Gå til innhold

Anno 1404 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vedlikeholdkostnandene vil bare øke ettersom du får flere hus, men så vil skatteinntektene dine også. Det er bare til å fylle på med hus for det kreves lite for å holde pioners fornøyd, og få masse skatteinntekter.

Pass på at du ikke har flere produksjonsenheter enn det du trenger, da blir utgiftene dine unødvendig høye.

Det er ingen vits å holde innbyggerne happy hele tiden, bare når du ønsker at de skal avansere til neste innbygger-nivå. Til vanlig kan du sette skattenivået så innbyggerne holder seg på even-temepered, det øker inntektene betydelig.

Lenke til kommentar
Jeg får ikke til å produsere stein jeg. Noen tips?

Enten kan du gi opp spillet siden du har problemer med å skaffe deg en av de enkleste ressursene i dette spillet, eller så kan du bygge en Stonemason's hut på en steingruve dersom øyen det gjelder har slike steinressurser. Så må du ha vei mellom Stonemason's hut og et av de mange lagrene du har rundt omkring produksjonsbyggningene dine.

Lenke til kommentar

For å få noblemen, så må jeg ha mange patricians, men for å få mange patricians så må jeg ha mange citizens, men for å få mange citizens så må jeg ha mange peasants.. Right? Det vil jo bare balle på seg etterhvert, og da blir det rimelig stor by og liten plass til de bygningene som eventuelt må bygges.

Lenke til kommentar
For å få noblemen, så må jeg ha mange patricians, men for å få mange patricians så må jeg ha mange citizens, men for å få mange citizens så må jeg ha mange peasants.. Right? Det vil jo bare balle på seg etterhvert, og da blir det rimelig stor by og liten plass til de bygningene som eventuelt må bygges.

Skaff slike 'beggars' eller tiggere, de tar bare en liten plass i et alms house og tar gjør det samme som pioneers/pesants.

EDIT: quota meg selv :ninja:

Endret av Eaan
Lenke til kommentar
Etter jeg har oppgradert PCen fra XP til Windows 7 har spillet fått en rar bug. Bakken på spillet har blitt helt svart.

Hadde samme feil. Installert ATI driverene fra Windows Update, så løste det seg.

Muligens et dumt spørsmål, men hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Muligens et dumt spørsmål, men hvordan gjør jeg det?

Hos meg dukket ATI driverene automatisk opp i Windows Update under "optional updates". Disse blir ikke installert automatisk slik som "important updates" blir. Start Windows Update (du finner den på Control Panel) og se om det ligger noen "optional updates" der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...