Gå til innhold

Lage AVR utviklingkort


Anbefalte innlegg

Har tenkt litt i det siste om å laga eit AVR utviklingskort. Idèen er å bruka ein atmega324, pga at den er relativt stor med 4 heile portar, som ligg etterkvarande, og dermed lettare å laga. Denne kan bli forsynt med både DC-plugg og mini-usb. Ein eller annen fornuftig krystall, er ikkje tenkt på kva eg vel.

 

Portane tenkte eg å ta ut i kvar sin 10 pins kontakt, av den typen som er på AVRISP (kva heiter denne btw?), i tillegg til små skruterminalar. Tenkte og på å ha kun diodar på ein port og kun brytarar på ein port, som blei kobla til med jumperar etter behov. Hadde og tenkt eit 4x7 segment display og ein serieport. Skal selvfølgelig og ha den AVRISP konnektoren for programmering.

 

Har smått begynt å laga skjema på Eagle, men er ikkje komt så langt at det er verdt å posta.

 

Nåken som har forslag eller kommentar å komma med? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags utviklingskort snakker vi om? De finnes fra brett med høyttaler, mikrofon, skjerm etc på til mini som kun har MCU og krystaller...

 

Jeg personlig kjøper gjerne utviklingskort, de koster som regel ikke skjorta med de få funksjonene jeg bruker.

 

De kortene jeg har laget selv ender som regel opp som enkle kort der jeg har andre utviklingsmouler jeg plugger til etter hvert som jeg trenger det. Et kommersielt eksempel er E-Blocks som du kan se her.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Har tenkt litt i det siste om å laga eit AVR utviklingskort.

 

Har smått begynt å laga skjema på Eagle, men er ikkje komt så langt at det er verdt å posta.

 

Nåken som har forslag eller kommentar å komma med? :)

 

Tørker litt støv av denne tråden :thumbup:

 

Sysler litt med å lage en side med enkle AVR forslag, har bare engenproduserte og svært enkle kort sålangt.

 

ATmega8.jpg

 

print.jpg

 

ledrekke.jpg

 

RGBLED.jpg

 

Filmer av de to ledrekkene er å finne på youtube.

 

 

Lenke til kommentar

Sysler litt med å lage en side med enkle AVR forslag, har bare engenproduserte og svært enkle kort sålangt.

Veldig bra!

En side som kan inspirere til eksperimentering glimrende, at det er enkle kretser er bare en bonus, lettere for nybegynnere å sette seg inn i hvordan kretsen/koden fungerer da.

 

-

Kolbjørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...