thoomas82 Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Noen som vet hva denne forsterkeren heter? Den er lakkert så det står absolutt ingen ting på den. Prøver å finne ut hvor jeg skal koble styrestrømmen på forsterkeren? Og selfølgelig om det andre er koblet riktig. Mvh Thomas Endret 6. august 2010 av thoomas82 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Styrestrømmen brukes som oftest å kobles på kontakten mellom B+ og jord. Og B+ og jord har brukt å være koblet motsatt på de forsterkerne jeg har vært borti.. edit: Du burde btw brokoble subwooferen din.. edit2: sikringen skal stå nært batteriet, ikke ligge i bagasjerommer (med mindre du har en til sikring atmed batteriet, eller en bmw med batteriet under baksetet. Endret 6. august 2010 av Complexity Lenke til kommentar
thoomas82 Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Takker for svar Er det veldig viktig å få sikringen så langt fram mot batteriet som mulig? Skal brokoble subben med engang Mvh Thomas Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 En av grunnene til at man burde ha sikringen langt fremme er om det f.eks skulle skje noe med kabelen før sikringen, og den kommer borti jord, så vil ikke sikringen slå ut, men heller kortslutte. Dette er brannfarlig og kan skade mye annen elektronikk i bilen. Lenke til kommentar
thoomas82 Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Ok, da slenger jeg på en til i front også Men hva syns du/dere jeg skal gjøre? Den kom nemlig med + og - ferdig montert, men hvis du bare har sett motsatt kobling bør jeg vel prøve å bytte? Og styrestrømmen er i midten av dem? Mvh Thomas Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Annbefaler deg egentlig å ta ut sikringen\kabelen å vente til noen har konkret svar på hvordan pluss å minus skal kobles på denne forsterkeren. Om det er koblet feil\om du kobler feil kan forsterkeren være død\bli død.. Kan du ikke prøve å skrape av lakken? kansje du klarer å tyde hva som har stådd på den før.. Edit: prøvde å google litt, å ser at noen forsterkere kommer med motsatt pluss å minus, slik du har koblet. Du må nesten få tak i navnet på forsterkeren eller klare å tyde hva som står på den.. Endret 6. august 2010 av Complexity Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Skru av bunnplata og se om det står noe på printkortet av info. Der kan du nok også se hvilken kontakt som er til +/-, remote osv. Lenke til kommentar
thoomas82 Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Skrudde av bunnlokket å det så slik ut : Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Oransje er til Remote da. Ser ut som den liker å få Pluss innpå begge de røde også... Endret 6. august 2010 av transmedia.no Lenke til kommentar
thoomas82 Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Tusen takk for alle svar! Kobla styrestrømmen på oransje og brokobla subben + satt på sikring forran Så nå er det lyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå