.AN.XVIII.IV:. Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) jeg har en sony ericcson k810i som har en slik linsedeksel bak på kameraet, men jeg klarte å knuse det linsedekselet sånn at det tatt helt av, mens kameralinsa ble uskadd heldigvis. Men problemet er når jeg skal prøve å ta bilder nå så får jeg bare opp at jeg må åpne linsedeksel men er jo ikke der lenger!!! noen som vet hva jeg kan gjøre får å ta bilder igjen?? Endret 16. august 2010 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
chriba Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 På K810i er linsedekselet har linsedekselet 2 funksjoner; - dekke linsen fysisk - slå på/av kamerafunksjonen Hvis du finner restene av linsedekselet og skyver dem over på "kamera på" siden av telefonen vil telefonen oppfatte at linsedekselet er "åpent". Tror det vil løse problemet. Beste løsning: Skift deksel. Spe gjerne på med nytt "glass" også... Nytt deksel tror jeg du enklet og greit kan bestille hos "mytrendyphone.com" (vare nr. L4-6071, kr 102). Anvisninger for hvordan man skifter finnes på internett (bl.a. her; http://www.formymobile.co.uk/k810disassembly.php). K810i er fortsatt en meget god telefon sammenliknet med det meste som er på markedet, og er vel verd å reparere (dersom ikke noe annet er ødelagt) - det er i alle fall min oppfatning. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Bryteren som registrerer om du åpner eller lukker dekselet får ikke signaler om at du åpner dekselet. Denne bryteren knekker ofte hvis dekselet får et smell, eller folk forsøker å sette sammen telefonen uten å ha peiling på hva de driver med. Denne bryteren ligger på samme flex som blitzen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå