Raspeball Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Heisann Jeg lurte litt på om jeg heller skulle poste denne i "Lyd/Bilde-seksjonen", men fyrer like godt løs her først som sist. Jeg vurderer å kjøpe meg en Blu-ray-spiller til PC-en slik at jeg kan koble PC-en til televisjonsapparatet mitt og dermed kunne se filmer i HD-kvalitet. TV-en jeg har er en helt grei Toshiba 32", og PC-en skulle være fullstendig kapabel til å takle dette (Radeon HD 5770 skjermkort). Jeg bor på hybel og har veldig begrenset med plass, så noe hjemmekino er det ikke snakk om uansett. Det jeg lurer på er: 1.) Er dette et fullgodt alternativ til en ordinær Blu-ray-spiller? Er det problematisk med avspilling av Blu-ray-filmer på PC? Går det feks fin å bruke VLC/Media Player Classic til avspilling? Det følger vel gjerne med avspillingssoftware med spilleren? 2.) Er det noen som har erfaringer eller tips med/om gode (interne) avspillere til PC? Lever på studentbudsjett, så helst en overkommelig pris. Har sett at der er mulig å få de ned mot 1000 - 1500 kr? Takk så mye for all hjelp Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Litt OT, men hva skal du med blu-ray til en 32", uten noe særlig til anlegg som kan utnytte den forbedrede lyden? Om du ikke har stabler med blu-ray filmer liggende, så vil jeg neste anbefale deg å spare pengene til du har tenkt til å kjøpe deg større TV. DVD vil gjøre jobben bra nok i det oppsettet til at det kan forsvares å investere i blu-ray. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå