Gå til innhold

UAEs politiske kultur og kriminalitet

Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Selvfølgelig vil mennesker som liker den vestlige imperialisme kulturen si imot meg og at alt jeg sier er bare tull og feil. Det er menneskers natur å forsvare automatisk det de liker selv om det er invalide omstendigheter.

Jeg er 100% Norsk samme er min familie, men jeg synes det er dumt at den skitne vestlige kultur skal dominere verden og utslette alle andre kulturer slik at vi får en verdensomfattende skitten kultur som er beskrevet i innlegg nr 9 skal gjelde i hele verden. Litt offtopic men jaja.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig vil mennesker som liker den vestlige imperialisme kulturen si imot meg og at alt jeg sier er bare tull og feil. Det er menneskers natur å forsvare automatisk det de liker selv om det er invalide omstendigheter.

Jeg er 100% Norsk samme er min familie, men jeg synes det er dumt at den skitne vestlige kultur skal dominere verden og utslette alle andre kulturer slik at vi får en verdensomfattende skitten kultur som er beskrevet i innlegg nr 9 skal gjelde i hele verden. Litt offtopic men jaja.

Fra en som er oppriktig interessert, hva gjør den vestlige kulturen skitten og den arabiske/persiske kulturen ren?

Lenke til kommentar

Det er mye av det du definerer som skittent Tricell som jeg gjerne kan være enig i at er en uting. Mye av det er ulovlig, og skal irettesettes av politiet. At de ikke gjør jobben godt nok, er et problem. Og vi har strengt tatt ikke mange voldtekstmenn, drapsmenn og trafficking saker her i landet. Dersom UAE hadde vært liberalt og alle hadde hatt de samme rettigheter, men ingen gjorde kriminelle handlinger skulle jeg gjerne vært enig. I all arabisk/persisk kultur er det dessverre svært vanskelig å være kvinne. De har ingen rettigheter. I norge har vi kvinner i alle yrker og i alle posisjoner, vi har til og med en tronarving som er kvinne.

Hvilke klær jenter velger å gå i, er ikke opp til andre enn jentene å velge selv. Det er ingen som tvinger dem til å gå i noe de ikke selv ønsker å gå i, her i landet, med mindre de tilhører en eller annen stygg religion eller hører til en tvilsom kultur. Jeg kan ikke si at jeg hele tiden er enig i de motene som råder blant tenåringene, men de får velge selv, mener nå jeg.

Og hva er galt med sex? Det må i så fall være galt, om man ikke har det selv, og alle andre går rundt å snakker om det, men bortsett fra det er det etter min mening bare sunt å kunne prate om det. Det er få ting som er mer viktig i et forhold enn et bra sexliv. At mange spiller på sex, er relativt uproblematisk. Det er selvsagt bensin på bålet om man har voldtektsaner, men man kan ikke bygge samfunnet rundt de potensielle kriminelle, de er tross alt svært i mindretall.

At enkelte ender opp som homofile, kan vi vanskelig gjøre noe med. Så lenge også de forholder seg til leveregler, så er det ikke noe galt med det. Jeg blir gjerne litt ukomfortabel om det er noen som er av den ekstremt feminine varianten, men det får nå være opp til de. Personlig er jeg mest tilhenger av dame/mann forhold, men ønsker alle andre lykke til i sine forhold.

Lenke til kommentar

Norge er et reint land, verdens beste land å bo i. I forhold til dritt dubai og UAE, hvor der voldtekt rår blant menn. HAr truffet noen som kommer fra stedet, pisspreik at stedet er perfekt. Synes synd på tricell som er hjernevasket, jeg tviler også at han er "100% norsk". Tipper at han er muslim og arabisk, med konservativ syn i politikk.

UAE og Dubai er et dritt land, google it. Ikke hør på landets statistikk, ellers kan vi også si at Nord-Korea er også verdens reneste. De har like null kriminalitet.

Lenke til kommentar

Jeg må nok skuffe deg her. Abu Dhabi er absolutt en del av den vestlige imperalistiske kulturen. Av befolkningen så er ca 20% lokale, mens det er 80% gjestearbeidere som jobber for dem. Det er hva som gjør dem rikere, mye rikere enn nordmenn. Det gir dem også muligheten til å ha nesten null i skatt. I tilegg er det sant at de har lav kriminalitet. Men det de også gjør som ikke er så bra, de tar fra gjestearbeiderene passene deres og tvinger dem til å jobbe for luselønn, men argument om at de må betale tilbake flybiletten deres.

Men jeg kan ærlig si av de muslimske landene så er Abu Dhabi enn av mine favoritter. Det handler ikke så mye om hvordan styresettet deres er, som egentlig er ganske ille men ikke like ille som mange av de andre arabiske landene. Men de har et ganske hyggelig folk (ihvertfall de jeg har møtt), høyt utdannete og de er utrolig flinke til å gi god service. Så jeg er uenig med Fox at Abu Dhabi er et drittland og at Norge er verdens beste land.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg liker Dubai veldig godt. UAE er et sted som er lite preget av den vestlige kultur, men det stemmer det du sier at det er flere utlendinger enn lokale innbyggere men de fleste kommer fra India og Pakistan, mens arbeiderne stammer fra Europa.

Hvor er det "Megan Fox" får den informasjonen at det er ekstremt mye mannlig voldtekt blant innbyggerne i UAE? Kilde takk!

Vi kan aldeles ikke sammenlikne Nord Korea med UAE fordi Nord Korea er et lukket land hvor det internasjonale samfunnet vet ikke en dritt om dem, men det betyr ikke at kriminalitet ikke eksisterer fordi myndighetene i Nord Korea har aldri publisert hvor mye det er. I UAE så sier dem selv at det er et trygt sted med svært lite kriminalitet og det tror jeg på.

Det "Megan Fox" sier angående de som vedkommende har truffet at de ikke liker stedet og sier at det er et dritt sted er sikkert fattige folk som har bodd i UAE men sikkert i de fattige strøk og ikke i Dubai eller Abu Dhabi som er et luksus sted.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Norge er et reint land, verdens beste land å bo i. I forhold til dritt dubai og UAE, hvor der voldtekt rår blant menn. HAr truffet noen som kommer fra stedet, pisspreik at stedet er perfekt. Synes synd på tricell som er hjernevasket, jeg tviler også at han er "100% norsk". Tipper at han er muslim og arabisk, med konservativ syn i politikk.

UAE og Dubai er et dritt land, google it. Ikke hør på landets statistikk, ellers kan vi også si at Nord-Korea er også verdens reneste. De har like null kriminalitet.

Det er helt greit at du har meninger som strider mot Tricell, men det blir for useriøst å kalle h*n hjernevasket. Bare fordi h*n kritiserer enkelte vestlige kulturelle koder gjør h*n ikke til hjernevasket. Om h*n er muslim er ikke en viktig variabel, siden h*n fremmer sine meninger på en redelig måte. Er du uenig med h*n så får du fremme det med argumenter, og ikke med fordommer.

Om UAE og Dubai er et dritt land kommer an på subjektive preferanser. Mange stortrives i dette landet, mens andre ikke liker det. Kulturelle koder er i tillegg ikke universelle, dvs. det finnes ikke de ultimate kulturelle koder. Alt kommer an på personlige preferanser. Både Norge og UAE har sine negative og positive sider. Norsk kultur er preget av amerikansk og britisk kultur, og dermed inneholder en del koder som jeg ikke er stolt av. Samtidig praktiserer Norge et styresett som jeg personlig favoriserer. I UAE er det motsatt, et styresett som ikke er mitt favoritt styresett, men de har en del moralske og etiske koder som vesten gjerne kunne lære litt av.

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er galt med ting som mennesker frivillig gjør med andre voksne tilregnelige mennesker, som ikke skader noen andre?

Sex er naturlig.

Kyssing er naturlig.

Å holde hender er naturlig.

Å være naken er naturlig.

Hvorfor forby dette?

Fordi det fører til lyst?

Vi kan bevise at nakenhet kun fører til lyst blant mennesker som ikke er vant med nakenhet.

Sjenansen vi opplever i den norske kulturen, som ikke kan måle seg med den absurde sjenansen vi ser i den islamske kulturen, er noe som har blitt konstruert av religiøse fanatikere de siste ~700 årene i vestlig kultur, og de siste ~1300 årene i islamsk kultur.

Alle som har problemer med naturlig adferd og naturlig affeksjon og kjærlighet, kan bare flytte til de stedene i verden hvor man kan havne i fengsel for å være ærlig ovenfor andre om hva man føler.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Selv om dere mener at sex er naturlig osv så betyr ikke det at samfunnet ikke MÅ være sterkt preget av det slik som den vestlige imperialisme kulturen er.

Det er mange her som mener at de arabiske landene har ekstremt strenge lover hvor man kan få dødsstraff for hver minste ting slik er det ikke i UAE, de gir faktisk etter for turistene med mjukere lover. Jeg vet at de har lover som er mye strengere en vestlige land.

Og det var noen som snakket om kvinnerettighetene i dette landet suger, det er litt delvis feil, ja jeg vet at de kan ikke gjøre alt som en mann kan gjøre, men vi må ikke glemme det at de fleste blir behandlet med STOR respekt i UAE, for eksempel det er forbudt å ta bilde av en kvinne i UAE med mindre du spør om tillatelse ellers kan du bli straffet for det.

Jeg skal gjerne flytte til Dubai når resursene blir tilstrekkelig og kaste norske statsborgerskapet i bosset får å slippe den skitne vestlige imperialisme kulturen og de skyhøye skattene her i Norge.

Lenke til kommentar

Selv om dere mener at sex er naturlig osv så betyr ikke det at samfunnet ikke MÅ være sterkt preget av det slik som den vestlige imperialisme kulturen er.

Igjen, Abu Dhabi er like imperalistisk som andre land, faktisk vil jeg hevde at de er mer på grunn av hvordan de behandler gjestearbeiderene.

Jeg skal gjerne flytte til Dubai når resursene blir tilstrekkelig og kaste norske statsborgerskapet i bosset får å slippe den skitne vestlige imperialisme kulturen og de skyhøye skattene her i Norge.

Ja, fordi det har du råd til uten inntekt. Hvis du ikke planlegger å bli en gjestearbeider da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Igjen, Abu Dhabi er like imperalistisk som andre land, faktisk vil jeg hevde at de er mer på grunn av hvordan de behandler gjestearbeiderene.

Ja, fordi det har du råd til uten inntekt. Hvis du ikke planlegger å bli en gjestearbeider da?

Det derren med Abu Dhabi er feil at de er preget av vestlig imperialisme kulturen da turistene/arbeiderne har ingenting å si for den lokale kulturen ergo den arabiske kulturen er gjeldende kultur.

Den visjonen der er fult mulig dersom du eier et selskap som driver seg selv mens du bor i UAE. Dessverre så må dette selskapet være veldig lukrativt hvis det skal gi en bærekraftig økonomi noe som trengs her nede i UAE hvis man skal bo i Dubai.

Lenke til kommentar

Det er mange her som mener at de arabiske landene har ekstremt strenge lover hvor man kan få dødsstraff for hver minste ting slik er det ikke i UAE, de gir faktisk etter for turistene med mjukere lover. Jeg vet at de har lover som er mye strengere en vestlige land.

Og det var noen som snakket om kvinnerettighetene i dette landet suger, det er litt delvis feil, ja jeg vet at de kan ikke gjøre alt som en mann kan gjøre, men vi må ikke glemme det at de fleste blir behandlet med STOR respekt i UAE, for eksempel det er forbudt å ta bilde av en kvinne i UAE med mindre du spør om tillatelse ellers kan du bli straffet for det.

HVA er mest naturlig: Sex eller drap?

De fleste dreper 0 personer i løpet av sitt liv, og har sex mange tusen ganger.

Jeg makter ikke å forstå hva som er galt med sex, eller at mennesker har sex.

Når vi vet at alle har det, hvorfor er det så spesielt at MYNDIGHETENE må STRAFFE deg om du har sex på feil sted eller med feil frivillige voksne tilregnelige person?

Det er NATURLIG for oss å snakke om sex: Beviset er at ungdom snakker om sex i alle kulturer, med mindre man knebler dem, som man gjør i visse kulturer.

Angående kvinner:

Ubetinget frihet og ubetinget respekt > Respekt så lenge du holder kjeft, kler deg i klærne du blir tvunget til å gå med, holder deg innendørs og gjør rent i huset og ikke har ambisjoner om å utrette noe i verden.

Vesten er KONSERVATIV når det gjelder sex.

Islam er ULTRAKONSERVATIVT når det gjelder sex.

Det finnes og har alltid fantes kulturer hvor man har sex-guder og orgier -- blant annet oldtidens greske kultur, et av de mest siviliserte og framgangsrike stedene i verden på sin tid.

Å snakke om sex handler om ærlighet: Vi har det og vi liker det, så HVORFOR skal man ikke snakke om det eller diskutere det åpent?

HVORFOR er det "skittent"?

HVORFOR er det ikke skittente å snakke om at man er gravid eller planlegger å bli gravid -- som i essensen er en inrømmelse som sier at paret hatt eller skal ha sex mange ganger og har latt eller lar mannlige partneren ejakulere inni kvinnen et dusin ganger eller mer de neste månedene?

Alle vet at alle par har sex, så hva er PROBLEMET med sex?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...