Gå til innhold

Mistenker Komplett for å sabotere produkt retunert under reklamasjonsretten.

Damp

Anbefalte innlegg

Det hjelper ikke å ringe forbrukerrådet? Det blir ingen saksbehandlinger ved å ringe. Ringe skal man bare gjøre om det er noe man lurer på.

Skal man klage, så må man sende inn klageskjema. Det finnes på forbrukerportalen.no

Men jeg skjønner godt hvorfor Komplett nekter og. De vil selv få problemer om de må sende den videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig må vel Komplett vise til sammenheng mellom bøyde pinner og oppgitt feilmelding før de kan avslå en reklamasjon. Men klart om kortet er helt herjet så kommer man ingen vei da arbeidsrapport "ustabilt hovedkort pga ytre påvirkninger" egentlig burde holde fra deres side.

Lenke til kommentar

Man skal ikke helt utelukke at bedrifter prøver seg på noe, men siden det er snakk om Komplett så må jeg si jeg har vanskelig for å tro det. Nå snakker jeg av egne erfaringer når det gjelder de og RMA. Men man vet jo selvsagt aldri...

En spesiell sak hos annen butikk for et par år siden førte til at det ble forbrukersak. Den vant jeg, samt at butikken måtte erstatte skjermkortet og i tillegg betale porto begge veier. Koster jo ikke så mye, men de ville vel sette butikken litt på plass.

Saken; jeg sendte inn RMA 2 dager etter jeg mottok det pga defekt strømkontakt på skjermkortet. Originalesken ble benyttet og alt pakket pent og pyntelig nøyaktig slik det kom. RMA ble avslått "fordi kortet hadde tydelige skader i ene enden". Skaden de refererte til var i tillegg på motsatt ende av der hvor strømkontakten var plassert.

Forbrukerrådet mente det var helt usannsynlig at en "såpass oppegående person innen data" (jøss!) skulle sende inn RMA på defekt kontakt og samtidig sende ifra seg kortet med tydelige skader. Og attpåtil forvente å få godkjent RMA.

Posten, som stod for frakt, hadde heller ikke klistret på noe lapp som de pleier å gjøre om pakken er skadet underveis. Sånt arkiverer de visst i x antall mnd i tilfelle det skulle oppstå en tvist.

Min egen teori; en klumse-mikkel har mistet kortet i bakken når han pakket det ut/testet det og (kanskje) ikke turt å innrømme det overfor sjefen sin. Gudene vet.

Håper det ordner seg for deg iallfall. Du hadde vel neppe sittet her og diskutert dette om du selv hadde utført den skaden der og i tillegg vet om det.

I så fall må du være en bra tomsing wink.gif

Endret av cheeba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...