oslo72 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har rundt 8000 noblemen nå, så 3500 burde da gå greit? Sørg for at du tjener MYE over LANG tid, da har du god buffer til å pøse på med gull/kobber etc. Sørg også for å fylle opp varelagerene før du oppgraderer mange nobles samtidig. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Dead thread is dead Har fått heilt hekta på anno 1404 igjen, blitt litt lite lekse denne veka Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Dabbet av på anno nå ja. Ikke spilt så mye i det siste.. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Oisann... Har spelt anno frå klokka 10 til no Snart 2000 noblemen, hadde hatt envoys om det ikkje var for den f******* gamlingen som tok ALLE orient-øyene, og SPAMMA warehouses overalt berre for at eg ikkje skulle kunne lage mosaic eller coffe Men når all taxen er skrudd opp til gult no, har eg 1500+ i inntekt, og historic warehouse Produserer leather jerkins, fur coats, meat, spice, bread (i STORE MENGDER), og altfor mykje glass... Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Er det noen sider hvor du kan finne de beste øyene? Tenker da på kodene du taster inn. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Er det noen sider hvor du kan finne de beste øyene? Tenker da på kodene du taster inn. Det kjem vel an på kva map size, island size og fertility ein brukar. Elver og fjell kan også rote det til. Så ei kode kan passe betre ein gong, og dårlegare for nestemann. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Av alle mulige random-maps er det nok vanskelig å komme med anbefalinger. ALLE kart har sine ulemper og fordeler. Da er det viktigere hva du setter av verdier på ledige ressurser etc. Begynner å bli lenge siden jeg spilte Anno nå - har mest lyst til å starte på et nytt sandkasse-brett. Sist gang stoppet jeg på ca 6mill på bok, +10K i inntekt og altfor mye å gjøre... Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Så det er morsommere om jeg spiller på et lite kart, med høy vanskelighetsgrad? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det er ihvertfall mer utfordrende... men jeg foretrekker sandbox med stoooore kart og mange øyer. Krever mye planlegging av handelsruter etterhvert, men hvis du f.eks har noen rene utvinningsøyer (f.eks gull/kobber/kull) og noen rene produksjonsøyer (f.eks briller/lysestaker/kåper) så blir det lettere. Da frakter du kun det ferdige produktet til "hovedøya" di slik at det ikke hoper seg opp båter i havna som venter. Jeg har f.eks en hel øy som kun produserer cider og fisk, en som kun produserer kukjøtt, en som kun produserer bivoks etc. Deretter frakter jeg kobber fra en kobberøy samt bivoks fra bivoksøya og plasserer dette på en egen produksjonsøy med BARE "fabrikker". Mye pes, men veldig oversiktlig. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Da spør jeg om det er en ''editor'' hvor du kan lage egne maps? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Ikke som jeg vet. Skal vel godt gjøres å lage noen kart som er bedre enn de genererte - hvis du da ikke er ute etter et veldig lett scenario. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Store maps med big islands er som regel dårlege. Øyene blir berre mindre, dei er mykje større på eit mindre kart. Rett og slett pissed off no, den forbanna Marie d'artois kjerringa satte opp patricians og envoys før eg i det heile fekk sette opp tool production. Så gjekk ho til krig mot meg pga at eg hadde synda, ikkje gjekk guds veg, og blabla osv osv. Forbanna bitch Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Personlig foretrekker jeg store kart med store øyer. Trenger ikke mer enn 1-2 store øyer til innbyggere. Resten (ca 28 øyer) er rene produksjons/utvinningsøyer. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Foretrekker også 2 store øyer, en i sør med Envoys og en i nord. Store produksjonsøyer er også bra. Foretrekker også 2 store øyer, en i sør med Envoys og en i nord. Store produksjonsøyer er også bra. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Bwahaha starta ny continuous game i natt, den fjompen leif klarte sovidt å karre til seg 2 øyer før eg hadde tatt alle med wheat og spice på Money, here i come! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Bwahaha starta ny continuous game i natt, den fjompen leif klarte sovidt å karre til seg 2 øyer før eg hadde tatt alle med wheat og spice på Money, here i come! Hehe... world ruler? Jeg har alle øyene borsett fra en til hver av motstanderne (3 stk), men har sørget for at jeg har warehouses på disse øyene også - og tatt store landområder slik at det blir minst mulig plass til motstanderne. Uansett så klarer de å vokse bemerkelsesverdig fort - selv om jeg har ALLE orient-øyene for meg selv. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Bwahaha starta ny continuous game i natt, den fjompen leif klarte sovidt å karre til seg 2 øyer før eg hadde tatt alle med wheat og spice på Money, here i come! Hehe... world ruler? Jeg har alle øyene borsett fra en til hver av motstanderne (3 stk), men har sørget for at jeg har warehouses på disse øyene også - og tatt store landområder slik at det blir minst mulig plass til motstanderne. Uansett så klarer de å vokse bemerkelsesverdig fort - selv om jeg har ALLE orient-øyene for meg selv. Eg har 2500 nobles no, og 1000 envoys Første gongen eg har komt meg så langt i anno, har enten mysta savegames eller tapt før coffee production er oppe Leif Jorgensen må vere den mest irriterande personen NOKON GONG på anno. høyres ut som ein kjønnsforvirra nobleman i stemmeskifte! og han har berre 10-15 peasant-hus, han kjem seg ikkje vidare fordi eg har alle øyene med krydder Men det er litt merkelg AI, når eg selger 100 tonn spice, 100 t wood og 100 t tools til han utvidar han ikkje øya si. Uansett kva eg gjer blir han berre verande på citizen nivå... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Høres ut som du har valgt EASY ihvertfall... Velg HARD så blir det andre boller. Da går de til krig mot deg etter 10 minutter. Hvordan de har rukket å bygge krigsskip allerede fatter ikke jeg... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Liker absolutt ikke de nye patchene som har kommet ut. 1. Får ikke valgt hurtigkoblinger, f.eks taste 1 for å velge skipet mitt. Tidligere funket det helt fint. 2. Ofte når jeg holder shift nede når jeg oppretter warehouses så blir allikevel alle varene flyttet fra skipet og til øya. Funket fint tidligere. 3. Klikke på et skip og forflytte det fungerte smertefritt før. Nå må jeg ofte klikke to-tre ganger før skipet virkelig flytter seg. Det reagerer alltid, men bare flytter seg noen mm før det igjen stopper. Synd at patcher skal ødelegge et spill så mye... Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 ARGH!! Eg prøvde nettopp å få fleire noblemen på eine øya med å lage ei anna øy med nokre tusen citizens og patricians. Men tydelegvis er det ikkje slik det virkar... Må eg verkeleg ha alle ascension rights på den same øya som eg vil oppgradere på :S ? Hadde kanskje vore greitt om eg visste om dette tidlegare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå