Swifty^ Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Hei. Jeg trenger å få kabel uttak til PCene mine et sted med bare trådløs forbindelse. Jeg tenkte å gjøre dette ved å koble Linksys WRT54GL til hovedruteren, og så koble PCene til Linksysen. Jeg vet ikke navnet på hovedruteren, men det spiller vel ingen rolle hva slags hovedruter du bruker? Jeg har installert Tomato firmware på Linksysen og det fungerer, men jeg får ikke til å koble den opp mot hovedruteren. På dd-wrt siden så stod det at et krav var at hovedruteren hadde ip 192.168.1.x, men min hovedruter har ip 192.168.0.x kan dette ha noen betydning? Jeg har sett på noen små guider uten store nytte. På bildet nederst kan dere se hva jeg har testet ut med. Noen ide om hvordan jeg skal sette det opp? Et annet spørsmål, om jeg ikke får dette til å fungere, er det mulig å koble PCen min opp mot 2 forskjellige nettverk samtidig? Jeg prøvde å koble til 2 samtidig (et trådløst og en kabel) men da forsvant internett tilkoblingen på det trådløse. Jeg fikk derimot tilgang til ruteren på begge. Takker så mye for alle svar. Endret 7. august 2010 av Swifty^ Lenke til kommentar
Nator Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Prøv å bytte ip på hovedruteren?? Lenke til kommentar
Swifty^ Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Er ikke jeg som "eier" hovedruteren, så vet ikke hvor populært det er. Skal spørre en gang jeg har tid. Har lyst til å endre mist mulig instillinger på hovedruteren hvis det er mulig. Eventuelt, finnes det en annen måte gjøre det på enn wireless bridge? Som kansje er enklere og mer praktisk. Derimot prøvde jeg å bytte IP på Linksysen, men den funket veldig dårlig. Måtte resette ruteren for å kunne komme inn igjen. Endret 6. august 2010 av Swifty^ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Du må bruke client, client bridge eller repeater for å få det til å fungere. Client bridge bruker samme subnett som hovedrouter, mens client bruker forskjellig subnett. Repeater bruker du hvis du skal videresende trådløst i tillegg til LAN. Om hovedrouter har 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 spiller ingen rolle, men du må selvsagt forholde deg slik at du bevisst velger samme subnett, eller et annet på din egen router. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Client mode "fake" bridge med DD-WRT fungerer ypperlig i min erfaring og det finnes gode guider på hvordan det gjøres. du får eget subnett dog. jeg nevner det bare som et alternativ. det er helt sikkert også muig med Tomato, men jeg har lite erfaring med det. -Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det er en guide her: http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3810281/How-to-Set-Tomato-Firmware-for-Wireless-Client-Modes.htm Lenke til kommentar
Swifty^ Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 la7dfa.com: Takker så mye for linken. Det ser ut til å fungere helt utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå