Gå til innhold

Hvor lenge varer joggesko?


Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg løper på mølle ca 1/2 t eller mer 2-3 ganger pr uke (i tillegg til annen trening), og lurer på hvor lenge jeg kan regne med joggeskoene varer? Jeg har 2 par, det ene er ca 5 år, det andre er ca 2 år, begge er av samme merke (Nike), og i middels høy prisklasse (ca 1500). Jeg har en bevisst løpestil som ikke sliter sko hverken når jeg går eller løper, så det er ikke synlig slitasje hverken på såle eller andre deler av skoene. Jeg bytter sko annenhver treningsdag, men merker ikke at det eldste paret er dårligere enn det andre (de føles faktisk ganske like). Jeg har også et par sko av et annet merke, men her merker jeg at dempingen er blitt mye dårligere enn da de var nye (de er pensjonerte nå). Bør jeg kjøpe et nytt tilsvarende par og se om jeg merker forskjell da? Er det andre måter å finne ut når skoene er utslitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine aesics sko i samme prisklasse byttet jeg ut etter et år og da var de helt utgått og harde. Men hvor lenge skoen varer varierer fra person til person. Men det generelt tipper jeg at et par som brukes 3-4 ganger i uka varer fra 8-12 måneder før de bør byttes.

 

En annen ting er at jo mer "skumstoff" (klarer ikke å beskrive det på noen annen måte) som er brukt jo fortere slites skoen.

 

Husker ikke modellnr. men jeg gav 2100 for skoene jeg har nå, så får vi se om de varer lenger en de forrige. De har så å si null "skum" på hælen som er den mest utsatte delen av skoen.

 

 

Ps. jeg er ingen ekspert og det over er kun egne erfaring og det ansatte i sportsforetningen har fortalt meg.

Endret av Yahmaan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg nevnte at jeg hadde et par til hvor jeg merket at dempingen var blitt mye dårligere, det er også Asics. Begge Nike-parene mine har gass-demping, og det virker som om det holder bedre enn Asics Gel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...