Gå til innhold

Allround-pc til ca 10.000,- Ser dette greit ut? Har jeg glemt noe?

Anbefalte innlegg

Det går lenger og lenger tid mellom hver gang jeg bygger pc`er for tiden og jeg har ikke fulgt så veldig nøye med på markedet i det siste heller.

Skal ha ny pc som skal brukes til (litt) spilling, surfing, photoshop, bildebehandling. Budsjettet er 10.000,- uten skjerm og her er det jeg har satt opp:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=822358&su=68A8BBF2-D1CA-4159-8E4D-FF700DA0F14C

Ser dette greit ut? Noe jeg har glemt? Noe som absolutt burde forandres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok mye som bør førandres her ja :)

Det lønner seg å kjøpe i hvertfall en Phenom II X4 955 BE

Du har kjøpt 3 kanalsminne til et AM3 oppsett som bruker tokanals minne.

Forøvrig er en Crucial C300 64GB SSD et bedre valg som er billigere.

Hovedkortet ditt er også ikke noe spesielt allright.

HVis du er villig til å gi litt mer, er dette et vanvittig mye bedre oppsett :)

https://prisguiden.no/profil/lister/116775

Du kan i hvertfall bruke det som et utgangspunkt.

En liten note er at du må kjøpe ASus 5870 V2 på denne listen. Det koster 3,2k hos ps.no :)

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Budsjettet kar godt reduseres, iht. den bruken du beskriver. Jeg vi anslå at 6000-7000 burde holde til det.

På den andre siden vet man jo aldri hva man ønsker å gjøre med maskinen senere. I et slikt tilfelle kan man jo kjøpe en PC til 6000 kr nå, og oppgradere med eksempelvis et skjermkort til 3000 kr senere.

Lenke til kommentar

Spilling er ikke det jeg gjør mest og jeg er ikke typen som MÅ kjøre de nyeste spillene på full grafikk, men vil gjerne ha et pc som også egner seg "greit" til spilling.

Den brukes aller mest til surfing, bildebehandling og grafisk jobbing som f.eks i photshop og illustrator.

Lenke til kommentar

Jeg hadde byttet Green Power-disken til raskere Samsung Spinpoint F3 1TB, om det da ikke er snakk om ren lagringsdisk.

Om du ikke er overklokkingsentusiast eller spillfantast og skal utvide til 2 grafikkort, ser jeg ikke helt behovet for et Crosshair Formula-hovedkort. Da hadde jeg heller valgt noe som dette: Asus M4A89GTD PRO/USB og spart noen hundrelapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...