hva det nå er du har funnet) :)

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt og kjøpe dette spillet. Jeg tar generelt alt av taktik spill ekstremt lett, elsket de forige anno spillene, men følte de fort ble litt lite utfordrende. Er dette mer komplekst? Elsker trade traderoutes:)

Eg har ikkje prøvd dei vanskeligaste scenarioa enda, men eg prøvde continuous play mot ein medium vanskeleg NPC, og vart rævkjørt :p så utfordrande kan det kanskje vere, men det blir ikkje mykje variasjon etter 3-4 spel der du har oppnådd alt.

Traderoutes er det plenty av, eg kosar meg med å maksimere effekta av dei, kutte ned tider, effektivisere havna, osv osv.

Eg har ikkje spelt nokre andre Anno spel, bortsett frå 1701 på DS. Det var utfordrande når eg var 11-12 år, men blei litt for lett når eg blei 14.

1404 er alt i alt eit godt spel, grafikken på max er nesten aleine god nok grunn til å kjøpe det. Timane går fort når du "BERRE" må sette opp ei til produksjonslinje med brød, vin, øl, klede, (4 forskjellige, så vidt eg veit om. Eg har spelt 33 timar på ein save, men fortsatt ikkje låst opp alt) krydder, cider, osv. For ikkje å gløyme alle råvarene du treng for å bygge! Det går også med ganske mange forskjellige råvarer for å få laga ein enkel ting. For eksempel gulljakker til noblemen, eller tools.

TL;DR: KJØP Anno 1404

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt og kjøpe dette spillet. Jeg tar generelt alt av taktik spill ekstremt lett, elsket de forige anno spillene, men følte de fort ble litt lite utfordrende. Er dette mer komplekst? Elsker trade traderoutes:)

Eg har ikkje prøvd dei vanskeligaste scenarioa enda, men eg prøvde continuous play mot ein medium vanskeleg NPC, og vart rævkjørt :p så utfordrande kan det kanskje vere, men det blir ikkje mykje variasjon etter 3-4 spel der du har oppnådd alt.

Traderoutes er det plenty av, eg kosar meg med å maksimere effekta av dei, kutte ned tider, effektivisere havna, osv osv.

Eg har ikkje spelt nokre andre Anno spel, bortsett frå 1701 på DS. Det var utfordrande når eg var 11-12 år, men blei litt for lett når eg blei 14.

1404 er alt i alt eit godt spel, grafikken på max er nesten aleine god nok grunn til å kjøpe det. Timane går fort når du "BERRE" må sette opp ei til produksjonslinje med brød, vin, øl, klede, (4 forskjellige, så vidt eg veit om. Eg har spelt 33 timar på ein save, men fortsatt ikkje låst opp alt) krydder, cider, osv. For ikkje å gløyme alle råvarene du treng for å bygge! Det går også med ganske mange forskjellige råvarer for å få laga ein enkel ting. For eksempel gulljakker til noblemen, eller tools.

TL;DR: KJØP Anno 1404

Blir nok et kjøp. Men tør ikke kjøpe det før etter eksamenstiden:P

Lenke til kommentar

Det kjem som tilleggspakke, som må kjøpast. Det er kanskje ei lita mulegheit for å laste ned gratis multiplayer, utan å få venezia-innhaldet i ekspansjonspakken, men eg tvilar. Det er vel ganske sikkert at det kjem på steam, med mindre ubisoft har ein merkeleg grunn for å ikkje gjere det.

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
hva er krava for dette spillet egentlig?

Massevis av god tid!

... Hardware-messig så trenger du ikke all verdens kraft. Har du en 3-5 år gammel PC går det helt fint.

Konge, da har jeg jo alt:D om en uke;D

Sitter på en to til tre år gammel pc selv. Bare det går laggfritt så er jeg fornøyd, det er ikke noe viktig med høyeste grafikk.

Sitter på en intelcore duo p7350 2.0Ghz, 3 gigg ram, Nividia Geforce 9600M GT. Ikke akkurat noe monster men:P

Lenke til kommentar
Sitter på en intelcore duo p7350 2.0Ghz, 3 gigg ram, Nividia Geforce 9600M GT. Ikke akkurat noe monster men:P

Det kan neppe vere bra for luftstraumen om du sitter på maskina :tease:

Men frå spøk til hallvar, min gamle bærbare med GeForce 9600M takla Anno på medium, utan merkbar lag :D Så du har nok veldig tilstrekkelig maskinvare.

Lenke til kommentar

Det kan neppe vere bra for luftstraumen om du sitter på maskina :tease:

Men frå spøk til hallvar, min gamle bærbare med GeForce 9600M takla Anno på medium, utan merkbar lag :D Så du har nok veldig tilstrekkelig maskinvare.

Konge, det er da helt vanelig å sitte på pc om vinteren når det er kalt. Er det ikke?

Men fra spøk til revolver. Jeg har bare en panelovn i leiligheten og det holder ikke når det blir mindre en -5C ute. Så da lar jeg pc/ps3/stereo/tv på døgnet rundt for og holde en levelig temperatur inne:p

Fant også spillet til en fin prist på cdon.no http://cdon.no/spill/anno_1404-4163280

Endret av ad.pro.pl.
Lenke til kommentar

Først og fremst må du erklære krig mot motstanderen (via diplomati-bildet). Sender du masse soldater til en motstanders øy blir han lettere nervøs, deretter litt forbannet og til slutt erklærer krig mot deg... Da er det lurere å erklære krig i det øyeblikket du føler at du er militært overlegen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...