BTB Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hei Jobber et sted som ønsker å utvide et subnet med en trådløsrouter, slik at vi også får internett tilgang fra denne routeren. Men internett linjen ut går gjennom en proxy-server, ikke noe problem i seg selv det, men vi ønsker å slippe legge inn/ta bort disse proxy instillingene hver gang vi jobber hjemme og så tilbake på jobb..... Derfor lurer jeg på om det er mulig å få tak i (eller om dette er standard) en router hvor man kan legge inn disse proxy instillingene for "internett linjen" slik at hver PC slipper å legge disse instillingene inn i f.eks. Internet Explorer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Kan det løses med en statisk rute? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Mulig det går ved å koble til WAN og sette IP-adresse:port-for-proxy. Pass på at du bruker et annet subnett på trådløsnettet. Eks: WAN: 192.168.1.50:3876 WLAN: 192.168.2.1 Usikker på om det går an å sette port på WAN på denne måten. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Eg trur ikkje du kan sette opp ein enkelt port på ein WAN-forbindelse. Om du kjøper ein Linux-basert ruter som let deg skrive iptables-reglar direkte (du kan installere DD-WRT på ein kompatibel ruter for å oppnå dette) bør du kunne omdirigere all trafikk maskiner prøvar å sende til port 80 til proxy-serveren, dette kallast ein transparent proxy (proxy der brukaren ikkje merkar det pga. han ikkje må konfigurere PC-en sin for dette). Eg er usikker på om ein proxy vil støtte det automatisk eller om det krev at proxy-programvara forstår dette, men det kan du vel sjekke om du finn ut kva for programvare den køyrer. Squid kan i alle fall brukast som transparent proxy. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Eg trur ikkje du kan sette opp ein enkelt port på ein WAN-forbindelse. Du har nok rett i det du skriver i hele innlegget. Det blir nok problemer med å oversette porter etc. Det står endel om det på DD-WRT sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå