ALeithe Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg fikk nylig ett Asus A7N266(nForce420D) og Windows ME finner bare 224 MB (av egentlig 256). Jeg har prøvd både ECC, og ikke-ECC brikke. Jeg lurer på om det er noen andre som har samme problemet? Kan det kanskje ha noe mad TwinBank å gjøre? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Hvis jeg ikke husker feil, har nforce-chipsettet et integrert Geforce 2 MX 32MB RAM skjermkort. Jeg kjenner ikke dette chipsettet så godt, men kanskje det tar 32MB av RAM'en på hovedkortet for å bruke til grafikk? 256-32=224.. Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Takk, det regnestykket tenkte jeg ikke på. Når du sier det husker jeg en funksjon i BIOS hvor jeg kunne bestemme hvor mye RAM skjermkortet skulle ha, som jeg stusset litt over.. kanskje jeg kan få 256 mb skjermkort-minne når jeg får ny RAM-brikke *lol*. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Geforce 2 MX med 256MB RAm? Hmmm... Kanskje du til og med for solgt det slik seinere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå