Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av NAS/medieserver

Faller

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å gå til innkjøp av en NAS/medieserver som skal brukes mellom vennegjengen til å dele filer, filmer, og dokumenter.

Har sett litt på HP EX490 men usikker på om denne støtter det jeg vil. Tenker på at vennegjengen skal ha egen brukerkonto og passord samt mulighet for streaming av filer internt og eksternt.Det er minimumskravet.

Selve NASen kommer til å stå hjemme hos mine foreldre med fibernett. Lurer på om dette vil føre til noen problemer ifht åpning av porter osv? ISP er vikenfibernett (Altibox)

På forhånd takk for svar :)

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, godt å vite. Fast IP er jo dog ganske enkelt å få til ;)

Lurer samtidig på om det er noen andre NAS/servere som er verdt å titte på?

takk for svar :)

Eg har denne og er godt nøgd med den. Eg har ikkje fibernett så eg har ikkje fått prøve denne som server for deling av filer, men det er planen når det går an. Eg har 4X1,5 Tb i raid 5, så effetiv vert det ca 4,2 Tb til lagring med god sikkerheit. Denne støtter også 2 Tb disker såvidt eg husker ;)

Endret av voll
Lenke til kommentar

Ja, ok. Greit å vite om den. Situsasjonen har dog endret seg fordi ene som skal være med har en litt eldre stasjonær pc som vi skal bruke :) Kommer til å bruke WHS som flere NAS bruker, så funksjonene skal være det samme. Men takk for svar voll ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...