junaiiiii Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Jeg har kjøpt 2233RZ fra samsung. Jeg sitter på den bærbare akkurat nå siden den stasjonære gikk nettop i søpla. Skjermen har bare en DVI inngang, men det har ikke pcen. Men derimot har pcen HDMI. Så da kjøpte jeg en HDMI>DVI kabel, men får ikke 120hz til å fungere. Vet ikke om det er noe med driverene på mitt ATI skjermkort. Jeg er ikke ute etter på bruke 3D funksjonen, så nVIDIA kort trenger jeg ikke. Har hørt at med HDMI får man bare 60hz, og derfor vuderer jeg å kjøpe VGA>DVI. Tror dere dette kommer til å fungere med 120hz? takker for alle svar, hilsen en desperat person Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Du har HDMI 1.3 på den bærbare. Det kreves HDMI 1.4 for å få 120hz (3D) Så da hjelper det ikke med en DVI koverter da DVI og HDMI er elektrisk like. Snabelen Lenke til kommentar
junaiiiii Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Du har HDMI 1.3 på den bærbare. Det kreves HDMI 1.4 for å få 120hz (3D) Så da hjelper det ikke med en DVI koverter da DVI og HDMI er elektrisk like. Snabelen Hva med VGA til DVI? fungerer dette? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 det vil ikke fungere hvis du kobler HDMI->DVI->VGA eller omvendt da HDMI er fullstendig digital ( rett meg hvis jeg tar feil) VGA kun analog og DVI kan være begge delene. VGA > DVI vil fungere hvis inngangen på skjermen også støtter analoge signaler. Lenke til kommentar
junaiiiii Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 det vil ikke fungere hvis du kobler HDMI->DVI->VGA eller omvendt da HDMI er fullstendig digital ( rett meg hvis jeg tar feil) VGA kun analog og DVI kan være begge delene. VGA > DVI vil fungere hvis inngangen på skjermen også støtter analoge signaler. er du sikker? Skjermen støtter analoge signaler Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 det vil ikke fungere hvis du kobler HDMI->DVI->VGA eller omvendt da HDMI er fullstendig digital ( rett meg hvis jeg tar feil) VGA kun analog og DVI kan være begge delene. VGA > DVI vil fungere hvis inngangen på skjermen også støtter analoge signaler. er du sikker? Skjermen støtter analoge signaler rimelig sikker . VGA ( blå kontakt, se etter om du ikker her an slik en på skjermen ) er en ren analog kontakt som bare bruker analoge signaler. DVI ( hvit ) støtter både analog og digitale signaler. pass på. de finnes i fler versjoner. wikipedia om DVI wikipedia om VGA nå må det sies at jeg fikk til høyre oppløsning med VGA en det som står her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå