Mikkis2k Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Skal ha dette opsettet: HK: Asus P6T SE x58 CPU: I7 930 (skal vell OC litt) GPU: XFX Ati HD5870 (kanskje OC hvetskje enda...) Ram: OCZ Platinum 6GB 1600Mhz CL7 DDR3 PSU: Corsair HX750W HDD: 2xSamsung F3 1TB i Raid 0 OS-Disk: SSD...(hvetskje enda hvilken..) har jeg stor nokk PSU for dette og muligt 5870 CF? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Skal ha dette opsettet: HK: Asus P6T SE x58 CPU: I7 930 (skal vell OC litt) GPU: XFX Ati HD5870 (kanskje OC hvetskje enda...) Ram: OCZ Platinum 6GB 1600Mhz CL7 DDR3 PSU: Corsair HX750W HDD: 2xSamsung F3 1TB i Raid 0 OS-Disk: SSD...(hvetskje enda hvilken..) har jeg stor nokk PSU for dette og muligt 5870 CF? Teoretisk skal det gå bra : Om jeg ikke husker helt feil så drar 2x 5870 i cf ca 560Watt. Et enkelt kort har et max forbruk på ca 200-207 (eller var det 240?)Watt. Test fra Tomshardware Du vil ha til overs ca 200W i et basisoppsett, men har du mange eksterne enheter, harddisker og annet stasj kan dette fort falle faretruende lavt. Sannsynligvis vil du også høre Psu siden den vil kjøre på ca 75% belastning hele tiden. Du får prøve og vurdere om du ønsker å ta en oppgradering av psu eller om du blir komfortabel med lyden den lager. Edit : Overclocking av oppsettet vil fort gjøre at alle delene trekker langt mer Power og da tror jeg du møter veggen eller ustabilitet etter hvert. Endret 6. august 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Test fra Tomshardware Du vil ha til overs ca 200W i et basisoppsett, men har du mange eksterne enheter, harddisker og annet stasj kan dette fort falle faretruende lavt. Sannsynligvis vil du også høre Psu siden den vil kjøre på ca 75% belastning hele tiden. Du får prøve og vurdere om du ønsker å ta en oppgradering av psu eller om du blir komfortabel med lyden den lager. Edit : Overclocking av oppsettet vil fort gjøre at alle delene trekker langt mer Power og da tror jeg du møter veggen eller ustabilitet etter hvert. er den nokk til 1 kort da? Endret 6. august 2010 av Mikkis2k Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Det holder massevis med HX750 til ett 5870. xbilabs måler power forbruken til et kort under load (furmark) til ~ 160W http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-hd5870_7.html#sect0 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Stemmer det Syar sier, Psu'en holder i massevis til 1 skjermkort med mindre den er defekt. Sjekket nettop Amd sine sider og TDP er 188Watt så dataene fra furmark stemmer veldig bra (faktisk litt mindre enn hva kortet drar maks). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå