Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Saudi Arabia og Forente Arabiske Emirater er av de landene i verden med minst kriminalitet spesielt UAE. Hvis de får mistanke om at dette kan vekke kriminalitet i landet sitt så vil de stoppe dette, siden de har ekstremt strenge regler i landet for å holde kriminaliteten nede og for å holde kulturen "ren". Lenke til kommentar
tjomi Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Saudi Arabia og Forente Arabiske Emirater er av de landene i verden med minst kriminalitet spesielt UAE. Hvis de får mistanke om at dette kan vekke kriminalitet i landet sitt så vil de stoppe dette, siden de har ekstremt strenge regler i landet for å holde kriminaliteten nede og for å holde kulturen "ren". to ting. Link til påstandene hadde vært fint. Og nøyaktig hva er det du sier\påstanden med innlegget dit, klarer ikke å ta beskjeden her. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Haha, ja for offentlige henrettelse med sverd og rep er jo avskrekkende. Om man legger til grunn landets egne statisikk på dette er den verdiløs. Søk heller hos mennskerettighetsorganisasjoner Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Saudi Arabia og Forente Arabiske Emirater er av de landene i verden med minst kriminalitet spesielt UAE. Hvis de får mistanke om at dette kan vekke kriminalitet i landet sitt så vil de stoppe dette, siden de har ekstremt strenge regler i landet for å holde kriminaliteten nede og for å holde kulturen "ren". to ting. Link til påstandene hadde vært fint. Og nøyaktig hva er det du sier\påstanden med innlegget dit, klarer ikke å ta beskjeden her. Det jeg sier er at: 1) De er redde for at kriminelle vil misbruke denne krypterte telefonen fordi de vet at det er en sikker kommunikasjonskanal som myndighetene ikke har kontroll over. 2) På grunn av de strenge lovene som de har i UAE førte det til at kriminaliteten stupte, for eksempel Dubai er et av de få stedene hvor kriminaliteten er nesten nede i null % og det er også et av de tryggeste stedene å bo i. 3) På grunn av de strenge lovene har dette også ført til at kulturen er "ren" (strenge lover angående alkohol, sex, bekledning, oppførsel osv) noe som vesten er skitten av. Her i Dubai finner vi ikke jenter som ser ut som horer, folk som har sex i offentlighet, fulle folk som drikker og barnslig oppførsel som kjærlighets krangling høylytt i offentlighet. Brudd på disse lovene kan føre til strenge fengselsstraffer med skyhøye bøter og du blir deportert dersom du er turist samtidig får aldri besøke landet igjen. Hvis de får en mistanke om en ting vil foresake at at kriminaliteten vil øke pga misbruk så forbyr de objektet eller tjenesten. Endret 5. august 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Er det bare meg som har lyst til at Norge har samme regla? Jeg mener kanskje motsatt av dere, men jeg ville bodd i et slikt land. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Det er bra at denne skitne vestlige imperialismen ikke har spredt seg i hele verden. Jeg er enig jeg ville seriøst bodd i Dubai ikke bare pga luksusen men pga folkeskikken som blir skapt av de strenge lovene. Endret 5. august 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Dere aner virkelig ikke hva dere snakker om. Det kan dere virkelig ikke. Jeg vet hvertfall at jeg ikke hadde likt å leve i en slik politistat. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Fordi du liker denne skitne vestlige kulturen og har null problemer med at vår skitne vestlige kulturer ødelegger andre kulturer og samfunn. Midtøsten har noen av de "reneste" kulturene som fins spesielt på den Arabiske halvøy. Våres kultur er skitten pga det er så mange av disse: - mange narkomane (rusmisbrukere på offentlige parker, kjøpesentre og andre områder). - mange kriminelle (voldtektsmenn, drapsmenn, trafficking osv). - sterkt preget av sex (sex i offentlighet, masse skit prat angående dette osv). - drikker seg full i offentlighet og foresaker ordensforstyrrelser. - jentene kler seg horete. - uprofesjonelle (høylytt kjærlighets krangel, mobbing på arbeidsplasser). - alt mulig griserier (pedofile, horer, homofili osv). Selvfølgelig kan vi finne noe av dette der nede også men det er VELDIG lite av det der. Endret 5. august 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er virkelig på tide å innføre straff for å holde hender på offentlig plass i Norge også. Og dødstraff for menn som av en eller annen grunn skulle synes det er godt å suge tiss. Vi har mye å streve etter. Godt det finnes slike rene forbilder der ute. 4 Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Og så må det jo være deilig å slippe alle de kvinnelige sjåførene! Skulle virkelig ønske jeg også kunne låse inn mine kvinnelige familiemedlemmer frem til de er klar til å giftes bort! 1 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Virkelig en bra kultur som straffer voldtektsoffre Homoseksualitet anses som forbrytelse, som kan lede til pisking, fengsel og dødsstraff. Kvinner har ikke lov til å kjøre bil i Saudi-Arabia. Og er du misstenkt i et lovbrudd blir alle misstenkte fengslet, til saken er løst. Jeg vet ivertfall hvor jeg ikke vil bo. Du sier det er et land med nesten ingen kriminalitet, slik jeg ser det er det masse, fra statens side. 1 Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Merker jeg blir litt lei meg av disse postene til Tricell & co. Ignorance is bliss. Heller frihet og de negative sidene som følger med... For å være litt on topic så synes jeg det dem nå har gjort er tullete. Mer er det vel ikke å si. Endret 5. august 2010 av Bilael Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Det dere sier er litt feil faktisk Dubai er blitt litt vestlig pga alle disse turistene dermed har lovene blitt litt mykere, så det er blitt "ren" kultur som er litt kombinert med vestlig kultur som også er ren der nede. Jeg er for en verden som følger disse: Ordenene, Lovene og Alminnelig Folkeskikk! Vi lever i 2010 vi må da kunne forvente litt sånt her også! Endret 5. august 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Romis Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Det jeg liker med UAE er at de ikke syntes det er så veldig festlig med jenter som kler seg som horer, folk som er dritings på gata om natta og lager ulyder, flust av narkomane i gater osv. Jeg har aldri sagt at jeg liker alle deres lover, fordi alle land har noe sært som er helt unormalt og ulogisk for oss. Det jeg prøver å si, er at vi kan lære av hverandre. Endret 5. august 2010 av Romis Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 det dere sier er litt feil faktisk Dubai er blitt litt vestlig pga alle disse turistene dermed har lovene blitt litt mykere, så det er blitt "ren" kultur som er litt kombinert med vestlig kultur som også er ren der nede. Jeg er for en verden som følger disse: Ordenene, Lovene og Alminnelig Folkeskikk! Vi lever i 2010 vi må da kunne forvente litt sånt her også! Kan du dokumentere at lovene har mjuknet opp? For det har jeg tilgode å se... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Det jeg liker med UAE er at de ikke syntes det er så veldig festlig med jenter som kler seg som horer, folk som er dritings på gata om natta og lager ulyder, flust av narkomane i gater osv. Jeg har aldri sagt at jeg liker alle deres lover, fordi alle land har noe sært som er helt unormalt og ulogisk for oss. Det jeg prøver å si, er at vi kan lære av hverandre. I Dubai kan barna gå midt i Downtown på natta og allikevel være 100% trygg! selv om det er upassende når de egentlig skal sove. Samme gjelder jenter i ungdomsalderen kan gå alene i sentrum sent på natten uten å risikere å bli voldtatt noe som vi har et STORT problem i vesten! Endret 5. august 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 det dere sier er litt feil faktisk Dubai er blitt litt vestlig pga alle disse turistene dermed har lovene blitt litt mykere, så det er blitt "ren" kultur som er litt kombinert med vestlig kultur som også er ren der nede. Jeg er for en verden som følger disse: Ordenene, Lovene og Alminnelig Folkeskikk! Vi lever i 2010 vi må da kunne forvente litt sånt her også! Kan du dokumentere at lovene har mjuknet opp? For det har jeg tilgode å se... Jeg kan ikke dokumentere det nå med en gang, det jeg vet er at Dubai er et av verdens største turiststed hvor målgruppen er vestlige og østlige turister og da slår de ikke like hardt ned på overtredelser lengre. Jeg har sett dette i aviser og på Internett, folk begår overtredelser som man fikk dødsstraff for tidligere men slipper unna med bot og deportasjon idag. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 - uprofesjonelle (høylytt kjærlighets krangel, mobbing på arbeidsplasser). Tror ikke du har satt deg helt inn i systemet der nede. Har du for eksempel lest rapportene om forholdene for indiske gjestearbeidere der nede? De er helt avhengig av denne arbeidskraften for å få i land gigantprosjektene sine (The Palm, The World, det innendørs skianlegget de har laget). Likevel så er forholdene så elendig og utnyttingen så grov at når man leser om polakker som blir utnyttet her til lands så virker det som drømmeforhold og luksuslønn i forhold. Rettsikkerheten er i tillegg ikke-eksisterende.Du hadde et par poeng i noe av det jeg klippet vekk. Bl.a. det med synlig rusmisbruk. Men når du begynner å snakke om homofili som skittent griseri så kan jeg ikke annet å se på deg som enten fullstendig ignorant eller et troll. Forøvrig så foretrekker jeg å vite at det er noen rusmisbrukere i parken enn å risikere 10 års fengsel for besittelse av 0,02gram cannabis som de finner på skoen min, i sporene under, fordi jeg har tråkket på et eller annet. Det siste er forøvrig ikke bare noe jeg finner på. Det er et reelt eksempel på den firkantede og overivige politistaten som har fått lov å utvikle seg der nede. 3 Lenke til kommentar
alkymist Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Klart man ikke har kriminalitet når man ikke offentliggjør den: "Unlike many areas where tourists congregate, it seems Dubai’s crime rate is relatively low as punishment to those found guilty can be severe. Crimes perpetrated against people are usually among locals, and officials say tourists have little to worry about with regard to their personal safety. But this is in the context of knowing that police authorities do not release crime statistics publicly. The local press reports crimes, and sometimes people talk openly about crime, but as far as official numbers and release of statistics, that generally does not happen, so it is a trend that is hard to gauge." hentet fra: http://www.tripadvisor.com/Travel-g295424-s206/Dubai:United-Arab-Emirates:Health.And.Safety.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Jeg vet en del om Dubai og hvordan arbeiderne blir behandlet på disse bygge prosjektene angående de kunstige øyene, kjøpesentrene, skyskraperne osv. Men de MÅ ikke jobbe der det er frivillig! Selvfølgelig er ikke UAE perfekt men de oppfyller mine krav når det gjelder angående den skitne vestlige kultur. Jeg har ikke noe imot homofile men jeg vil ikke se at de har sex i offentlighet for det er bare stygt, det gjelder all sex. Endret 5. august 2010 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå