Gå til innhold

Anno 1404 tråden

Anbefalte innlegg

Heisann.Er det flere der ute som har skaffet seg det nyeste spillet i Anno-serien,det fantastiske Anno 1404!?

Har selv akkurat fått det og holder på å sette meg inn i det...Utrolig komplekst og vanedannende!Anbefales!!

Her er noen linker:Hjemmeside

Fanside:Annofans

Produksjonskjeden i spillet er laaang,har funnet en side som tar for seg den..MEN den er på tysk!:Produksjon.Finnes det noen der ute som kan oversette ?? :dontgetit:

Endret av Tobruk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd spillet enda, men det frister selvsagt. Det eneste jeg er svært skuffet over, er at utvikleren ikke har forstått at det er multiplayer det er verdt å satse på! Spillet hadde nok garantert blitt en stor suksess på LAN med gutta, men vi la spillet på is i og med at det kun er singleplayer.

Lenke til kommentar
Produksjonskjeden i spillet er laaang,har funnet en side som tar for seg den..MEN den er på tysk!:Produksjon.Finnes det noen der ute som kan oversette ?? :dontgetit:

Det går an å trykke English på den siden. Her er linken til den engelske versjonen.

Har spilt det i to dager nå, og jeg er hooked. Fikk min første 8-timers advarsel idag :)

Genialt spill.

Lenke til kommentar

Kjøpte Anno 1404 på gamestop forrige veke, men eg har ikkje fått prøvd det enda, min Acer Aspire 5930G (råbra til Half life, portal og Gmod) er på reperasjon pga. ødelagt harddisk :( men reperasjons-statusen er heldigvis "under repair" no, så den kjem vel tilbake (om eg har flaks) neste veke.

I mellomtida har eg kost meg med Anno 1701 til DS, var våken til 2:30 inatt og spelte det (og litt oblivion såklart) 1701 er blitt for lett no... Eg fekk det for 2-3 år sida, men syns det var vanskelig :p

Lenke til kommentar

:blush: He...så ikke at det gikk an å velge engelsk språk...

MEN...for et spill!!timene raser avgårde ja!Har selv bare såvidt pirket i overflaten på det,har kanskje spilt i et 20 talls timer og har enda ikke utforsket krigs-delen....er jo så gøy å lage perfekte produksjonslinjer... :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+513

Få kolonien din stor, da kan du bygge noe som heter small shipyard.

Du må ha hemp åkrer og taufabrikk osv. for å kunne kjøpe et handels skip. er du usikker på hva du mangler så kan du se hva som skal til for å bygge skipet ved å holde musepekeren over ikonet til skipet i menyen til small shipyard.

Senere er det veldig viktig å bruke disse til å forsyne koloniene dine med krydder vist ikke kan du gå konk.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

I tillegg til antall innbyggere så hjelper det ikke hvis det bare bor "Peasants" i byene dine. De må ha mat, cider, kirke og en taverna for å øke i level. DA kommer behovet for klær, som igjen krever Hemp - som du da også kan lage Rope av.

500 innbyggere er IKKE mange, så jeg foreslår at du bygger flere hus og markedsplasser/kirker/tavernaer. Bygger du f.eks 40-50 hus til (krever 80-100 tømmer) vil du fort får tilgang til MYE flere ting du kan bygge/produsere.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Du må ha citizens i byen din. Først da får du tilgang til small ship yard. Mener å huske at small trading ship krever tau, wood og tools + penger. Tau får du fra Hemp plantation + Ropeyard. Tools må du ha Iron mine +Charcoal Burners Hut + Iron Smelter + Toolmakers Workshop. Alle disse er Citizen bygninger, og jeg tror de krever at du har ett vist antall citizens for å få tilgang på alle.

Edit: Her er en ganske nyttig side for å se hva man trenger for å produsere hvilke produkter. F. eks 1x Linnen garments = 2x Hemp Plantations + 1x Weavers Hut

Anno 1404 Production calculator - Her ikke helt nøyaktig, kan gi noe overproduksjon, men gir en grei pekepinn.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Du må ha citizens i byen din. Først da får du tilgang til small ship yard. Mener å huske at small trading ship krever tau, wood og tools + penger. Tau får du fra Hemp plantation + Ropeyard. Tools må du ha Iron mine +Charcoal Burners Hut + Iron Smelter + Toolmakers Workshop. Alle disse er Citizen bygninger, og jeg tror de krever at du har ett vist antall citizens for å få tilgang på alle.

Edit: Her er en ganske nyttig side for å se hva man trenger for å produsere hvilke produkter. F. eks 1x Linnen garments = 2x Hemp Plantations + 1x Weavers Hut

Anno 1404 Production calculator - Her ikke helt nøyaktig, kan gi noe overproduksjon, men gir en grei pekepinn.

Trodde egentlig dette spillet skulle være litt mer avansert en Settlers, og jammen hadde jeg rett. Dette spillet er hva settlers alltid skulle ha vært :)

Takker for hjelpen folkens :)

Lenke til kommentar

Tok et raid i går og har nå ALLE øyene tilgjengelig bortsett fra den ENE øya som konkurrenten min har... :)

Hadde brått litt lite penger men bygde opp MASSE hus på en øy (samt kirker/tavernaer), samtidig som jeg på en annen øy produserer fisk, cider, hemp, linen og tools.

Etter raidet helt i begynnelsen av spillet hadde jeg ca -360 pr runde i inntekt og bare 3000 cash igjen. Etter den intense husbyggingen føyk jeg opp i pluss på kort tid, og når de etterhvert fikk seg litt drikke, mat, klær, puber og religion føyk inntektene opp i +1000. Hadde jeg vært litt tregere med å bygge hus hadde jeg vært bankorotto.

Fordelen nå er at jeg har tilgang til alle ressurser, og konkurrenten min må kjøpe av meg (NOT!!!) eller AI'ene.

EDIT:

For at bøndene dine skal bli Citizens må du ha tilgang til Tools på øya (hvert hus krever 1x Tools). Greit å skru av "Ascending Rights" inntil du har nok tools tilgjengelig. Anbefaler egentlig at man produserer Tools på en annen øy enn den man har hus på, slik at ikke alt forsvinner til Citizens-oppgradering.

Jo fortere man får produsert sine egne Tools jo mer sparer man fordi man slipper å kjøpe de. Tools er DYRT!

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Spilller imperetaor eller hva det heter, scenario på en måte. Etter 3 timer blir jeg som regelknekt. Har ingen warships til da, begynner og bli irriterende og starte på nytt heletiden. Er litt nysjerrig på hvordan dere skaffer krydder, virker vanskelig og få nye tradeparterns. Også det faktumet at jeg alltid sliter med penger, selv om jeg har 500citizens.krydder virker viktigst, for det er eneste jeg mangler før husene oppgraderer seg. Tipper det blir mer cash i taxes da.

Lenke til kommentar

Krydder må du dyrke i Orienten. Enten en øy som har spices eller få frø fra storvisiren.

For å dyrke krydder trenger du igjen litt goodwill fra storvisiren slik at dette blir tilgjengelig i byggemenyen. Husk å bygge en "Noria" (?) slik at det blir dyrkbar mark i ørkenen.

Lenke til kommentar
Angående noria..jeg mekker noria for at ørkenen skal bli dyrkbar, men når jeg mekker Date plantation med fields til, funker det alikevel ikke. Produserer ingenting av en eller annen grunn. Noen som vet hva som kan være galt?

Har samme problem, bare det gjelder "clay pits". Hvor i alle dager skal jeg bygge de for at de skal virke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...