bambam Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg har nå lett og lett i forumet, og har ikke funnet noen tråder jeg synes passer til mitt spørsmål. Jeg kjøpte her en dag en 1.8GHz Pentium4 "Northwood" prossessor. Første tanke var, massiv overklokking. Jeg kikket litt rundt og leste noen tester, før jeg kom frem til at det stod mellom to hovedkort. Abit BH7, eller Abit IC7. Hvilket av disse kortene anbefaler dere? Jeg tenker også litt på pris, så hvis dere vipper. Vipp det dyreste (IC7) ned Alt spiller inn i vurderingen lyd og lan inkludert. En ting til, hvilke ram brikker bør jeg ha til dette oppsettet? Har sett på noen Geil brikker på PSdata. Hørt at dem skal være ganske så stabile på agressive innstillinger. -magnus Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg ville valgt Abit IC-7 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Sitat Jeg har nå lett og lett i forumet, og har ikke funnet noen tråder jeg synes passer til mitt spørsmål.Jeg kjøpte her en dag en 1.8GHz Pentium4 "Northwood" prossessor. Første tanke var, massiv overklokking. Jeg kikket litt rundt og leste noen tester, før jeg kom frem til at det stod mellom to hovedkort. Abit BH7, eller Abit IC7. Hvilket av disse kortene anbefaler dere? Jeg tenker også litt på pris, så hvis dere vipper. Vipp det dyreste (IC7) ned Alt spiller inn i vurderingen lyd og lan inkludert. IC7 er vel det råeste men dette er jo beregnet for 800mhz prosessor så da tror jeg ikke det blir vesentlig ytelsesforskjell på de to med din prosessor, når det gjelder minnebrikkene du snakker om er disse meget bra,men ver obs på at det er med disse som mange andre du får dem i forskjellige kvaliteter (value, ultra og Golden Dragon) En ting til, hvilke ram brikker bør jeg ha til dette oppsettet? Har sett på noen Geil brikker på PSdata. Hørt at dem skal være ganske så stabile på agressive innstillinger. -magnus Sitat Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Ble noe rart der mitt svar kom midt i posten din :-? Lenke til kommentar
Magnuz_j Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 IC7 har opp til 800FBS men 400fbs og 533 går like fint på det... jeg har akkurat samme "problemet" me hvem av dem jeg skal kjøpe.. skal kjøpe meg nytt HK nå snart og det blir ett av dem men veit ikke hvem... så hadde vært fint om folk sa sine erfaringer her om di to korta. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Har du ikke planer om kjøp av 800 prosessor så hadde jeg valgt bh7. Liten vits og betale for noe du ikke får brukt, dessuten til høsten kommer det jo nye brikksett for intel. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 21. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg går da for Abit BH7 (da dette skal bli en server, og det ikke blir aktuellt og kjøpe en 800fsp prossessor). Jeg kjøper også 512 Golden Dragon Gail ram (PC3500). Mener og tror at dette vil bli en maskin med bra overklokkingspotensiale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå