Gå til innhold

Kjøp av racersykkel


THQ

Anbefalte innlegg

Er ute etter en racersykkel i prisklasse opp til 10 000 kr. Min høyde er ca 175cm. Sykkelen skal brukes på veier i Molde-traktene. Sykkelen bør helst ha en vekt på max 7-8 kg Ønsker å få mest mulig sykkel for pengene. Er åpen for både brukt og ny sykkel.

 

Takker for evt. svar-

Endret av THQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv vurderer jeg en av disse to;

 

Jamis Ventura Race:

 

http://antonsport.no/s/p.aspx?pid=7970&cid=1013&vid=48142

 

EVEREST Imagma racersykkel '10:

 

http://www.oslosportslager.no/produkt/everest-imagma-racersykkel-10-23580.aspx

 

Hvilken anbefales(mtp. å få mest for pengene)?( kom gjerne med andre forslag)

 

Skal du ha sykkel på maks 8 kg til under 10000 har du ingen andre valg enn å kjøpe brukt.

 

OK, har du noen gode tips?

Lenke til kommentar

Du sier ingenting om eventuell tidligere erfaring med landeveissykklel. Hvis dette blir din første ville jeg lagt stor vekt på å få prøvd først, slik at du er sikker på at du får en sykkel som passer deg.

 

Hvis du for eksempel har noen store G-sport/Intersport butikker i nærheten så kan det være en idé å gå innom en av de for å se om de har noen gode høsttilbud. Da kan i det minste få en god sykkel til under 10000kr. Vekten tror jeg ikke du skal bry deg for mye om. Du kan eventuelt oppgradere med nye hjul etter hvert hvis du blir hekta. Er mye å hente med å investere i nye hjul på sykler til denne prisen.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring med landeveiskjøring. Problemet er at jeg trenger sykkelen prompte(0-7 dager), har ikke anledning til å kjøpe om høsten.

Høsten har startet for lenge siden den. I alle fall for sykkelbutikkene. Ta deg en tur rundt å se hva som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan skjønne så er Orbea Onix en meget god sykkel, som kom med enten Tiagra, 105, Ultegra eller Dura-ace i 2008, og den kom med forskjellige hjulsett også. Så en pent brukt Orbea Onix 2008 til 5000,- er alt fra et meget godt kjøp til hysterisk godt, avhengig av hva slags utstyr som sitter på den

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan skjønne så er Orbea Onix en meget god sykkel, som kom med enten Tiagra, 105, Ultegra eller Dura-ace i 2008, og den kom med forskjellige hjulsett også. Så en pent brukt Orbea Onix 2008 til 5000,- er alt fra et meget godt kjøp til hysterisk godt, avhengig av hva slags utstyr som sitter på den

 

Takk for godt svar, legger evt. ut melding om kjøp imorgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...