Gå til innhold

EDIT: Access 2007 - Hjelp til postkilde MS SQL input


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har laget en database i 2007. Når jeg lager et skjema ut av databasens "hoved tabell" fungerer det helt fint i starten og alle data vises helt fint. Men når jeg begynner å legge til felter i skjemaet fra tabeller som er relatert til "hoved tabell" forsvinner dataene og kun den første raden i tabellen blir tilgjengelig i skjema.

 

Jeg har skjønnt såpass at det har med "Postkilde" innstillingen å gjøre. Endrer jeg denne til

SELCT * FROM Firma;

viser skjema igjen alle poster fra tabellen, men den mister da linken til felter som skal vise data fra relaterte tabeller. f.eks. poststeder, fylke/område og land... Spm. blir vel egentlig hvordan utformer man denne riktig slik at relatert data vises. Må vel gjøres manuellt når Access ikke klarer å gjøre det riktig selv.

 

 

Er ikke spesiellt rå på SQL og har vanskeligheter med å skjønne alt som står i dokumentasjonen jeg finner på Microsoft SQL. Setter stor pris på all hjelp! :)

Endret av 516urd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...