516urd Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Hei, har laget en database i 2007. Når jeg lager et skjema ut av databasens "hoved tabell" fungerer det helt fint i starten og alle data vises helt fint. Men når jeg begynner å legge til felter i skjemaet fra tabeller som er relatert til "hoved tabell" forsvinner dataene og kun den første raden i tabellen blir tilgjengelig i skjema. Jeg har skjønnt såpass at det har med "Postkilde" innstillingen å gjøre. Endrer jeg denne til SELCT * FROM Firma; viser skjema igjen alle poster fra tabellen, men den mister da linken til felter som skal vise data fra relaterte tabeller. f.eks. poststeder, fylke/område og land... Spm. blir vel egentlig hvordan utformer man denne riktig slik at relatert data vises. Må vel gjøres manuellt når Access ikke klarer å gjøre det riktig selv. Er ikke spesiellt rå på SQL og har vanskeligheter med å skjønne alt som står i dokumentasjonen jeg finner på Microsoft SQL. Setter stor pris på all hjelp! Endret 6. august 2010 av 516urd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå