Gå til innhold

Lommelerkens begrensninger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har hørt noe om at man ikke skal ha brus i en lommelerke, for da fucker man den.. Noen som kan bekrefte/avbekrefte dette?

På forhånd, takk!

Øh hæ?

En lommelerke er da ideelt sett en lukket beholder, som ikke skal forårsake noen videreverdige endringer på innholdet man velger å fylle på med.

Føler at du må utdype litt mere mht. hva du mener når du sier "for da fucker man den.."

Lenke til kommentar

Hva er poenget med å ha brus på en lommelerke? De rommer ikke akkurat stort.

Jeg for min egen del velger å ikke dømme, bare å akseptere at jeg lever i et samfunn der det faktisk finnes folk som velger å ha brus på lommelerken istedetfor andre ting. En ting kan man i alle fall si: "Det er slettes ikke vanlig!"

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har hørt noe om at man ikke skal ha brus i en lommelerke, for da fucker man den.. Noen som kan bekrefte/avbekrefte dette?

På forhånd, takk!

Øh hæ?

En lommelerke er da ideelt sett en lukket beholder, som ikke skal forårsake noen videreverdige endringer på innholdet man velger å fylle på med.

Føler at du må utdype litt mere mht. hva du mener når du sier "for da fucker man den.."

Vel, til informasjon, så er "brus" - CO2innholdsrikesukkerdrikker, ganske vanlig å bruke som blandevann til sprit.

Videre, så har jeg kun hørt at dette kan skade lerken og at man bør unngå dette.. Jeg hevder ikke med det at det faktisk er skadelig for lommelerken, men jeg vil ikke ta sjansen på å ødelegge den, og foretrekker å benytte meg av "føre-var-prinsippet".

Lenke til kommentar

Vel, til informasjon, så er "brus" - CO2innholdsrikesukkerdrikker, ganske vanlig å bruke som blandevann til sprit.

Videre, så har jeg kun hørt at dette kan skade lerken og at man bør unngå dette.. Jeg hevder ikke med det at det faktisk er skadelig for lommelerken, men jeg vil ikke ta sjansen på å ødelegge den, og foretrekker å benytte meg av "føre-var-prinsippet".

Jeg for min egen del velger å ikke dømme, bare å akseptere at jeg lever i et samfunn der det faktisk finnes folk som velger å ha brus på lommelerken istedetfor andre ting. En ting kan man i alle fall si: "Det er slettes ikke vanlig!"

lommelerka er til sinna brus, ikke cola :p

?

Ser ingen grunn for at metallet skal ta skade av brus.

ok:)

En lommelerke er en beholder slik som alle andre beholdere. Bare ikke hell noe giftig nedi den så skal du overleve.

ok:)

Lenke til kommentar

jeg er ivrig bruker av lommelerke dog til andre saker en brus ;)

og som med alt annet man bruker i værdagen som er i kontakt med flytende substanser så bør/skal det alltid skylles godt etter bruk.

det er ingen grunn til en som tar vare på sin lommelerke vil få permanente skader på beholderen så vidt jeg kan se.

men det sagt så kan det jo selvfølgelig være at pakningen i korken ikke klarer trykket og ryker og da er ikke flasken tett lengre, med alt det medfører.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Litt sent kansje men la gå..

Jeg har hørt skrekkhistorier om at noen har hatt lommelerken på innerlommen og med kullsyreholdig innhold, så har ikke lommelerken tålt trykket og den har "revnet" og personen som ahdde den på innerlommen har fått store og dype kutt av de skarpe kantene.

Jeg vet ikke om dette er sanne historier eller ikke, men jeg har ikke hatt brus i lommelerke etter at jeg hørte dette...

.Salbu!

Lenke til kommentar

Fordi en 1,5 liter plastflaske er rund, og da tåler den trykk bedre, mens den "avlange" formen på lommelerken har 2 store flater som tåler trykk dårligere...

Men igjen, jeg vet ikke om historiene er sanne ;) Skjer jo random ting hele tiden så hvorfor skal ikke en lommelerke kunne eksplodere? Selv om det sikkert er større sjangse å vinne i lotto :)

.Salbu

Lenke til kommentar

Tror nok hovedpoenget her er at seig, sukkerholdig drikke etterlater en god del "drit" i beholderen om den ikke rengjøres umiddelbart etter bruk.

Derfor skal man ikke ha sukkerdrikker på lommelerker som primært er beregnet på sprit med smak, som whisky og konjakk (hvem har vel vodka på lerke?)

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...